W maju ruszy modernizacja infrastruktury kolejowej w Czeskim CieszyniePlan remontowy obejmuje m.in. modernizację ponad trzech kilometrów torów, wymianę systemów zabezpieczeń, naprawę obiektów wchodzących w skład stacji, remont peronów, schodów oraz przejść pod dworcem. Podczas wizyty ministra w Czeskim Cieszynie, pojawiła się również szansa na kompromis w kwestii budowy ekranów akustycznych w centrum miasta, którym od samego początku sprzeciwiały się władze Czeskiego Cieszyna. Zdeněk Žák, odwołując się do swojej obietnicy, którą złożył przy okazji poprzedniej wizyty poinformował, iż w najbliższym czasie prowadzone będą testy nowego typu ekranów, które miałyby być niższe (1,4 m) i mniej ingerujące w estetykę miasta. Dla mieszkańców miasta oprócz budowy ekranów oraz modernizacji sieci trakcyjnej, najbardziej widocznym elementem projektu będzie oczywiście remont peronów. Doczekają się go wszystkie "kolejowe przystanki" będące własnością Zarządu Czeskiej Infrastruktury Kolejowej (SŽDC). Zgodnie z obawami ze strony władz miasta ich przebudowa, nie będzie jednak skoordynowana z remontem peronu pierwszego, którego właścicielem w przeciwieństwie do reszty są České dráhy (Czeskie Koleje). Minister Žák ma jednak nadzieję, iż w tej kwestii uda się nawiązać porozumienie pomiędzy spółkami i w niedalekiej przyszłości również on doczeka się remontu. - To są nasze grzechy przeszłości - komentował taki podział infrastruktury kolejowej minister transportu. Zdeněk Žák wyliczał, iż po remoncie infrastruktury kolejowej stacji, która jest częścią "III korytarza tranzytu kolejowego", korzyści odczują zarówno podróżni - poprzez zmniejszenie czasu podróży (pociągi będą mogły osiągać prędkość nawet 120 km/h), jak i region - który dzięki temu stanie się bardziej dostępny i atrakcyjny dla potencjalnych inwestorów. Zgodnie z przyjętym harmonogramem prac, modernizacja sieci trakcyjnej w Czeskim Cieszynie ma ruszyć 1 maja 2014 roku. - Wraz z postępem prac na pewno pojawią się utrudnienia zarówno dla podróżnych, jak mieszkańców miasta, np. podczas przebudowy wiaduktów kolejowych - zaznaczył Vít Slováček, burmistrz Czeskiego Cieszyna, uspokajając jednocześnie, iż o wszystkich utrudnieniach mieszkańcy będą informowani na bieżąco. Prace modernizacyjne i związane z nimi niedogodności powinny się jednak zakończyć 31 grudnia 2015 roku. Koszt największego w historii Czeskiego Cieszyna remontu kolejowego ma kosztować ponad 2,4 mld koron. Ogromną część tej kwoty stanowić będzie dofinansowanie unijne, które jak przyznał z uśmiechem minister - gwarantuje, iż inwestycja na pewno zostanie ukończona.
|
reklama
|
Jaka rozbiórka ? "Fadromka" i pyk !
A kiedy w polskim Cieszynie ruszą prace?
Rozbiórkowe oczywiście...
Jakie rozbiórkowe? Dworzec budować będą. Autobusowy!!!
A co to takiego ten dworzec kolejowy?
Dodaj komentarz