, poniedziałek 29 kwietnia 2024
Koleje Śląskie przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy
W tym roku rozkład jazdy konstruowany jest przez siedmioosobowy zespół (wcześniejszy rozkład jazdy opracowała jedna osoba). fot: ARC SPOT



Dodaj do Facebook

Koleje Śląskie przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy

JM
Lepsza liczbowo i jakościowo kadra, rozsądna polityka taborowa, skrupulatność przygotowania rozkładu - o takich założeniach, zgodnie z którymi w Kolejach Śląskich prowadzone są działania przygotowawcze do wdrożenia 15 grudnia 2013 roku, zapewnia spółka w wydanym komunikacie.

Przypomnijmy, że 8 grudnia 2012 roku wprowadzono nowy rozkład jazdy, zgodnie z którym z dnia na dzień liczba połączeń obsługiwanych przez Koleje Śląskie wzrosła blisko sześciokrotnie (z ok. 100 do blisko 600). Brak przygotowania do tak znaczącego wzrostu spowodował największy w historii śląskiego kolejnictwa kryzys.

- Lista przyczyn grudniowego kryzysu była punktem wyjścia do wszelkich działań naprawczych podejmowanych w 2013 roku. Dzisiaj sytuacja związana z przygotowaniami do wprowadzenia nowego rozkładu jazdy jest o wiele lepsza. - mówi Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

O 50 proc. więcej pracowników, wyższe kwalifikacje

9 grudnia 2012 r. Koleje Śląskie na stanowiskach maszynistów, kierowników pociągów i konduktorów zatrudniały w sumie 319 pracowników. W chwili obecnej jest ich 478. W przypadku maszynistów znacznie większy odsetek niż w grudniu 2012 r. ma certyfikaty uprawniające ich do prowadzenia więcej niż jednego typu pojazdu. Podobnie jest ze znajomością szlaków - prawie wszyscy maszyniści mogą zgodnie z prawem poruszać się po więcej niż jednym szlaku.

Realny rozkład jazdy

Jedną z głównych wad ubiegłorocznego rozkładu jazdy były błędy warsztatowe powodujące, że na niektórych relacjach pociągi miały zbyt krótki czas na nawrót na stacji końcowej i zmianę kierunku jazdy. W tym roku rozkład jazdy konstruowany jest przez siedmioosobowy zespół (wcześniejszy rozkład jazdy opracowała jedna osoba), a dodatkowo wprowadzono trójstopniową kontrolę pracy. Ostateczny kształt rozkładu jazdy zostanie zatwierdzony w listopadzie 2013 r. przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego oraz przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Więcej sprawdzonego taboru

Wysoka awaryjność i zbyt mała liczba składów były głównymi mankamentami zabezpieczenia stanu taborowego Kolei Śląskich, z którym rozpoczęto realizacje ubiegłorocznego rozkładu jazdy. W tym roku będzie inaczej. Szacuje się, że aby sprawnie obsłużyć planowany rozkład jazdy potrzeba będzie 45-48 składów plus 12-15 sztuk rezerwy. W chwili obecnej - w ramach długookresowych umów - śląski przewoźnik dysponuje 43 jednostkami, a na kolejnych 18 rozpisane są już przetargi (to elektryczne zespoły trakcyjne). Jeśli te postępowania nie przyniosą zakładanych efektów wdrożony zostanie plan rezerwowy, który zakłada dalsze wykorzystywanie na wybranych liniach konfiguracji: lokomotywa plus wagony.

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama