, czwartek 2 maja 2024
Radny sejmiku Janusz Buzek interweniuje w sprawie skrzyżowania w Istebnej
- Sytuacja jest paradoksalna, ponieważ przepisy regulujące budowę przejścia blokują wdrożenie rozwiązania podnoszącego bezpieczeństwo ruchu pieszych i pojazdów - przyznaje Janusz Buzek. fot: www.januszbuzek.pl



Dodaj do Facebook

Radny sejmiku Janusz Buzek interweniuje w sprawie skrzyżowania w Istebnej

AGNIESZKA KACZMARCZYK
Sprawa dotyczy skrzyżowania drogi wojewódzkiej z drogą gminną, które znajduje się w centrum Istebnej, nieopodal kościoła pod wezwaniem Dobrego Pasterza. - Przy skrzyżowaniu nie ma przejścia dla pieszych. Sytuacja ta stwarza duże zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców - pisze w swojej interpelacji radny Janusz Buzek.

- Sytuacja jest paradoksalna, ponieważ przepisy regulujące budowę przejścia blokują wdrożenie rozwiązania podnoszącego bezpieczeństwo ruchu pieszych i pojazdów - przyznaje radny, który zwrócił się z pytaniem do marszałka, czy możliwy jest jakikolwiek sposób wykluczenia zagrożenia, na przykład poprzez wybudowanie ronda lub progów zwalniających bezpośrednio przy skrzyżowaniu, względnie stworzenie przejścia dla pieszych kilkadziesiąt metrów od skrzyżowania w kierunku do Jaworzynki.

W odpowiedzi na interpelację Stanisław Dąbrowa, członek zarządu województwa zaznacza, że z uwagi na infrastrukturę w otoczeniu, budowa ronda nie jest możliwa, a stosowanie progów zwalniających na drogach wojewódzkich jest niedopuszczalne. Dlaczego więc nie zostało wyznaczone przejście dla pieszych? - Z uwagi na ukształtowanie terenu oraz istniejącą infrastrukturę w otoczeniu drogi (zatoki autobusowe) - odpowiada Dąbrowa.

Czy to oznacza, że w tym miejscu nigdy nie będzie bezpiecznie? Nie, ale trzeba będzie jeszcze poczekać. - 15 stycznia wpłynął wniosek Zarządu Dróg Wojewódzkich zawierający opracowany projekt zmiany stałej organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu - pisze w odpowiedzi Dąbrowa. Projekt został już zatwierdzony przez marszałka, a obejmuje m.in. sprawę uporządkowania parkowania i ruchu pieszego.

Zarząd Dróg Wojewódzkich wprowadzi organizację ruchu według projektu dopiero wtedy, gdy zostanie podpisana umowa z wykonawcą, który został wyłoniony w trakcie procedury przetargowej.

Komentarze: (3)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Co pan radny wojewódzki zrobił, żeby były pieniądze na drogi? Niedługo będzie głosował za uchwałą budżetową na 2014 rok, w której będzie o połowę (!) mniej pieniędzy na drogi niż planowano. Przed wyborcami wykazuje się aktywnością typu przejście dla pieszych a w przyszłym roku będą ograniczenia na drogach z powodu złego stanu technicznego. Wtedy pan radny napisze pełną oburzenia interpelację.

1. Na drogach wojewódzkich nie stosuje się progów zwalniających,
2. Rondo jest możliwe ale trzeba wyburzyć 2 budynki i przeniesć lokalizację zatoki autobusowej
3. Ciekawe komu uda się z tego miejsca wyeliminować zaparkowane samochody
4. Wystarczy tam zajrzeć w niedzielę - samowolka z parkowaniem, samowolka z chodzeniem, brak widoczności.
PS.
Dla chcącego nic trudnego.

Radny interweniuje wtedy gdy wie, że sprawa jest już załatwiona.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama