Śląskie coraz popularniejsze wśród turystów. Ze stopniem ich zadowolenia gorzej?Śląskie jest coraz bardziej popularne turystyczne. Jego atrakcje doceniają sami mieszkańcy, którzy coraz chętniej urlop spędzają blisko domu. W 2010 r. tę formę wypoczynku wybrało 665 tysięcy mieszkańców śląskiego, rok później już 1 milion 440 tysięcy, a w roku 2012 aż 1 milion 760 tysięcy. Podobna tendencja jest wśród turystów z innych województw. Od 1 miliona 745 tysięcy w 2010 r. do 2 milionów 400 tysięcy osób w roku 2012 r. - To bardzo dobre wyniki, stawiające nasze województwo w czołówce najchętniej odwiedzanych regionów w kraju. Coraz więcej Polaków przestaje kierować się stereotypami, wybierając atrakcyjne miejsca bez względu na ich lokalizację - mówi Agnieszka Sikorska, dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, na której zlecenie wykonywane są coroczne badania ruchu turystycznego. Choć liczba turystów indywidualnych wciąż wzrasta, śląskie jest prawdziwym rajem dla turystyki grupowej. Wśród odwiedzających w 51 przebadanych atrakcjach turystycznych regionu (wśród nich były Zamek Cieszyn, Muzeum Drukarstwa w Cieszynie, Chlebowa Chata w Górkach Małych, Chata Kawuloka w Istebnej, Muzeum Ustrońskie im. Jana Jarockiego, czy Kolej Linowa na Czantorię), zdecydowanie przeważają grupy szkolne. To aż 65 proc. ich klientów. W zdecydowanej mierze (86 proc.) są to uczniowie z województwa śląskiego. Dużo jest też jednak grup z regionów ościennych - Małopolski, opolskiego czy dolnośląskiego. Wydłuża się również długość podróży mieszkańców województwa po regionie. Z odwiedzających, czyli osób wybierających się na jednodniowe wycieczki, przekształcają się oni w turystów, a więc osoby, które w trakcie takich wyjazdów nocują poza domem. Niepokoi jednak fakt, że coraz częściej nie jest z tego pobytu do końca zadowolony. Takie odczucia miało w 2012 r. aż 33 proc. podróżujących mieszkańców. W grupie przyjeżdżających z innych regionów Polski niezadowolonych było jedynie 8 proc. Dlaczego tak się dzieje? - Na to pytanie na pewno musimy sobie odpowiedzieć. Czy rosną wymagania klientów, czy coś jest nie tak z naszą bazą turystyczną, obsługą, cenami? A może inne regiony bardziej stawiają na turystykę? - podsumowuje Agnieszka Sikorska. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej przez firmę ARC Rynek i Opinia.
|
reklama
|
Dodaj komentarz