, czwartek 2 maja 2024
Nowoczesna promocja dwóch miast
Najnowszy projekt INFO TESSIN II zaprezentowali w sali sesyjnej Renata Karpińska oraz Marek Kądziela. fot: ARC SPOT



Dodaj do Facebook

Nowoczesna promocja dwóch miast

MB
Właśnie ukończono kolejny projekt promocyjny Cieszyna i Czeskiego Cieszyna. Projekt INFO TESSIN II jest kontynuacją wspólnej promocji turystycznych walorów obu miast, tym razem przy pomocy nowoczesnego narzędzia, jakim jest przewodnik turystyczny Cieszyn/Tesin4mobile.

19 grudnia w sali sesyjnej cieszyńskiego ratusza został zaprezentowany owoc pracy koordynatorów projektu z obu stron Olzy. INFO TESSIN II to nowoczesny przewodnik po zabytkach Cieszyna i Czeskiego Cieszyna współpracujący z systemem GPS, na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android, IOS, Windows Mobile. Pozwala to używanie przewodnika na komórce lub tablecie.

- Przewodnik umożliwi zwiedzanie miasta bez konieczności posiadania drukowanych materiałów promocyjnych i map, których dystrybucja odbywa się w punktach informacji turystycznej jedynie w określonych godzinach i dniach tygodnia – powiedziała w trakcie spotkania Renata Karpińska. Przewodnik zawiera fotografie i krótkie opisy zabytków i innych atrakcji turystycznych oraz trasy spacerowe obu miast w pięciu wersjach językowych (PL, CZ, EN, DE, FR). O wybranych obiektach, poprzez kody QR są udostępniane informacje w rozszerzonym wymiarze. Dostępny jest również kalendarz imprez i przydatna baza adresowa Cieszyna i Czeskiego Cieszyna w języku polskim i czeskim.

Najnowszy projekt INFO TESSIN II zaprezentowali w sali sesyjnej Renata Karpińska oraz Marek Kądziela. Najnowszy przewodnik zawiera sześć tras spacerowych, każda spacer trwa ok. jeden dzień. Są to kolejno: Szlak książąt cieszyńskich - Piastowie, Szlak książąt cieszyńskich - Habsburgowie, Szlakiem pamiątek ewangelików cieszyńskich, Śladami cieszyńskich Żydów, Via sacra. Kościoły i klasztory w Cieszynie i Czeskim Cieszynie oraz Szlakiem Cieszyńskiej Moderny. Przewodnik wydano także w wersji papierowej, który można znaleźć m.in. punktach informacji turystycznej po obu stronach Olzy. Ponadto został nakręcony film promujący oba Cieszyny.

Całkowita wartość projektu wynosi prawie 28,5 tys euro. Ponad 24 tys euro pochodzi ze środków unijnych. Cieszyn do projektu dołoży prawie 750 euro, a Czeski Cieszyn nieco ponad 2 tys. euro.

Za opracowanie informacji w przewodniku INFO TESSIN II odpowiada rada redakcyjna, w skład której wchodzą: Jan Matuszek (zastępca burmistrza Cieszyna), Renata Karpińska (główny specjalista ds. promocji miasta, koordynator projektu INFO TESSIN II), Irena French (historyk sztuki) oraz przedstawiciele strony czeskiej: Stanisław Folwarczny (zastępca burmistrza Czeskiego Cieszyna), Veronika Ovčaříová (menadżerka projektu) i Halina Klimsza (tłumacz).

Komentarze: (23)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Zakazać, zweryfikować, zablokować , sfotografować , donieść ,zabronić, won, założyć blokadę, wyprowadzić z centrów, samochody niszczą, - te przyjazne słowa zwolenników nowoczesnej promocji miasta -napiszcie je w pięciu językach w rozszerzonym wymiarze żałośni poprawiacze rzeczywistości. Zapraszam do Skoczowa. Wstydźcie się Cieszynioki.

Drogi Machu!
Zupełnie pogubiłeś się.
To nie jak piszesz "zakazać, zweryfikować, zablokować , sfotografować , donieść ,zabronić, won, założyć blokadę, wyprowadzić z centrów, samochody niszczą" jest motywacją Cieszynioków z tela lub zwerbowanych lecz świadomość, że takie rozwiązania są dobre.
Wystarczy zobaczyć Saksenberg (Czeski Cieszyn), gdzie z XIX wiecznej dzielnicy naszego miasta powstało nowe miasto. Nikomu by do głowy nie przyszło by zrobić na rynku parking. Turystów tam niewiele, a mieszkańcy nie potrzebują mieć złomowisko na wprost ratusza.
Pozdrawiam i życzę spaceru po tak fajnym mieście jak Cieszyn.

