, piątek 26 kwietnia 2024
Promocja Cieszyna - szykują się zmiany
Jak zapewnia burmistrz Macura, w przyszłości ma poszerzyć się także informacja wizualna dla turystów odwiedzających Cieszyn. fot: cieszyn.pl



Dodaj do Facebook

Promocja Cieszyna - szykują się zmiany

MB
Skuteczna promocja to być albo nie być rozwoju miasta. Jak sobie z tym radzi Cieszyn w obecnej kadencji? O działania promujące miasto zapytali cieszyńscy radni, a z odpowiedzi kierownictwa miasta wynika, że Urząd Miejski przygotowuje nową politykę promocyjną miasta.

W niedawnej interpelacji radna, Irena Kwaśny zwróciła uwagę na funkcjonowanie punktu informacji turystycznej przy rynku, a także oznakowanie kierunków zwiedzania w mieście. Według radnej informacja turystyczna działa niedostatecznie. Problemem poruszonym przez radną jest także brak wskaźników, które wskazywałyby kierunki zwiedzania. Kwaśny postuluje umieszczenie na niedawno powstałych parkingach wskaźników do zabytków, a także map z informacjami, jak dojść do ciekawych miejsc, kawiarni czy restauracji w obrębie starego miasta.

Z kolei o działania promujące Cieszyn na zewnątrz zapytał w swoim zapytaniu Łukasz Bielski. Radnego interesuje udział Cieszyna w targach turystycznych, a także czy miasto stara się o spoty w mediach ogólnopolskich, które zachęcałyby potencjalnych turystów do odwiedzin miasta. Bielskiego ciekawią także koszty, jakie w ostatnim czasie miasto poniosło za tego typu promocję.

Odpowiadając na powyższe pytania radnych, burmistrz Ryszard Macura poinformował, że Urząd Miejski jest obecnie na etapie wdrażania nowych strategii promocyjnych. - Obecnie jesteśmy na etapie tworzenia nowej polityki promocyjnej miasta, skupiamy się na działaniach nieangażujących dodatkowego finansowania - odpowiedział Macura. Podczas wrześniowej sesji Rady Miejskiej radny Bielski odniósł się do tej sprawy. - Jestem przerażony małą ilością pieniędzy, jaka jest przeznaczana na promocję Cieszyna - stwierdził samorządowiec. Z odpowiedzi burmistrza wynika bowiem, że od początku bieżącego roku na promocję Cieszyna w mediach wydano niespełna 8 tys. zł. Tu burmistrz wymienił: prezentacja Cieszyna w Katalogu der Polnischen Touristik, promocja Cieszyna w ogólnopolskim kwartalniku "Beskidy” (1 artykuł), a także jednorazowa promocja w radio "Zwiedzanie Cieszyna z Radiem Katowice”. Oprócz tego miasto promowało się bezpłatnie na targach turystycznych.

Z zapowiedzi burmistrza jednak wynika, że wydatkowanie na promocję Cieszyna ma się w przyszłości podnieść. - Pracujemy nad tym, by miasto było widoczne. Liczymy się także z podniesieniem kwot na promocję - Macura powiedział w trakcie wrześniowej sesji Rady Miejskiej. Jednak przede wszystkim według zapewnień kierownictwa miasta ma poprawić się efektywność pracy Cieszyńskiego Centrum Informacji. - Ze względu na ograniczone możliwości w zakresie zmian osobowych i wymiaru etatów staramy się znaleźć inne rozwiązanie w ramach tych zasobów, które już mamy - odpowiada burmistrz.

