Projekt uchwały krajobrazowej gotowy. Ruszają konsultacje społeczneZaprezentowany został długo wyczekiwany projekt tzw. „uchwały krajobrazowej” dla Cieszyna. Będzie ona regulowała zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. - Myślę, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, co tak naprawdę ta uchwała krajobrazowa oznacza dla miasta Cieszyna. To jest wielka szansa, na to żeby ta przestrzeń wyglądała zupełnie inaczej. Na pewno będzie się to wiązało z wieloma kosztami, również ze strony mieszkańców, przedsiębiorców. Ale nie ma odwrotu, mamy piękne miasto, które w tej chwili jest upstrzone wszelkimi reklamami – podkreśla burmistrz Cieszyna Gabriela Staszkiewicz. Obecnie każdy może zapoznać się z uchwałą w oficjalnej formie i formie graficznej, bardziej czytelnej, następnie wnieść uwagi, a w razie wątpliwości, zadać pytania. Wyznaczone zostały do tego terminy spotkań z mieszkańcami i przedsiębiorcami – mają oni również otrzymać książeczki z poradami, ze wskazówkami, jak przygotować się do wprowadzenia uchwały, jak ma wyglądać ich reklama i szyldy. Pojawi się również punkt konsultacyjny. W projekcie uchwały szczególnie potraktowana została zabytkowa część miasta, centrum Cieszyna. Restrykcje będą obowiązywały jednak w całym mieście, a nie tylko na niektórych ulicach. - Przestrzeń w Cieszynie trzeba traktować jako całość – zaznacza burmistrz. Uchwała ma wprowadzić zakaz reklam na obszarze zabytkowym Cieszyna, z kilkoma wyjątkami, które określa uchwała, a w całym Cieszynie zakaz reklamy wyświetlanej i przewijanej, zakaz wywieszania reklam na miejscach parkingowych, na ogrodzeniach (z małym wyjątkiem), murach oporowych, mostach i wiaduktach, kratach, balustradach itp. Reklamy nie będą mogły być sytuowane poza wskazanymi odległościami, zbyt blisko budynków i ogrodzeń, blisko skrzyżowania. Zakazów uchwała nie przewiduje dla szyldów, mają one jednak tworzyć spójną całość z budynkiem. Reklamy będą musiały być tylko w dobrym stanie technicznym, z trwałych materiałów, na budynku tylko w gablotach ekspozycyjnych, a na wiatach przystankowych z ograniczeniem gabarytu. Będą mogły znajdować się na ogrodzeniu budowy i rusztowaniu (zwrot części środków dla inwestora). Będzie dopuszczalna reklama okolicznościowa, dotycząca wydarzeń, i wyborcza, jednak z pewnymi ograniczeniami. Obowiązywać będą tutaj zasady ekologii i i recyklingu. Dostosowanie reklam i szyldów będzie obowiązkowe. Jeżeli uchwała zostanie przegłosowana w przyszłości przez radę miejską, przedsiębiorcy i mieszkańcy dostaną rok czasu na usunięcie zakazanych reklam (np. banerów z ogrodzeń), 4 lata na dostosowanie pozostałych oraz 10 lat na reklamy i szyldy będące budowlami i posiadające pozwolenie na budowę. Projekt uchwały i objaśnienia, można zobaczyć klikając TUTAJ. Program spotkań i warsztatów: Opinie i uwagi można składać do 21 maja na adres: krajobraz.cieszy@gmail.com
|
reklama
|
Dodaj komentarz