Polski i Czeski Cieszyn na komórceProjekt INFO TESSIN II jest kontynuacją wspólnej promocji turystycznych walorów obu miast, tym razem przy pomocy nowoczesnego narzędzia jakim jest przewodnik turystyczny Cieszyn/Tesin4mobile - współpracujący z systemem GPS, na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android, IOS, Windows Mobile. W końcu grudnia 2014 przewodnik ma być oddany do użytku. Przewodnik umożliwi zwiedzanie miasta bez konieczności posiadania drukowanych materiałów promocyjnych i map, których dystrybucja odbywa się w punktach informacji turystycznej jedynie w określonych godzinach i dniach tygodnia. Przewodnik zawierał będzie fotografie i krótkie opisy zabytków i innych atrakcji turystycznych oraz tras spacerowych obu miast w pięciu wersjach językowych (PL, CZ, EN, DE, FR). O wybranych obiektach, poprzez kody QR będą udostępniane informacje w rozszerzonym wymiarze. - Narzędzie w tej chwili jest testowane przez naszego informatyka, Marka Kądzielę. To będzie proste w użytkowaniu narzędzie, ale praca nad nim jest pracochłonna, bo musimy wypełnić je treścią merytoryczną, a potem przetłumaczyć na pięć języków - wskazuje Renata Karpińska z Wydziału Kultury i Turystyki Urzędu Miejskiego w Cieszynie, która jest pomysłodawczynią projektu i jego koordynatorką. - W przewodniku znajdzie się sześć szlaków turystycznych Polskiego i Czeskiego Cieszyna: cieszyńskiej moderny, żydowski, habsburski, piastowski i pamiątek cieszyńskich ewangelików - informuje Karpińska. - Dodatkowo znajdzie się tu 50 opisanych atrakcji po obu stronach Olzy, 20 po stronie czeskiej i 30 po stronie polskiej - dodaje. Za opracowanie informacji w przewodniku INFO TESSIN II odpowiada rada redakcyjna, w skład której wchodzą: Jan Matuszek (zastępca burmistrza Cieszyna), Renata Karpińska (główny specjalista ds. promocji miasta, koordynator projektu INFO TESSIN II), Irena French (historyk sztuki) oraz przedstawiciele strony czeskiej: Stanisław Folwarczny (zastępca burmistrza Czeskiego Cieszyna), Veronika Ovčaříová (menadżerka projektu) i Halina Klimsza (tłumacz). W ramach projektu zostaną też wydrukowane tradycyjne przewodniki, które dodatkowo zawierać będą krótkie informacje o wspólnych projektach zrealizowanych przez oba miasta. Zostanie nakręcony film promocyjny ukazujący atrakcyjność obu miast - od zabytków kultury i innych atrakcji po imprezy kulturalne. W celu promocji projektu zostaną wykonane gadżety. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 28,5 tys euro. Ponad 24 tys euro pochodzi ze środków unijnych. Cieszyn do projektu dołoży prawie 750 euro, a Czeski Cieszyn nieco ponad 2 tys. euro.
|
reklama
|
Pieniądze wyrzucone w błoto. Wystarczy przerobić stronę internetową na bardziej przyjazną mobilnym wersjom przeglądarek. To jest jakaś mega bzdura. Jak można doprowadzić do takiego marnowania pieniędzy. Mam nadzieję, że cały ten eurokołchoz kiedyś padnie.
No w końcu święta idą, to i jaja muszą być. Generalnie jednak warto i dobrze, że kolejne środki Euroregionu na ten cel idą :)
28 tys euro?! Czy ktoś oszalał??? A termin, koniec roku?? Ktoś robi sobie nieźle jaja...
Dodaj komentarz