Jak długo takie mądrale jak" joe " podszyty związkowa ideologią będą podpowiadały co ma być a czego zabronić w Cieszynie tak długo Cieszyn będzie się staczał po równi pochyłej i będzie coraz gorzej. Jakie niby rozwiązania są dobre -napisz?.
Skoro pod wcześniejszym artykułem snujesz swoje związkowe utopie- posłużę się Twoją ideologią. Na obecnym etapie wartość wpływów do ZBM z czynszów za lokale komercyjne należące do miasta wynosi rocznie ok.12 mln zł. Pomijam fatalną w skutkach decyzję poprzedniej RM V kadencji ,ta podobno jest VII ,która postanowiła wnieść aportem te nieruchomości do ZBM-u uszczuplając tym samym znacznie budżet miejski a przez to ilość wolnych środków na dopłatę wkładu własnego gminy do projektów unijnych . Środki te, w sposób niezasłużony są wykorzystywane przez spółkę prawa handlowego wykluczającą tym samym społeczną kontrolę nad tak poważną kwota zdając się jedynie na radę nadzorczą ZBM -u ,która aprobuje budowę "Galerii Garncarska " tj. inwestycji ekonomicznie nieuzasadnionej. Budowana ma być ze środków (czytaj czynszów) właśnie miejskich podatników -(czytaj handlowców). Której to gminie , ustawa o samorządzie terytorialnym pozwala się na prowadzenie konkurencji wobec własnych podatników?
Jeśli stowarzyszenie kupców cieszyńskich na tyle zmądrzeje i poczuje własną siłę z faktu w jakim stopniu buduje ono zamożność miasta poprzez swoje czynsze ,że na obecnym etapie decyduje o być albo nie być ZBM-u, odpowiednio sterując rytmicznością wpłacanych czynszów -retoryka władz miejskich ulegnie zasadniczej zmianie. Coraz trudniej znaleźć dzierżawców powierzchni handlowych znajdujących się pod kontrolą ZBM-u a wiele lokali jest pustych a spora ich część mocno zadłużona .c.d.n.

Kontynuując należy zauważyć ,że słusznym pociągnięciem RM dała przyzwolenie na budowę sklepów wielkopowierzchniowych w Boguszowicach i dobrze ,że takie tam powstaną -trzeba się oprzeć konkurencji Bielska i skorzystać ,że znaleźli się inwestorzy ,którzy chcą budować podobnej wielkości obiekty handlowe i galerie. Tyle tylko ,że nie należy zaniedbywać własnych mieszkańców i osób handlujących w centrum miasta jeżeli nie chcemy by wolnych lokali w centrum nam przybywała a tak się stanie skoro przybędą kolejne sklepy z potężnymi parkingami -których to parkingów w centrum miasta brak trzeba myśleć jak im to zrekompensować by spadek obrotów nie był zbyt drastyczny. Groźba jest realna, bo po przedłużających się pracach kanalizacyjnych wielu handlowców jest na granicy wyczerpania finansowego a przedświąteczne ożywienie nie zrekompensowało im strat poniesionych w czasie realizacji tak wielkiej i przeciągającej się kosztownej dla nas wszystkich inwestycji.
Joe spacerować po Cieszynie można niezależnie od tego gdzie będą w mieście wyznaczone parkingi i na jaki okres. Moja propozycja dotyczyła kompromisowego rozwiązania na którym skorzystać mogą handlowcy i budżet miejski oraz kierujący pojazdami ,którzy mają dodatkowa możliwość skorzystania z płatnego parkingu w rynku w okresie jesienno- zimowym i wczesno wiosennym. W okresie letnim ogródki przy kawiarniane i imprezy kulturalne na rynku. Miasto jest dla wszystkich -swojego złoma możesz pozostawić w garażu nie znaczy ,że ty będziesz narzucał swoją wolę innym- ja osobiście wierzę w zdrowy rozsądek ,że miasto jest dla wszystkich nie tylko nawiedzonych związkowców z przyjemnością spacerujących po Cieszynie gdy inni pracują i poruszają się samochodami ,którym służą im do zaoszczędzenia cennego czasu gdy sytuacja zmusza ich do zaparkowania w centrum miasta.

Drogi Machu!
Dzięki za tytuł "nawiedzonego związkowca".
Stygmatyzacja w tym kraju jest łatwa - mocher, pisowiec, katolik etc.
Czasami warto zastanowić się czy cel, który chcesz osiągnąć jest wart użytych środków.
O ile zrozumiałem całe Twoje zaangażowanie jest związane z jak piszesz " ja osobiście wierzę w zdrowy rozsądek ,że miasto jest dla wszystkich nie tylko nawiedzonych związkowców z przyjemnością spacerujących po Cieszynie gdy inni pracują i poruszają się samochodami ,którym służą im do zaoszczędzenia cennego czasu gdy sytuacja zmusza ich do zaparkowania w centrum miasta." koniecznością stałego przemieszczania się po mieście.
Jedynym dobrym środkiem transportu jest rower. W mieście o średniowiecznym układzie urbanistycznym samochód jest nie tylko kłopotem
gdy trzeba zaparkować ale poruszanie się nim to horror. Radzę skorzystaj z okazji i nie będziesz żałował.

