Ekrany przy osiedlu są nie tylko na zbyt krótkim odcinku ale i mają najniższą(!) wysokość na całej trasie Bielsko - Cieszyn (niecałe 1,5 metra licząc od powierzchni drogi). Efekt jest taki, że najbliższe budynki nie znajdują się całkowicie w tzw. cieniu akustycznym ekranu, gdy obwodnicą jedzie ciężarówka. Sytuację pogarsza umieszczenie równolegle z drugiej strony drogi identycznego ekranu co powoduje odbicie dźwięku z powrotem w kierunku osiedla. Na podstawie doświadczeń z Krakowa zastosowanie ekranu równoległego o tej samej wysokości powoduje wzrost hałasu aż o ok. 2dB (uwaga - skala logarytmiczna).
Ekrany przy osiedlu są nie tylko na zbyt krótkim odcinku ale i mają najniższą(!) wysokość na całej trasie Bielsko - Cieszyn (niecałe 1,5 metra licząc od powierzchni drogi). Efekt jest taki, że najbliższe budynki nie znajdują się całkowicie w tzw. cieniu akustycznym ekranu, gdy obwodnicą jedzie ciężarówka. Sytuację pogarsza umieszczenie równolegle z drugiej strony drogi identycznego ekranu co powoduje odbicie dźwięku z powrotem w kierunku osiedla. Na podstawie doświadczeń z Krakowa zastosowanie ekranu równoległego o tej samej wysokości powoduje wzrost hałasu aż o ok. 2dB (uwaga - skala logarytmiczna).