Koleje Śląskie tną połączenia w regionieW wyniku koniecznych oszczędności praca przewozowa, czyli liczba kilometrów, które przejadą pociągi w ciągu całego roku spadnie o blisko 13 proc. (z 8 mln do 7,1 mln). Jednak zważając na to, że redukcje zostaną wprowadzone od czerwca do grudnia, ich wpływ na rozkład realizowany w tym czasie wyniesie 31 proc. - Specyfika konstruowania rozkładów jazdy powoduje pewne zaburzenie skali redukcji, bo 1 czerwca będziemy musieli wykreślić 39 proc. połączeń, pomimo, że w rzeczywistości codziennie będziemy pokonywali o prawie 1/3 mniej kilometrów. Co jednak absolutnie nie zmienia faktu, że skala zmian jest duża - mówi rzecznik Kolei Śląskich. - Algorytm, według którego dokonywaliśmy redukcji połączeń uwzględniał m.in. dostępność alternatywnych środków transportu, koszt obsługi, planowane remonty i konieczność maksymalizacji liczby połączeń w godzinach szczytu - dodaje. Zlikwidowane zostaną trzy relacje: Gliwice - Bytom, Tarnowskie Góry - Kalety - Herby Nowe - Kłobuck oraz Rybnik - Rydułtowy - Kuźnia Raciborska - Kędzierzyn Koźle. Na najpopularniejszych relacjach Gliwice - Katowice - Częstochowa oraz Katowice - Tychy zniknie odpowiednio 45 proc. i 39 proc. połączeń. Zmiany nie ominą również pociągów kursujących w naszym regionie. Z Wisły do Katowic, w ciągu tygodnia zamiast dotychczasowych sześciu par pociągów kursować będzie pięć par, zlikwidowane zostało połączenie z godz. 11.16 z Wisły oraz 16.51 z Katowic. Na trasie Cieszyn - Czechowice-Dziedzice zamiast dotychczasowych siedmiu pociągów kursować będą cztery. Zlikwidowane zostanie połączenie z godz. 8.20, 11.20 oraz 19.04. Z Czechowic-Dziedzic do Cieszyna przestaną kursować pociągi z godz. 9.26, 12.22, 19.44. Zmianie ulegają też godziny odjazdów niektórych pociągów. To nie koniec zmian. Średnio o 1 zł i 20 groszy, czyli o około 20 proc. wzrosną ceny biletów na najpopularniejszych wśród pasażerów odległościach (od 0 do 55 km). Natomiast średni wzrost cen w całym, obejmującym 26 pozycji, cenniku wyniesie średnio 10 proc. Zrezygnowano także z biletów strefowych. Pełna treść nowego cennika znajduje się na stronie www.kolejeslaskie.com. - Dotychczas nasze bilety były tańsze od stawek rynkowych przeciętnie od 15 proc. do 25 proc. Teraz nasze ceny będą porównywalne do kwot, które płacą pasażerowie w innych województwach - tłumaczy Michał Borowski, prezes Kolei Śląskich.
|
reklama
|
Dokladnie, jedno z najwazniejszych polaczen tj. 16:51 z Katowic do Wisly likwiduja. I 19:44 z Cz-Dz do Zebrzydowic. SKandal!!!
Niestety PKP już niedługo skończy tak samo jak przedsiębiorstwo "RUCH" . Takie są skutki złodziejskich przekształceń własnościowych.
Nie pozwólmy na WIELKĄ rzeź połączeń kolejowych! Podpisujmy petycję do Marszałka Województwa Śląskiego:
http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=9660
Kolejny sukces gospodarczy PO-ło Gratuluję Panie marszałku
Proponuję wszystkie te koleje włącznie z dworcem do Cieszyna rozebrać i zasypać. Za odzyskany złom na torowiskach wybudować ścieżki rowerowe. Jak będzie do Cieszyna znów kolej potrzebna, to sie zbuduje od nowa, będzie robota, będzie znów nowa , nowoczesna i wyjdzie to taniej niż utrzymanie tego teraźniejszego dziadostwa.
Do Wisły mają kursować 4 pary, a nie 5 w tygodniu. Likwidują także połączenie o 16:10 z Wisły oraz 10:48 z Katowic co jest wielkim skandalem !
Dodaj komentarz