, wtorek 19 marca 2024
Cieszyn-Boguszowice: Wiadukt czeka na naprawę
Most drogowy w Cieszynie-Boguszowicach został zbudowany w latach 1988-1991. Jego uroczyste otwarcie nastąpiło 19 maja 1991. fot: Schweppes / Wikimedia Commons



Dodaj do Facebook

Cieszyn-Boguszowice: Wiadukt czeka na naprawę

SM
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przymierza się do remontu wiaduktu granicznego w Cieszynie-Boguszowicach. Powód? Uszkodzona dylatacja obiektu.

Most drogowy w Cieszynie-Boguszowicach został zbudowany w latach 1988-1991. Jego uroczyste otwarcie nastąpiło 19 maja 1991. Jak podaje serwis fotopolska.eu obiekt ma długość: 760 m oraz szerokość: 14,6 m i podparty jest 14 filarami o wysokości 26 m. W latach 2001-2002 przebiegał remont mostu. Natomiast w 2010 r. przebudowano dawną platformę odpraw i zredukowano trzy pasy jezdne na dwa. Kolejnym punktem modernizacji było zbudowanie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. W zeszłym roku przerwy dylatacyjne zostały zmodernizowane, jednak nie poprawiło to problemu z wydawanym przez nie nieprzyjemnym odgłosem.

- Mamy świadomość, że obiekt jest uszkodzony i działamy w trybie awaryjnym. Aktualnie przygotowywana jest dokumentacja techniczna, która po akceptacji wszystkich jej punktów pozwoli na ogłoszenie przetargu i przystąpienie do naprawy - wyjaśnia Marek Prusak z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i dodaje, że w uszkodzonych miejscach zastosowane zostały doraźne rozwiązania polegające na ograniczeniu prędkości do 20 km/h, oraz zamontowaniu progów zwalniających.

Szczeliny dylatacyjne to szczeliny utworzone w konstrukcji architektonicznej odpowiedzialne m.in. za przenoszenie przewidywanych obciążeń, odkształceń i przesunięć.

Komentarze: (2)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Te obciążenia są oczywiście przenoszone przez mostowe dylatacje w specjalnych workach.

Podobny problem zaczyna się robić na wiadukcie kolejowym w Pruchnej na drodze 938 !!!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama