Odkrywanie nieodkrytego w CieszynieGłówną ideą filmu, współfinansowanego przez Fundusz Wyszehradzki jest promocja jednego miasta z każdego państwa Grupy Wyszehradzkiej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry), które ma ogromny potencjał turystyczny, dotychczas jeszcze nieodkryty. - Celem naszego filmu jest dotarcie do anglojęzycznego turysty-backpackera i zainteresowanie go wyżej wymienionymi miastami. Uświadomienie mu, że poza Krakowem, Budapesztem, Pragą czy Bratysławą, w krajach Grupy Wyszehardzkiej znajduje się jeszcze mnóstwo perełek, wartych zobaczenia. - mówi Mariusz Chybiorz, inicjator projektu i producent filmu. W roli lektora, przewodnika i podróżnika wystąpił Ian Transue, voice talent, podróżnik, dźwiękowiec i fotograf. - Kręcenie filmu to, oprócz możliwości realizowania fajnej idei, także dobra zabawa. Cieszę się, że mogłem znowu wrzucić plecak na plecy, ruszyć w drogę, poznać nowe miejsca i wspaniałych ludzi - komentuje Ian, Amerykanin, który od 18 lat mieszka w Europie. Podczas cieszyńskiej części produkcji pojawił się Michal Pavlik - Public Relations Officer, reprezentujący Fundusz Wyszehradzki odpowiedzialny za działania PRowe Funduszu. - Fundusz Wyszehradzki wspiera regionalną współpracę w Środkowej Europie, jak również pomaga realizować kreatywnym ludziom ich idee, związane z ta współpracą. Moim osobistym zdaniem tworzenie filmu, promującego interesujące destynacje turystyczne, może przyczynić się do zwiększenia ruchu turystycznego w tych miejscach - ocenia Michal Pavlik i dodaje, że Cieszyn i Czeski Cieszyn są pięknymi i wartymi zobaczenia miastami nie tylko z powodu zabytków, ale i przesympatycznych ludzi, którzy tu mieszkają. - Szczególnie spodobały mi się liczne kawiarnie w centrum oraz park koło rzeki. Dzięki ekipie filmowej spróbowałem też słynnej kanapki cieszyńskiej - dodaje z uśmiechem Pavlik. Efekty pracy ekipy filmowej będzie można zobaczyć wiosną przyszłego roku. W zależności od środków finansowych przeznaczonych na jego promocję, przedpremierowo zostanie on wyświetlony na festiwalach podróżniczych. Swoją premierę film będzie miał w Cieszynie, a później trafi do sieci w postaci czterech, 12-minutowych odcinków.
|
reklama
|
Dodaj komentarz