, piątek 17 maja 2024
Czeski Cieszyn: Kolejny etap remontu infrastruktury kolejowej
Prace modernizacyjne i związane z nimi niedogodności powinny zakończyć się pod koniec br. fot: Ewa Sikora



Dodaj do Facebook

Czeski Cieszyn: Kolejny etap remontu infrastruktury kolejowej

Od piątku w Czeskim Cieszynie należy spodziewać się dalszych utrudnień w ruchu wynikających z kolejnego etapu remontu infrastruktury kolejowej.

Kolejne utrudnienia związane będą w głównej mierze z zamknięciem częściowym drogi pod wiaduktem kolejowym, a dokładnie jednego pasa ruchu którym dotychczas można było wydostać się z centrum miasta. Przywrócenie ruchu dwukierunkowego w tym miejscu ma nastąpić pod koniec kwietnia. Całkowite otwarcie drogi pod wiaduktem kolejowym warunkuje także wznowienie ruchu na moście Przyjaźni, który dla ruchu kołowego zamknięty został 7 marca. Od piątku, 3 kwietnia wyjazd z centrum miasta odbywać się będzie objazdem wyznaczonym przez ulicę Fabryczną (Tovární) oraz przez Aleje Masaryka (Masarykovy sady).

- Kierowców jadących w kierunkach: Żuków, Trzyniec, Frydek-Mistek oraz Ostrawa prosimy by korzystali z objazdu wyznaczonego przez ulicę Fabryczną i obwodnicę miasta, z pominięciem objazdu prowadzącego przez Aleje Masaryka - apelują władze Czeskiego Cieszyna.

Jak informuje Tomáš Hloušek, kierownik wydziału komunikacji w UM w Czeskim Cieszynie, jak dotąd remont infrastruktury kolejowej przebiega bez większych komplikacji. - Wykonawca robót dokłada wszelkich starań by jak najszybciej zakończyć prace. W tym celu roboty prowadzone są przez cały dzień oraz w weekendy, co daje szanse na zachowanie terminów ujętych w harmonogramie - wyjaśnia Hloušek.

W trakcie prowadzenia prac remontowych udało się także wypracować porozumienie z Zarządem Czeskiej Infrastruktury Kolejowej (SŽDC), w sprawie doświetlenia tymczasowego mostu nad torami oraz przejścia dla pieszych przy ulicy Jabłonkowskiej.

Prace modernizacyjne i związane z nimi niedogodności powinny zakończyć się pod koniec br. Koszt największego w historii Czeskiego Cieszyna remontu kolejowego oszacowany został na ponad 2,4 mld koron. Ogromną część tej kwoty stanowi dofinansowanie unijne.

Komentarze: (4)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Prosze sobie wyobrazić jakby wyglądał dworzec w Czeskim Cieszynie gdyby należał on do spółki "Dworzec Polski". O siei połączeń kolejowych już ne wspomnę...

No właśnie, robota wre także w weekendy, wszak to Czeski Cieszyn, a nie Cieszyn...

A nasz Cieszyn taki piękny...

Mam nadzieję, że zlikwidują tą stalinowską wiatę zakrywającą CK Dworzec od strony peronów !!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama