Wampiriada Cieszyn: Bo każda kropla jest ważna!Według statystyk RCKiK z Katowic największy procent dawców oddających krew występuje wśród osób w przedziale wiekowym od 25 do 44 lat (51,4 proc.). Drugą największą grupę stanowi młodzież (36,1 proc.). - Jak widać krew oddają głównie ludzie młodzi. Oddawanie krwi stało się swego rodzaju modą wśród młodych ludzi. Często zdarza się, że po ukończeniu 18 roku życia młodzież pierwsze kroki kieruje do Centrum Krwiodawstwa - jest to ich pierwsza dojrzała decyzja - wyjaśnia Aleksandra Dyląg z RCKiK Katowice. Podczas pierwszej edycji cieszyńskiej Wampiriady studentom udało się zebrać niecałe 21 litrów krwi. Pół roku później wynik ten został pobity, i ambulans Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach odjechał z Cieszyna z prawie 27 litrami krwi. Podobnie jak w latach ubiegłych, tak i teraz istnieć będzie możliwość zarejestrowania się do rejestru potencjalnych dawców szpiku kostnego. Tegoroczna akcja rozpocznie się o godz. 9.00, a zakończy o godz. 15.00. - Sztandarowym punktem Wampiriady będzie pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej, który zaprezentowany zostanie przez szefa Ratownictwa Drogowego bielskiego PCK - Janusza Głaza. Pokaz będzie miał miejsce o godzinie 11.30 - informuje Iwona Stroka, jedna z organizatorek cieszyńskiej Wampiriady i dodaje, iż podczas tej edycji ogromny nacisk położony zostanie na rejestracji dawców szpiku kostnego, wspierając katowicką akcję na rzecz Jerzego Parzniewskiego - pracownika Uniwersytetu Śląskiego. W tym roku akcję wspiera Kajetan Kajetanowicz, który przekazał organizatorom upominki przeznaczone na loterię fantową dla honorowych krwiodawców, którzy w środę zdecydują się oddać krew. Zwieńczeniem akcji będzie finał konkursu muzycznego Pojedynek Rock'a II. Gwiazdą wieczoru będzie zespół Zabili Mi Żółwia, który wystąpi w klubie studenckim Panopticum. Aktualne informacje na temat przygotowań do akcji można na bieżąco śledzić na facebook'owej stronie cieszyńskiej Wampiriady, która dostępna jest tutaj. Portal gazetacodzienna.pl objął wydarzenie swoim patronatem medialnym.
|
reklama
|
Dodaj komentarz