Pozdrawiam

Redakcji proponuję weryfikację informacji. Podajecie dwa stanowiska, na których pracuje pani Karpińska. Które jest prawdziwe? Czy istnieje coś takiego jak Wydział Promocji i Informacji UM w Cieszynie?

jak sie nazywa owa aplikacja?
bo w appstore nie idzie jej znalezc?

Cieszyn 4 Mobile

Śmieszny ten kolo Mach. Selma masz rację. Samochody z rynku won~!

Śmieszny ten kolo Mach. Selma masz rację. Samochody z rynku won~!

Do - Mach: czy naprawdę zawsze trzeba obrażać pytających, czyniących to zresztą całkiem rozsądnie?

Czy w dużym centrum handlowym można wjechać do pawilonu?
Najczęściej parkowanie wiąże się z spacerem kilkaset metrów.
Centrum starego Cieszyna to prostokąt o bokach 300x500m.

Czy kilka miesięcy jazdy samochodów po Rynku stało się dla miasta handlowym eldorado.
Super, że nowe władze egzekwują prawo!

Do szczęścia pełnego brakuje tylko szlaku "śladami cieszyńskich katolików", bo zakładam, że już dawno, dawno temu byli tacy w Cieszynie.
PS. Od mnożenia kolejnych szlaków przybędzie turystów w mieście podobnie jak od intensywnego mieszania łyżeczką herbata robi się słodsza.

Właśnie! Jak widzę że jest w tym Karpińska to już wiem jakie powodzenie to będzie miało i co (nie)będzie zrobione

W ramach promocji przedświątecznej Cieszyna straż miejska ugania się za kierowcami parkującymi na rynku zachęcana przez niejakiego cyklistę. Oczywiście prawo chociaż złe musi być przestrzegane. szkoda tylko ,że nowa władza zaczyna porządki od wydawania zakazów -może nie jest za późno na otrzeźwienie i właściwe zrozumienie co to jest rewitalizacja centrów miast- przypomnę;
- są to działania podejmowane przez lokalną administrację przy współpracy z prywatnymi firmami ,których celem jest ekonomiczne ożywienie miejskich dzielnic i ich centrów w celu powiększenia uzyskiwanego z niej dochodu a w następnej kolejności w celu ochrony wartości kulturowych i materialnych zabytków. Nie ma dochodu ,nie ma kultury ani jej ochrony i jej materialnego dziedzictwa tj. zabytków. -Zrozumcie to wreszcie spece od promocji -parkingi w społeczeństwie zmotoryzowanym są niezbędne także w centrum miasta ,który historycznie zawsze był centrum handlowym.

A może jednak warto zostawić płytę rynku w spokoju i wolną od samochodów. Sporo jest innych miejsc parkingowych wokół. Może warto, żeby służby odpowiedzialne za parkingi (a to zadaje się należy do kompetencji niekompetentnego pana Sosina), zajęły się weryfikacją czasu przebywania samochodów na miejscach parkingowych. Za granicą nie zajmuje się tym policja ani straż miejska, a właśnie służby w cywilu, które weryfikują, fotografują, zakładają blokady i w konsekwencji doprowadzają do tego, że przestrzegany jest czas parkowania i dochody z parkingów też są. U nas panowie z MZD jeżdżą jedynie wybrać kasę z parkomatów...

"Zapełnienie rynku samochodami, jako nowatorska forma rewitalizacji centrum miasta." Całkiem zgrabna nazwa projektu unijnego. Proponuję na końcu dodać słowo "granicznego" i starać się o pieniądze w ramach projektów transgranicznych :) Pan tak na serio? To niemożliwe, żeby takie bzdury wypisywac poważnie.

Na Rynku Głównym w Krakowie w którym miejscu można zaparkować?

Tobie chyba się przedawkowało, synu...

Selma - nie porównuj Krakowa do Cieszyna, inna skala dochodów, etos historyczny, wartość zabytków, liczba zakładów i liczba mieszkańców z turystami razem wziętymi. Idąc Twoim tokiem myślenia pewnie upomnisz się by także w Cieszynie powstało lotnisko- bo np. jest w Krakowie. Twoja tępota jest porażająca.

Biorąc pod uwagę wszystkie dana, które podałeś, Machu, to właśnie Kraków powinien mieć miejsca parkingowe wokół rynku. Skoro jest więcej mieszkańców i turystów, to trzeba i więcej miejsc, i łatwiejszy dostęp. To oczywiście sarkazm. Niemniej, nie wydaje mi się, żeby te miejsca były niezbędne.

A pro po lotniska. Lotnisko Balice leży tylko parę kilometrów bliżej od rynku w Krakowie niż lotnisko ostrawskie od naszego rynku. Dojazd lepszy bo ekspresówką na Frydek

W całej Europie wyprowadza się ruch z centrów miast, bo samochody je niszczą. Zakazy parkowania w centrum pomagają historycznym częściom miast vide Kopenhaga. Dzięki temu w stare centra wracają ludzie, a za nimi życie kulturalne, handlowe, społeczne.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama