DK 81: Zamkną "wiślankę" w Wiślicy w obu kierunkach?Generalny remont podmytej przez powódź z 2010 roku drogi rozpoczął się w grudniu ubiegłego roku. Głównym zadaniem drogowców jest zapobiegnięcie dalszemu osuwaniu się skarpy oraz wzmocnienie konstrukcji drogi. - Rozpoczęta przebudowa jest skomplikowanym technicznie zadaniem inżynieryjnym o dużym stopniu trudności, ograniczonym z jednej strony rzeką Wisłą, a z drugiej wzniesieniem objętym ścisłym rezerwatem - mówi Marek Prusak z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Już teraz z powodu remontu, drogowcy zmuszeni zostali do całkowitego zamknięcia pasa jezdni w kierunku Wisły. Niewykluczone, że w pewnym momencie zamkną ją całkowicie. - Zamknięcie takie może być konieczne z uwagi na obecnie nieprzewidziane względy technologiczne lub zagrożenie osunięcia się skarpy - dodaje Prusak, który zauważa, że ze względu na ograniczenia terenowe nie ma możliwości na wydzielenie dodatkowego pasa drogowego. Zamknięcie "wiślanki" w obu kierunkach oznaczałoby spore problemy komunikacyjne, nie tylko dla mieszkańców naszego regionu, ale i turystów odwiedzających beskidzkie miejscowości. W efekcie zwiększyłoby się natężenie ruchu na drodze Pawłowice-Cieszyn. Dlatego samorządowcy z naszego regionu domagali się, aby wszystkie prace na tym odcinku prowadzone były "pod ruchem". Jeszcze w styczniu przedstawiciele GDDKiA mówili co najwyżej o wprowadzeniu ruchu wahadłowego. - Jest to ostateczność, mamy nadzieję, że prace będą przebiegać na tyle sprawnie, że wprowadzenie ruchu wahadłowego nie będzie konieczne - mówiła wówczas Dorota Marzyńska-Kotas, rzeczniczka katowickiego oddziału. Teraz to stanowisko nie jest już tak jednoznaczne. W piśmie do Stowarzyszenia Samorządowego Ziemi Cieszyńskiej (zrzesza ono gminy powiatu) GDDKiA zapewnia, że "dołoży wszelkich starań w celu zminimalizowania utrudnień spowodowanych prowadzonymi pracami", jednocześnie zwraca uwagę, że "zapisy decyzji środowiskowej pozwalają na całkowite zamknięcie drogi na czas wykonywania wymiany konstrukcji nawierzchni oraz usunięcia gruntów zalegających w podłożu, a także wykonania rusztów żelbetowych spinających rzędy pali".
|
reklama
|
GDDKiA wciąż się waha...
No to zamkną czy nie i kiedy?
Dodaj komentarz