Przy dworcu w Cieszynie stanie galeriaPo dwugodzinnej debacie radni przystąpili do oczekiwanego głosowania. Pierwsze głosowanie było związane z rozpatrzeniem, czy miejscowy plan nie narusza przepisów zawartych w Studium Zagospodarowania Przestrzennego, które zostało uchwalone przez radnych miejskich w czerwcu ubiegłego roku. W tej sprawie 12 radnych opowiedziało się za, 3 - przeciw, a 3 wstrzymało się od głosu. Drugie głosowanie w sprawie miejscowego planu zagospodarowania w rejonie ulic Hajduka i Bobreckiej dotyczyło przegłosowania 20 uwag wniesionych przez osoby zainteresowane w ramach konsultacji społecznych, a które zostały nieuwzględnione (tj. niewpisane do miejscowego planu) przez burmistrza. Mimo, że opiniująca te uwagi Komisja Urbanistyki niektóre z nich poparła, to radni zagłosowali za nieuwzględnieniem tj. odrzuceniem wszystkich 20 uwag. Trzecie głosowanie dotyczyło planu inwestycyjnego związanego z miejscowym planem zagospodarowania. Tu radni nie byli podzieleni, 17 z nich głosowało za jego przyjęciem, 1 radny wstrzymał się od głosu. Czwarte i wzbudzające najwięcej emocji głosowanie dotyczyło projektu uchwały miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Hajduka i Bobreckiej. 13 radnych głosowało za jego przyjęciem, 3 - przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Tym samym plan został uchwalony przez Radę Miejską. W obecnej sytuacji inwestor może rozpocząć budowę Galerii „Stela” w miejscu dawnego dworca PKS, z kolei miasto może przystąpić do dalszych procedur związanych ze stworzeniem nowego węzła przesiadkowego. Burmistrz, Mieczysław Szczurek poinformował, że na cel stworzenia węzła przesiadkowego jest prawie pewna kwota 9 mln. zł z środków europejskich. Natomiast nie jest jeszcze pewne, czy i jaki wkład własny poniesie miasto w przypadku inwestycji związanej z budową Galerii „Stela”. Nadal niepewny jest także sposób skomunikowania miasta w tym rejonie. Z kolei dyskusja radnych pokazała, że temat nadal budzi wiele kontrowersji. Do sprawy jeszcze powrócimy.
|
reklama
|
Jeszcze wytrzymać 5 miesięcy z tą Radą i z Panem Burmistrzem! Jeszcze tylko trochę. Kto jednak podejmie to kukułcze jajko? Kto zapanuje nad tą urzędniczą armią? Mamy problem, cieszynianie!
Faktycznie. byłem ostatnio na spacerze i ktoś podprowadził całą trakcję kolejową od dworca Goleszów główny do zakretu w Bażanowicach, dalej w strone Cieszyna nie wiem. Jak to jest możliwe, że skradziono taką ilość. Polacy sami dewasują swój kraj, a 10 km dalej w Czechach kolej ma się dobrze. Najlepiej nabudować galerii, sklepów, knajp, ale za chwilę nikt do Cieszyna nie dojedzie.
Ja do szkoły jeżdziłem pociągiem, pociąg był pełny, a teraz muszę patrzyć jak linie z dnia na dzięń kradną. Skandal. Ratujcvie to co pozostało.
Nie bądź naiwny, przecież to kolej zdemontowała trakcję, nie złodzieje. Dworzec w Goleszowie Górnym też już zburzono, zresztą słusznie, bo stał od lat nie wiadomo po co. W Cieszynie też niech zburzą, co komu po dworcach!
No cóż mądrość naszych władz polega na tym, ze można było kupić dworzec autobusowy za 3 mln złotych z gotowym, w dobrym stanie budynkiem i 7 stanowiskami odjazdowymi. Na placu PKP wystarczyło wydzielić parking na postój autobusów. Ale miasto woli wydac kilkanaście milonów złotych na tworzenie czegoś nowego z małym placykiem odjazdowym. To się nazywa "gospodarność" pieniądzami podatników.Brawo burmistrzu Szczurek!!!
Nic nie da się naprawić w kwestii dworca!!! Dworca nie ma i nie będzie. Nie wrócą czasy, gdyś w cieple, przy gazetce wyglądał przez szybę, czy twój autobus się podstawił na stanowisko. Teraz kolejny krok to demontaż trakcji elektrycznej, czego już dokonano w Goleszowie, dalej demontaż torów i wybudowanie w tym miejscu autostrady.
Pieniądze na węzeł przesiadkowy wcale nie są pewne, wręcz przeciwnie są w stosunku do nich duże wątpliwości Urzędu Marszałkowskiego, który oceniał już fiszkę tego projektu. Galeria jest równie niepewna ponieważ warunkiem jej budowy jest skomunikowanie z wiaduktem (!), co oznacza konieczność dogadania się z PKP i budowę wjazdu na wiadukt, chyba, że miasto zrobi to dla inwestora za nasze pieniądze. Życzę powodzenia, w szczególności panu burmistrzowi, który jak by na to nie patrzeć właśnie się zorientował, że pozbawił 36 tys. miasto dworca, a teraz próbuje to naprawić.
A czego można było się spodziewać po tych mamutach z rady wiejskiej. czy to kogoś zaskoczyło? organ nikomu nie potrzeby, składający się z przemądrzałych buraków znających się na .... przemądrzaniu. Drogie zakute pały w naszym wioskowatym Cieszynie wystarczy galerii / marketów/ sklepów idt na zachodzie Europy jest to nie do pomyślenie żeby w centrum budować takie obiekty. Tym samym podcięliście gałąź na której siedzicie bo cześć kupców przeniesie się z ulicy głębokiej do galerii i w centrum pozostaną smutne opustoszałe budynki a waszych kieszeniach zabraknie kapuch z czynszu.
przeniosą się o ile galeria powstanie i o ile będzie ich stać na czysze w tejże galerii. Nie zmienia to jednak faktu, że takich obiektów do centrum miasta się nie wciska (dosłownie i w przenośni).
galeria zamyka rozdział transportu kolejowego .
Panie burmistrzu droga rado wiejska mam tylko jedno pytanie JAK WYSOKA BYŁA ŁAPÓWKA???????
pytanie głupie jak pytający
inwestor rozpocznie prace związane z budową galerii pod warunkiem, że dogada się z PKP w sprawie skomunikowania galerii "ze światem", chyba, że zbuduje lądowisko dla helikopterów na płaskim dachu krytym papą i w ten sposób jego klienci będą docierać do galerii (nie)STELA :))
Dodaj komentarz