, niedziela 21 kwietnia 2019
Młodzi dla młodych z ważnym przekazem!
Uczniowie Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie postanowili zabrać głos na temat zjawiska hejtu w Internecie i zorganizowali kampanię społeczną, w której przekazują innym uczniom, jak poradzić sobie z nienawiścią kierowaną w ich stronę. fot: SOiZ



Dodaj do Facebook

Młodzi dla młodych z ważnym przekazem!

DR
Młodzi dla młodych z ważnym przekazem!

„Who is weak – Kto jest słaby?” - nie Ty! - starają się przekazać twórcy i realizatorzy kampanii, mającej na celu uodpornienie młodych użytkowników Internetu na mowę nienawiści. Jak podkreślają młodzi twórcy kampanii – nieprzejmowanie się hejtem, jest sposobem na poradzenie sobie z nim, ale może dać również szansę na zatrzymanie go w danym przypadku.

Uczniowie Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie postanowili zabrać głos na temat zjawiska hejtu w Internecie. Zorganizowali kampanię społeczną, w której przekazują innym uczniom, jak poradzić sobie z nienawiścią kierowaną w ich stronę. Najczęściej w dzisiejszych czasach spotykamy się z nią, korzystając z Internetu. Nowoczesne technologie i nieograniczony dostęp do sieci, przynosząc ze sobą wiele korzyści, dały również negatywne zjawisko zwane hejtem. Łatwo używać słów nienawiści, gdy jesteśmy anonimowi, jednocześnie kompletnie nie zdając sobie sprawy z tego, jaką krzywdę wyrządzamy odbiorcy takiego przekazu. Hejt niestety nie ma nic wspólnego z konstruktywną krytyką, a nastawiony jest jedynie na zranienie drugiej osoby. Walka z tym zjawiskiem jest bardzo długa i żmudna, dlatego uczniowie Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie już teraz postanowili wyciągnąć do swoich rówieśników i młodszych uczniów pomocną dłoń. Ich propozycją jest poradzenie sobie z hejtem, poprzez nieprzejmowanie się nim i pokazanie, że jest się na niego odpornym, wtedy istnieje również możliwość zatrzymania go.

Uczniowie zgadzają się i przyłączają do różnego rodzaju akcji przeciw przemocy w Internecie organizowanych w naszym kraju, widząc jednak jak wszechobecne nadal jest i będzie to zjawisko, dodają w swojej akcji nowy przekaz „Kto jest słaby? - Nie Ty!”.

- Patrzyliśmy na kampanie, które były już realizowane w poprzednich latach. Zauważyliśmy, że większość z nich skupia się na tym, że przedstawiana jest osoba, która jest hejtowana, ma problem z samooceną, a nawet z depresją. Wszystkie te kampanie skupiają się na tym, że hejt ma dużą moc, że może wyrządzić bardzo dużą krzywdę. Zaczynaliśmy się zastanawiać nad tym, czy o to właśnie nie chodzi hejterowi, przecież on nie chce naszego dobra, nie chce żebyśmy się poczuli dobrze, tylko żebyśmy poczuli się źle, chce rozładować swoje emocje właśnie na nas – podkreślają uczniowie SOiZ Cieszyn - My chcemy pokazać ludziom, że to nie w nich jest problem i to nie oni powinni przejmować się hejtem, powinni to odrzucić i nie dopuszczać go do siebie. Wtedy hejter straci swoją pożywkę, czyli naszą słabość, straci satysfakcję, a hejt nie będzie przynosił już żadnych rezultatów.

Kampania ma przygotować młode osoby na zetknięcie się z hejtem, pomóc poradzić sobie z tym, który już napotkali w Internecie, a który ich zranił. Pora „zdjąć te rany” - mówią twórcy kampanii. Mają temu służyć warsztaty dla uczniów (dotarły już do 400 osób), happeningi, spotkania z ekspertami, dyskusje na forum. Część młodych ludzi nie radzi sobie z emocjami, które wywołane są przez negatywne komentarze i boi się mówić o swoich problemach głośno. Spotkania z organizatorami akcji mogą być okazją do rozmowy o tym problemie, dzięki temu młode osoby nie zostają z tym same i nie są bezradne wobec otaczającej ich nienawiści. Ważne jest, by sprawić, że chociaż część młodzieży nie będzie przejmować się złośliwymi komentarzami. - Im bardziej cierpimy, tym bardziej ich nakręcamy – mówią uczniowie - Ignorując złośliwe komentarze czy wiadomości, pomagamy sobie, a także samemu hejterowi. Nie odpowiadamy na nienawiść nienawiścią, tylko uśmiechem.

Hejt rani, ale pora „zdjąć te rany” – to główne przesłanie filmiku promującego kampanię, który można oglądać w serwisie YouTube.

Kampania prowadzona jest również w ramach międzynarodowego projektu „Strażnicy Europy” z programu Erasmus+ wraz innymi krajami - Grecją, Hiszpanią, Włochami i Portugalią oraz na platformie projektu "Zwolnieni z Teorii". Kampania zostanie zaprezentowana podczas spotkania projektowego w Grecji w maju bieżącego roku. Z kolei w październiku w Cieszynie ma się odbyć Międzynarodowy Festiwal Kampanii Społecznych – przyjadą szkoły partnerskie, a festiwal skierowany zostanie do społeczności lokalnej, głównie dla szkół z powiatu cieszyńskiego.

Zobacz akcję na FACEBOOKU, INSTAGRAMIE i na stronie www.whoisweak.com!

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama