Cieszyn: Uchwała krajobrazowa. Zasłonięto reklamy baneroweDo przesłonięcia istniejących reklam zostały wykorzystane zużyte, niepotrzebne już bannery (głównie wyborcze i okolicznościowe). Reklamy wrosły nie tylko w nasze życie ale stały się również stałym elementem miejskiego krajobrazu. Na mniejsze banery nie zwracamy już nawet uwagi a duże przyciągają wzrok mimowolnie, atakując nas wielkością i krzykliwymi kolorami. Czasem dochodzi do absurdalnych sytuacji gdy baner reklamowy przez długi czas wisi odwrotnie i nikt nie zwraca na to uwagi. Nawet sami reklamodawcy nie sprawdzają jak zamontowana jest reklama i czy w tym gąszczu ma szansę być w ogóle zauważona. Pozostaje pytanie o sens takiego zaśmiecania i czy wieszanie reklam przekłada się na ilość klientów? Akcja trwająca w Cieszynie ma uzmysłowić mieszkańcom, ile przestrzeni obecnie zajmują reklamy. Nie zwracamy uwagi na ich treść. Ale nadmiar kolorów i bodźców wizualnych wpływa na nasze zmęczenie i na rozproszenie uwagi kierowców. Do przesłonięcia istniejących reklam zostały wykorzystane zużyte, niepotrzebne już bannery (głównie wyborcze i okolicznościowe). Projekt uchwały krajobrazowej dla Cieszyna przeszedł już konsultacje społeczne i przeprowadzono ankieta wśród mieszkańców , teraz uchwała będzie poddana głosowaniu na listopadowej sesji Rady Miasta.
|
reklama
|
Dodaj komentarz