, piątek 26 kwietnia 2024
Jak jeździć, gdy jest ślisko?
Na śniegu nie wykonujcie gwałtownych ruchów, unikajcie zbyt gwałtownych przyspieszeń — instruuje Grzegorz Węglarz. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Jak jeździć, gdy jest ślisko?

GRZEGORZ WĘGLARZ, serwis ogumienia Car-Kris Cieszyn
Zima w tym roku bardziej przypomina jesień. Ale są dni, gdy drogi są białe. Jak jeździć, gdy jest ślisko?
Bądźcie świadomi ograniczeń waszych i ograniczeń innych kierowców. Bądźcie skoncentrowani na otoczeniu. Nie wykonujcie gwałtownych ruchów, unikajcie zbyt gwałtownych przyspieszeń (powinny być stopniowe i niewielkie). Gwałtowne hamowanie i zbyt duże szybkości to ryzyko. Zwiększcie odległość z poprzedzającym samochodem. Można używać biegu wyższego, niż używany w czasie suchym, aby oddalić ryzyko poślizgu na podjeździe.

Koniecznie należy przewidywać hamowanie szacując drogę hamowania i używając na przemian hamowania silnikiem i pedału hamulca. Hamowanie musi być progresywne, aby uniknąć zablokowania kół, które spowodowałoby poślizg i utratę kontroli nad samochodem. W przypadku zablokowania kół i poślizgu, należy zwolnić pedał hamulca aby odnaleźć przyczepność, a następnie ponownie hamować progresywnie, ciągle używając hamowania silnikiem. Aby uniknąć zablokowania kół na zjazdach, można używać biegu niższego niż bieg używany w czasie suchym. Przed odcinkiem trudniejszym (duży zakręt, spowolnienie ruchu) musimy przewidzieć hamowanie, by było ono jak najbardziej progresywne, używając hamowania silnikiem.

W trakcie ruszania z miejsca na śniegu, aby uniknąć ryzyka poślizgu, konieczne jest progresywne przyspieszanie. Jeśli koła ślizgają się, należy włączyć wyższy bieg, aby zmniejszyć siłę przekazywaną na koła i napędzać samochód w sposób zadowalający.

Przed przejazdem zakrętu trzeba koniecznie ograniczyć prędkość, pamiętając o zwolnieniu na prostej. Aby przejechać zakręt, ruch kierownicą musi być delikatny i stały, by uniknąć zerwania przyczepności opony i utraty odpowiedzi z jej strony.
W zakręcie należy zachować niewielką stałą szybkość, aby uniknąć utraty równowagi samochodu. Gdy przód samochodu stracił przyczepność, należy zmniejszyć prędkość zdejmując nogę z pedału gazu. Gdy tył samochodu jest znoszony (napęd przedni), koniecznie musimy przyspieszyć w celu odzyskania równowagi. W żadnym wypadku nie hamujmy, bo to tylko pogłębi utratę równowagi tyłu.
Komentarze: (11)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Prędkość gra główną role jaj jest ślisko pozdrawiam

Brak tematów czy dyskretne przypomnienie o wymianie opon na letnie już niedługo?

Moim zdaniem jak sie jeszcze klimat troche ociepli to za chwile zaczniemy uzywac opon uniwersalnych. Sa taie w ogole?

tak są całoroczne-ale jak to mówi mój Tata:jak coś jest do wszystkiego to tak naprawdę jest do du....y :-),na oponach nie ma co oszczędzać,jak kogoś niestać na nowe letnie i zimowe to go poprostu nie stać na auto.......bawią mnie ludzie którzy kupują auto za 30 tys i więcej a później "dziadują" z oponami używanymi,bieznikowanymi,łysymi........bo trza się sąsiadom koniecznie pokazać że ma się auto....a że nie ma już na opony to trudno.....:-0

Na zimowych w lecie pojeździ, gorzej na odwrót...

słuchajcie wszyscy Grzesia,nie ma lepszego znawcy tematu od niego.pełen profesjonalizm.kiedys dał mi kilka wskazówek i naprawdę pomogły.ale oprócz tego przyjezdzając do nie go to na pierwszym miejscu jest KAWA a potem profesjonalny dobór opon do rodzaju samochodu,umiejetności kierowcy itp itpGrzesiu powodzenia i dalszych sukcesów dla Ciebie i firmy

jeśli te oczywistości powyżej to dla ciebie profesjonalizm, to umiejętności kerowcy posiadasz niewielkie bardzo, niestety. A podawanie kawy klientom to standard i nie widzę powodu, żeby się zachwycać.

Ingo kup sobie uniwersalny mózg bo z nim u ciebie krucho.

a co to jest hamowanie (lub przyśpieszanie) progresywne???? Nie można tego nazwać inaczej, np. delikatne hamowanie impulsowe, powolne ruszanie, itp. ?? Hę??

Zezwolic na jazde na oponach kolcowanych. Myslicie, ze dlaczego np: w skandynawii jest o 3/4 wypadkow mniej ??? Na lod nie ma mocnych . kolce duzo pomagaja.

2s3pbar-2xn53je-tw6q9c47-0 http://online-casino-gambling-mo.lookera.net#1
online poker
[url=http://online-gambling-mo.lookera.net#3]online gambling[/url]
[url]http://urlser.com/?IQpnn#4[/url]
[http://urlser.com/?3kTmj#5 auto insurance quotes]
"online poker":http://online-poker-mo.lookera.net#6
[LINK http://urlser.com/?5Nnno#7]progressive insurance[/LINK]
[img]http://victor.freewebhostingpro.com/1.php[/img]

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama