, poniedziałek 13 maja 2024
Autobusem miejskim poza Cieszyn?
Burmistrz informuje, że faktycznie są plany rozszerzenia cieszyńskiej komunikacji na gminy ościenne. fot: ARC SPOT



Dodaj do Facebook

Autobusem miejskim poza Cieszyn?

MB
W cieszyńskiej Radzie Miejskiej pojawił się pomysł przedłużenia linii komunikacji miejskiej z Cieszyna do Ustronia i Dębowca. Takie połączenie miałoby umożliwić dotarcie do tężni w Dębowcu i usprawnić ruch turystyczny między Cieszynem a Ustroniem. Co na to burmistrz?

Pomysł wydłużenia linii komunikacyjnej przedstawił z początkiem lutego radny, Czesław Banot w zapytaniu do burmistrza. - Przedłużenie linii pozwoliłoby mieszkańcom i turystom dotarci do tężni w Dębowcu i umożliwiło turystom z Ustronia zwiedzanie Cieszyna i okolic - uzasadnił radny.

W odpowiedzi burmistrz podkreślił, że organizacja transportu międzygminnego należy do Starostwa Powiatowego, a nie miasta. - Powiat Cieszyński ma już przyjęty plan transportowy, w którym przewozy z Cieszyna do Ustronia i Dębowca są uwzględnione - mówi burmistrz Cieszyna, Ryszard Macura. - Obecnie linia w kierunku Ustronia jest obsługiwana przez trzech przewoźników, natomiast linię do tężni w Dębowcu obsługuje jeden przewoźnik - dodaje.

Linię z Cieszyna do Dębowca obsługuje PK Transkom, pierwszy autobus odjeżdża z Cieszyna o godz. 6.40, z kolei ostatni o godz. 19.10. Autobus jeździ z częstotliwością co ok. pół godziny. W przypadku połączeń między Cieszynem a Ustroniem trzy połączenia zapewniają odjazdy co kilkanaście minut, ostatni odjeżdża z Cieszyna ok. godz. 22.30, a pierwszy o godz. 4.10.

Jak jednak podkreśla burmistrz nie stanowi to drogi zamkniętej do wydłużenia komunikacji miejskiej poza obszar Cieszyna, choć uruchomienie takich linii będzie nierentowne. - Warunkiem jest zawarcie odpowiedniego porozumienia przez wszystkie gminy ościenne, po których terenie przebiegać będą linie komunikacyjne - mówi Ryszard Macura. - Wówczas również na te gminy spadnie obowiązek pokrycia kosztów funkcjonowania takich linii, o ile nie będą się samofinansować. Według wstępnych szacunków ZGK w Cieszynie, który obsługuje cieszyńską komunikację miejską, żadna z wyżej proponowanych linii komunikacyjnych nie będzie rentowna, jeśli będzie prowadzona w formie komunikacji miejskiej - dodaje burmistrz.

Aby uruchomić dodatkowe połączenia tego typu Cieszyn musiałby mieć zapewnienie współfinansowania ich przez zainteresowane gminy. Na chwilę obecną takich uzgodnień nie ma, choć burmistrz informuje, że faktycznie są plany rozszerzenia cieszyńskiej komunikacji na gminy ościenne. - Kwestie rozszerzenia funkcjonowania cieszyńskiej komunikacji miejskiej na tereny gmin sąsiednich będą jeszcze w roku bieżącym przedmiotem rozmów z poszczególnymi włodarzami tych gmin - mówi Ryszard Macura.

Komentarze: (6)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

dla szefów zgk wszystkie propozycje od lat są nie rentowne (śmieci się nie opłacały, autobusy się nie opłacają). O dziwo utrzymanie wszystkich "ważnych" w biurowcu jest stale rentowne (pomimo, że ilość pracowników fizycznych znacznie zmalała, a w biurowcu jest constans). Dobrze by było aby nowa władza przyjrzała się dokładnie tej Spółce wzajemnej adoracji.

Dla Cieszyna i okolicznych gmin wiejskich fajnie byłoby aby miejskie autobusy jeździły na przedłużonych liniach do hazlacha, kończyc zebrzydowic i może puńcowa, cisownicy to byłoby ciekawe rozwiązanie

Niech autobusy miejskie zaspokoją głównie potrzeby cieszyniaków. Panie Szyguda czas odejść i zrobić miejsce dla ludzi z pomysłami. Plamy na mapie Cieszyna to brak połączenia dla mieszkańców ulicy Majowej i okolic, ulicy Sikorskiego i okolic, Mała Łąka bardzo ograniczona, okolice przejścia granicznego w Boguszowicach skazane tylko na linię nr 5 w dni szkolne i wiele innych braków. Jazda autobusów "stadami" o jednakowej porze w weekend np. linia 21 i 40 od Wyższej Bramy na osiedle Liburnia 2 autobusy razem i potem ponadgodzina przerwa, zamiast rozłożyć te kursy co pół godziny

Dlaczego dziennikarze gazety codziennej piszą nieprawdę. Na trasie Cieszyn - Ustroń ostatni autobus odjeżdża o godz. 22:20, natomiast pierwszy z Cieszyna w stronę Dębowca jedzie o godz. 5:50. Trasę Cieszyn - Dębowiec od dnia 16.02.2015 obsługuje już dwóch przewoźników.

No tak, tylko czy cena Transkomu - 6,40 za taką trasę to nie jest gruba przesada? To daje 12,80 w 2 strony, sporo jak na taką wycieczkę. Jak dla mnie to wykorzystywanie uprzywilejowanej pozycji na tej trasie.

Też piszesz nieprawdę, bo od 16 lutego Transkom obniżył cenę biletu do Dębowca na 5,00 zł. Jeżdżę to wiem. Słyszałam, że DAS II ma wciąż głupie pomysły, bo nagle obniża ceny biletów, potem z dnia na dzień likwiduje swoje linie (tak było w kierunku Cieszyn - Strumień, Cieszyn - Bielsko-Biała), dlatego będzie chyba podobnie i to szybko do Dębowca.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama