Zamknęli część DK-81. Burmistrz Cieszyna protestujeZamknięcie tego odcinka jezdni ma związek z remontem podmytego podczas powodzi z 2010 roku fragmentu drogi. W efekcie spowodowało to osunięciem skarpy, powstanie pustek pod jezdnią i zapadnięcie się asfaltu. Na jakiś czas droga została ponownie otwarta. W grudniu rozpoczął się jej kapitalny remont. Początkowo drogowcy zamknęli po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Na początku tego tygodnia zamknęli całkowicie odcinek w kierunku Skoczowa. Teraz ruch w obu kierunkach odbywa się tylko na jezdni w kierunku Katowic. - Przez cały czas trwania remontu DK 81 zamknięta będzie jedna z jezdni - mówi Dorota Marzyńska-Kotas, rzeczniczka prasowa katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie wykluczone jest, że na tym odcinku w przyszłości zostanie wprowadzony ruch wahadłowy. - Jest to ostateczność, mamy nadzieję, że prace będą przebiegać na tyle sprawnie, że wprowadzenie ruchu wahadłowego nie będzie konieczne - zastrzega rzeczniczka. Przeciwko takiej organizacji remontu ostro protestuje burmistrz Cieszyna. Ten obawia się, że spowoduje to zwiększenie i tak już sporego natężenia ruchu na drodze wojewódzkiej nr 938 Pawłowice-Cieszyn. Przede wszystkim chodzi o samochody ciężarowe. Ich kierowcy już teraz, aby uniknąć płacenia za przejazd drogami krajowymi, często wybierają właśnie odcinek drogi wojewódzkiej na 938 Pawłowice-Cieszyn. Jeszcze przed wprowadzeniem opłat codziennie tym odcinkiem drogi przejeżdżało ponad osiem tysięcy pojazdów. Mieczysław Szczurek boi się, że teraz skierowany zostanie tam dodatkowo ruchu wszystkich pojazdów: zarówno ciężarowych jak i osobowych. - Stanowczo domagam się takiego zorganizowania pracy, aby roboty były prowadzone "pod ruchem" - pisze w liście do katowickiego oddziału GDDKiA. - Jako administrator DK 81 nie będziemy wprowadzać objazdów w związku z remontem. Należy jednak przygotować się na duże utrudnienia na tej drodze. Przed wyjechaniem w trasę warto zapoznać się z "Mapą planowania podróży" zamieszczoną w stronie internetowej GDDKiA - odpowiada Marzyńska-Kotas. Zakończenie remontu planowane jest na koniec 2012 roku.
|
reklama
|
Jak to się dzieje że mija półtorej roku i dopiero zimą rusza remont. Czy te wszystkie prace poprzedzające decyzję nie trwają aby zbyt długo, w takim tempie nigdy nie będzie dobrych dróg, bo niszczeją w szybszym tempie niż podejmowanie decyzji, o remoncie nie mówiąc.
burmistrz Cieszyna chyba nie jest zbyt mądrym jeśli proponuje wykonywać te prace pod ciągłym ruchem. rzeczą wiadomą jest, że jedna nitka musi zostać wyłączona z ruchu. Jednak ciężko to wytłumaczyć niektórym tłukom :)
mają problem z DW 938-wprowadzić takie oto "skrajnie"na wysokość samochodu do powiedzmy tych 3m(zdj) ,jeszcze lepiej z betonu,jak sobie kabinę paru rozwali to się nauczą jeździć tam gdzie powinni i po problemie.a tak cały czas nie wiedzą co zrobić.
Więcej normalnych połączeń kolejowych rozwiąże w większym stopniu problem, tylko niech pierwsze tory wyremontują.
Dodaj komentarz