Adam Małysz to dobry PR-owiec Polski!Odznaka "Bene Merito" przyznawana jest przez Ministra Spraw Zagranicznych za działalność wzmacniającą pozycję Polski na arenie międzynarodowej. Specjaliści od kreowania wizerunku nie mają wątpliwości, że jeden z najlepszych skoczków narciarskich w historii w pełni na to wyróżnienie zasłużył. - Adam Małysz to nie tylko dobra marka dla Polski, to również jej dobry PR-owiec - mówi Marta Stach z katowickiej agencji Imago Public Relations. Zauważa, że korzyści wizerunkowe, jakie przyniósł swojej rodzinnej miejscowości są wręcz bezcenne. Wisła zyskała na popularności nie tylko w Polsce, ale i za granicą. - Na koniec kariery skoczka cała Polska "nosiła" wąsy. Pod skocznią w Zakopanem mieli je wszyscy, bez względu na wiek, płeć, narodowość. Prezenterzy i dziennikarze stawali przed kamerami z wąsami Małysza, uczestnicząc w niezwykłym zupełnie wydarzeniu i promując go na całym świecie - dodaje Stach. Przypomina też, że wartość marki "Adam Małysz" próbował oszacować ośrodek badawczy TNS OBOP. Według jego wyliczeń, przez 12 lat Małysz zapewnił TVP wpływy z reklam na poziomie 272 mln zł. Sam konkurs olimpijski w Salt Lake City przyciągnął przed ekrany prawie 14 mln Polaków (do dziś stanowi to telewizyjny rekord oglądalności). Ilość odznaczeń i wyróżnień jaki otrzymał "Orzeł z Wisły" jest imponująca. Tylko w tym roku dołączył on do Galerii Sławy Polskiego Sportu, otrzymał nadawany przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji złoty medal "za zasługi dla Policji" oraz został polskim sportowcem 15-lecia Eurosportu. W plebiscycie na 11 polskich sportowych wiktorii zorganizowanym przez komentatora radiowego Tomasza Zimocha Adam Małysz okazał się najlepszy. Wcześniej, odznaczony został już między innymi Orderem Odrodzenia Polski - to drugie najwyższe polskie państwowe odznaczenie cywilne po Orderze Orła Białego; czterokrotnie wybierano go Najlepszym Sportowcem Roku w Plebiscycie Przeglądu Sportowego; jest też laureatem 6 Wiktorów, a Polski Komitet Olimpijski przyznał mu Nagrodę Fair Play.
|
reklama
|
Dodaj komentarz