Linia kolejowa z Bielska-Białej do Cieszyna dalej na świecznikuPrezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów przez zarządcę tej infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe. Kontrola unaoczniła, że zarządca nie spełnił warunków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Stwierdzone nieprawidłowości polegały na eksploatowaniu podkładów zużytych biologicznie, nawierzchni kolejowej ze złym stanem technicznym podsypki oraz używaniu toru o szerokości przekraczającej dopuszczalne tolerancje. - Nasze kontrole mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę PKP Polskie Linie Kolejowe oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce - można przeczytać w oficjalnym obwieszczeniu na stronie internetowej UTK. PKP PLK zareagował na wykryte nieścisłości. - W związku z wystąpieniem pokontrolnym Urzędu Transportu Kolejowego dotyczącym stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie przepisów, które obowiązują zarządcę linii kolejowych - wszystkie wymienione nieprawidłowości w protokole UTK na linii Bielsko - Biała - Cieszyn na odcinku Skoczów Bładnice - Goleszów ( ok.3,5 km ) zostały usunięte w trybie awaryjnym - informuje Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP. - Po usunięciu nieprawidłowości zostały przywrócone prędkości pociągów, które obowiązywały przed kontrolą. Naprawa tego odcinka linii kolejowej została sfinansowana ze środków własnych PLK - dodaje Karniewski. Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe są świadome konieczności gruntownej modernizacji infrastruktury linii kolejowej nr 190. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w dniu 27 lutego br. skierowało do starosty Nogowczyka pismo, w którym m.in. zaznacza: - Z informacji uzyskanych od PKP PLK S.A. wynika, że odcinek linii Bronów (…) Wisła Głębce został zaproponowany do realizacji w ramach RPO Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, w tym odcinek linii kolejowej nr 190 Skoczów - Goleszów. Ze względu na możliwości finansowe PKP PLK S.A. realizacja pozostałych odcinków linii nr 190 byłaby możliwa w przypadku finansowego zaangażowania się władz regionalnych w ramach RPO (…). Ostateczna decyzja o udziale i zakresie projektów kolejowych w ramach RPO należy do (…) Zarządu Województwa Śląskiego. W przypadku wystąpienia takiej potrzeby zapewnione zostanie wszelkie wsparcie ze strony PKP PLK S.A. - można przeczytać w tym oficjalnym piśmie. - Polskie Linie Kolejowe na bieżąco współpracują z Urzędem Marszałkowskim w Katowicach w zakresie rewitalizacji linii kolejowych na terenie województwa śląskiego. Planowana jest rewitalizacja odcinka Bronów - Wisła Głębce, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego. Projekt rewitalizacji tego odcinka znajduje się na 2 miejscu listy rankingowej projektów kolejowych Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego - informuje Karniewski.
|
reklama
|
Tak w Gliwicach zadaszą perony za blisko 140 milionów złotych a regionie byłego woj bielskiego nie ma pieniędzy na remonty ważnych linii kolejowych! To wina słabych polityków w Warszawie i w Katowicach. Ludzie, po co wybieramy posłów senatorów, którzy ciągle rozliczają komunę i rozliczyć jej nie mogą. A brakuje pieniędzy na komunikacje drogową i właśnie kolejową, ponieważ jedni ścigają komuchów a reszta walczy i lobbuje o pieniądze dla swoich województw! Tutaj przegrywamy z kretesem!
Żadnego meritum sprawy o odcinkach Cieszyn - Goleszów , Skoczów - Bielsko Biała i o podejściu i działaniach gmin i powiatów w tej sprawie.
Już zdążyli ukraść trakcje elektryczną w Bażanowicach
Dodaj komentarz