Jak dowiedzieliśmy się, nad znalezieniem nowych rozwiązań poprawy sytuacji w obszarze informacji i promocji w Cieszynie pracuje interdyscyplinarny zespół redakcyjny, który powołał Aleksander Cierniak. - W związku z projektami, skutkującymi zmianą zakresu i wzrostem zadań w obszarze informacji i promocji, zorganizowałem interdyscyplinarny zespół redakcyjny, którym na początkowym etapie będę jeszcze sam kierował. W skład zespołu wejdą pani Katarzyna Kubaszewska, w ramach części obowiązków pan Łukasz Piszczek, i pracujący na zlecenie pan Tomasz Wolff - Cierniak odpowiada na wysłane przez nas pytanie. - Od momentu mojego pojawienia się w Urzędzie Miejskim na stanowisku pełnomocnika ds. organizacji i promocji gospodarczej zostałem zobowiązany między innymi do koordynowania zmian skutkujących powstaniem Biura Promocji, Informacji i Turystyki oraz usprawnieniem prac w tych dwóch pierwszych zakresach - dodaje.

Jak zapewnia burmistrz Macura, w przyszłości ma poszerzyć się także informacja wizualna dla turystów odwiedzających Cieszyn. Odpowiadając na pytanie radnej Ireny Kwaśny, włodarz zapewnił, że trwają prace i nad tym projektem. - Istnieją zrealizowane wcześniej elementy informacji wizualnej dla turystów, które przygotowano konsultując z odpowiednimi służbami konserwatorskimi. Trwają prace nad sposobem wdrożenia koncepcji systemu informacji wizualnej miasta i sfinansowania jej ze środków zewnętrznych - czytamy w odpowiedzi burmistrza na interpelację radnej.

Komentarze: (4)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Promocja miała być jednym z zadań Pani Cecyli. Pamiętacie Państwo tezy Burmistrza Miasta Cieszyna dla uzasadnienia swoich wyborów? Obecny Pan Burmistrz nie może, ot tak sobie, odżegnywać się od poprzednika. Nie można być równocześnie "za" i "przeciw", choć wiemy, że możliwość takiej akcji został udowodniona, być może szkoda, że tylko w krajowym wydaniu. Nie zwalnia od niczego głoszenie poglądu o "ograniczonych możliwościach w zakresie zmian osobowych". To przecież kanon funkcjonowania samorządu. Jak się kandyduje bez odpowiedniej wiedzy o tym, to nie ma taryfy ulgowej dla czynności powyborczych. Przynajmniej, tak można by sądzić. Podobnie jak można by zaprosić do Ratusza te kilkadziesiąt Osób, którym, nie od dziś, Cieszyna na sercu leży. Może warto Ich posłuchać, nawet jak będą nadto rozrzewniać się nad "dawnym". Można też przygotować "nową politykę" mając w nosie dotychczasowe. Można! Tylko, czy wypada? Czesi się odseparowali i dobrze na tym wychodzą. My jesteśmy, a przynajmniej tak wynika z efektów, nadal na etapie ręcznego, odgórnego, sterowania wszystkim i wszystkimi. W tej sytuacji karuzela z kiełbaskami urasta do rangi "promocji miasta". Także, kolejna kolorowa tablica, której za rok nie będzie miał Kto odmalować. Sorry "Góral", to że Ktoś, czemuś coś poświęcił, to powinno nie wymagać uzasadnienia. Po efektach Ich poznacie, czyż nie tak?. Proponuję mniej patosu więcej współpracy z ludźmi. Nie ma Gminy gdzie by nie "promowali", ale tylko o niektórych miejscowościach można powiedzieć, że ma to sens a efekty widać gołym okiem.

jak to miasto starych ludzi chce przyjmować turystów? wprowadzając ciszę nocną w centrum? ograniczając koncesje na alkohol? czy moze zbm miejskie knajpy będzie otwierać? co się stało z dokumentem agencji eskadra ktora za niemałe pieniądze opracowała strategie?

Anonimie! Obecny burmistrz i jego zastępca (i prawdopodobnie doradca) to najbardziej merytoryczna, a już z całą pewnością najbardziej ideowa i pracowita ekipa jaka rządziła Cieszynem od 20 lat. Więcej szacunku dla ludzi, którzy nie karierze, a dobru publicznemu poświęcili całe dotychczasowe życie.

Krótko mówiąc cała nadzieja w kumplu burmistrza Macury ( desant z Rybnika), panu Aleksandrze Cierniaku!!! Taka promocja jak burmistrz i jego kumpel...

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama