Bliżej modernizacji stacji Czechowice-Dziedzice, Zebrzydowice, ZwardońStacje na ważnej międzynarodowej linii E65/CE65 z Katowic do Zwardonia zmienią wygląd i poprawią standard obsługi podróżnych. Przyszłe prace modernizacyjne obejmować będą infrastrukturę kolejową: tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, perony z wiatami oraz budowę przejść podziemnych dla pieszych. Tunele wyposażone będą w windy i pochylnie, dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W Czechowicach-Dziedzicach przejścia połączą ul. Hutniczą z ul. Kolejową, a w Zebrzydowicach - ul. Kochanowskiego z ul. Dworcową. Ma to zapewnić bezpieczne dojście do nowych peronów i budynków stacyjnych. Powstaną też dodatkowe parkingi, które znacznie usprawnią komunikację i obsługę stacji. Proces przygotowania dokumentacji rozpoczął się w sierpniu 2012 roku. Przeprowadzono inwentaryzację i ocenę stanu infrastruktury, a następnie sporządzono warianty modernizacyjne przedsięwzięcia. Po wnikliwej analizie technicznej, marketingowej i oddziaływania na środowisko wybrano najlepszy wariant. Obecnie realizowane jest studium wykonalności, którego zakończenie planowane jest na koniec 2015 roku. W jego ramach zostaną wykonane opracowania, które pozwolą na otrzymanie decyzji administracyjnych czyli decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych. Po zakończeniu tych prac zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie projektu budowlanego z pozwoleniami na budowę. - Planowany okres realizacyjny to lata 2016-2017. Po wykonaniu tego etapu, w przypadku otrzymania dofinansowania z UE, zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie robót budowlanych w terenie. Planowany termin to lata 2018-2020 - informuje portal gazetacodzienna.pl Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Równocześnie z tymi pracami planowana jest również modernizacja linii kolejowej. Po jej zakończeniu pociągi na odcinku od Katowic do Zebrzydowic i Zwardonia będą mogły jechać 160 km/h. Obecnie maksymalna prędkość na tych odcinkach wynosi 100 km/h. Założenia i terminy są takie same jak dla projektu stacji. W przedstawionym projekcie nie zakłada się modernizacji należącego do PKP S.A. dworca kolejowego w Zebrzydowicach.
|
reklama
|
a unia kasę da?
Nie 100 km/h, a 120 wynosi maksymalna prędkość szlakowa...
Dodaj komentarz