Połączenia kolejowe w cieszyńskim w 2016 rokuCiągle trwają starania, aby pociąg z Cieszyna pojechał też w drugą stronę, czyli w kierunku Katowic i Bielska-Białej, fot. ARC SPOT Jak informuje Starostwo Powiatowe, na linii Cieszyn - Czechowice-Dziedzice wielkich zmian nie będzie. Dojdzie jedna para pociągów. Łącznie będzie więc sześć połączeń tam i z powrotem, przy czym warto wiedzieć, że trzy z nich będą kursowały tylko w dni robocze. Ponadto polepszy się nieco oferta na linii kolejowej Wisła Głębce - Katowice. Codziennie trasę będzie obsługiwać sześć par pociągów Kolei Śląskich (jedna więcej w porównaniu do rozkładu 2014/2015) oraz jedno dodatkowe przyspieszone połączenie, kursujące w weekendy i święta. Nieco większa będzie natomiast oferta PKP Intercity w porównaniu do tegorocznego rozkładu. Pociąg InterCity Wisła relacji Warszawa Wschodnia - Wisła Głębce będzie kursował w każdą sobotę i niedzielę do grudnia 2016, będzie też dodatkowo uruchamiany we wszystkie ustawowe święta. Największa zmiana dotyczy współpracy Kolei Śląskich z z przewoźnikiem Česke Drahy, na mocy której mieszkańcy powiatu cieszyńskiego będą mogli ze stacji kolejowej w Cieszynie dojechać do Frydka-Mistka. Koleje Śląskie uruchomią relacje Katowice/Racibórz - Bohumin, natomiast CD przedłuży sześć razy dziennie swoje połączenie Frydek-Mistek - Czeski Cieszyn tak, by dojeżdżały one do Cieszyna. Pociągi będą jeździć codziennie, a ich odjazdy do Czech ustalono na godziny: 8.31.,10.31.,12.31.,14.31.,16.31 i 18.31. Przyjazd do Cieszyna 11 minut wcześniej. Dodatkowo spółka PKP Intercity potwierdziła, iż w połowie grudnia br. rozszerzy się siatka połączeń z wykorzystaniem składów Pendolino. Ze stolicy Podbeskidzia pociągami Express InterCity Premium (EIP) będzie można dojechać do Warszawy oraz Gdyni. Między Katowicami a Bielskiem-Białą pociąg zatrzyma się także w Tychach, Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Do Bielska-Białej pociągi Pendolino pojadą w historycznie najlepszym czasie 3 godzin 15 minut, z dodatkowymi przystankami w Tychach, Pszczynie i Czechowicach-Dziedzicach. Trzy pary pociągów do Bielska mają kursować codziennie z wyjątkiem Bożego Narodzenia i Wielkanocy.
|
reklama
|
Co portzebuje miasto i powiat Cieszyn?
1. Reaktywizacja kolei Zebrzydowice - Cieszyn - Goleszow - Skoczow - Bielsko B. W Skoczowie przesiadka do pociagow Wisla . Czechowice-Dziedzice- Katowice. Pod jednym warunkiem REWITALIZACJA, NIKT nie chce jechac elektrycznym dylizansem (30 km za 60 minut). WSZYSTKIE pociagi z Katowic na poludnie zatrzymuja sie w Czechowicach-Dziedzicach. Tutak sa dzielone (trwa 5 minut) i jada dalej do BB/Zywca/Zwardonia albo do Wisly albo do Cieszyna/Zebrzydowic. Skoczow musialby stac sie stacja przesiadkowa dla linii Katowice - Wisla i BB-Cieszyn-Zebrzydowice. Przedluzenie linii ze Zebrzydowic do Jastrzebia Zdroju musi byc krotkoterminowo zrealizowane. Chca tego meiszkancy Cieszyna i powiatu? Chca tego partie polityczne powiatu i wojewodztwa?
Nie rozumiem, dlaczego nie może być przynajmniej dwóch par pociągów bezpośrednich z Cieszyna do Katowic, pewnie czas przejazdu nie przekroczyłby 2 h - od Zebrzydowic są nowe tory. Nie byłoby chętnych? To dlaczego busy pękają w szwach? Kurczę może tu jakieś lobby antykolejowe działa?
Ale przeciez z tego pociągu do Katowic przez Oświęcim można wysiąść w Czechowicach i wsiąść w pociąg do Katowic przez Pszczyne i w ok 2 godz jesteśmy w Katowicach
O........... chętnie skorzystam. Poproszę tylko o podanie godzin, kiedy dojazd do Katowic i z powrotem w ciągu dwóch godzin jest możliwy.
Dobra wiadomość: mamy bezpośrednie połączenie kolejowe z Cieszyna do Katowic.
Czas przejazdu 3h 30 min. W ten sposób jesteśmy bezpośrednio połączeni z Oświęcimiem, a nawet Brzeszczami!
Anonimie powyżej.
Połączenie z Katowicami przez Oświęcim to kompromis pomiędzy jakimkolwiek połączeniem do Katowic a połączeniem do Oświęcimia, z którego ponoć ludzie korzystają.
Masz rację - Cieszyn jest nadal izolowany. Ale miejmy nadzieję, że rzeczy się zaczynają rozwijać w dobrym kierunku.
W każdym razie na tą chwilę z pewnością możemy się cieszyć, że Cieszyn nie miałby perspektywy stania się drugimi Głubczycami :-/ (miasto powiatowe na Śląsku Opolskim, gdzie bardzo zaniedbano transport kolejowy).
Tylko PKP IC nie pochwali się,że ICE"Ondraszek"został zdegradowany do TLKi,zatrzymujący się na st.Włoszczowa Płn.Po za tym Cieszyn jest nadal"izolowany"od Bielska,Katowic z poł.kolejowymi.Niestety niezadowalające jest"dziwne"poł.z Katowicami o 4:01przez Oświęcim!!!Czyste kuriozum!!!Żadna to konkurencja wobec busiarstwa.Jednak lepsze to niż nic.Może doczekamy jeszcze"logicznego"poł.z Katowicami-choćby na przemian-Cieszyn-Zebrzydowice,Cieszyn-Goleszów w trakcie przynajmniej 2 godz.,F.Mistek-Bielsko.Było by idealnie!!!Bo cóż z tego,że pendolino będzie dojeżdżać do Bielska,skoro Cieszyn-pow.cieszyński jest praktycznie odłączony połączeniami kolejowymi tym miastem.
Dodaj komentarz