Od dziś do jesieni zamknięta jest droga z Wisły na Kubalonkę. Powód? Remont. Jeden z objazdów, z którego muszą korzystać samochody ciężarowe, liczy aż 100 km. Osobówki mogą jednak jeździć koło Zameczku Prezydenckiego.
Jak poinformował rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach Ryszard Pacer, w czasie remontu ruch odbywać się będzie wyznaczonymi wcześniej trzema objazdami. Pierwszy dla autobusów oraz samochodów osobowych poprowadzi drogą koło Zameczku Prezydenckiego. Droga jest wąska, dlatego komunikacja odbywać się tam będzie wahadłowo. Ciężarówki o masie do 15 ton będą jeździć przez Salmopol, Szczyrk, Żywiec, Milówkę i Koniaków, a jeszcze cięższe, przez Bielsko-Białą. Z Cieszyna do Istebnej można też jeździć przez Zaolzie - Trzyniec, Jabłonków, Bukowiec i Jasnowice.
Droga początkowo miała być zamknięta już 4 maja, ale inspektorzy jeszcze raz postanowili sprawdzić prawidłowość oznakowania objazdów i dopiero w ostatnich dniach dokonali ich formalnego odbioru.
Ponad dwukilometrowy odcinek drogi DW 941 od Wisły-Głębce do Kubalonki będzie zamknięty do 31 października.
Droga na Kubalonkę, która w ostatnich miesiącach bardziej przypominała zaorane pole, zostanie praktycznie rozebrana i zbudowana od nowa. Pojawią się mur oporowy, wzmocniona zostanie skarpa. Wykonane będą odwodnienie i nowe rozjazdy. Koszt sięgnie 27,6 mln zł.
Ale fajmmie niech Jej nie otwierają taki spokój za oknem
Tylko nie zapomnijcie po całym remoncie postawić pięknego i solidnego fotoradaru.
tez uwazam ze powinni ja remontowac jak najdluzej, licze na to ze remont sie przeciągnie
===> Maja,Wojtek, patron: pisać każdy może... apłaci pracodawca ;-))
nie posiadam pracodawcy, sam nim jestem kolego Świst
Lata 2007 do 2013, zgodnie z ustaleniami UE, powinny być dla Polski okresem, gdzie składka na rzecz Unii jest dla nas niższa aniżeli kwoty potencjalnej dotacji, możliwe do pozyskania z niej. Jest to, więc ogromna okazja, aby inwestować, zwłaszcza w infrastrukturę w tym w drogi. Przez długi czas wmawiano nam, że udział własny w poszczególnych projektach będzie wynosił zaledwie 15% „kosztów kwalifikowanych”. Na przełomie 2007 i 2008 roku samorządy dowiedziały się, że udział własny może rzeczywiście
wynosić 15% …ale nie więcej niż 1.000.000.- Euro na konkretny projekt. Znaczy to tyle, że przy ambitnych dużych projektach samorządy muszą planować znacznie wyższy udział własny. Stawia to pewne plany pod znakiem zapytania, bo skąd wziąć dodatkowe 15 czy nawet 50% kosztów? Są jednak zadania, na które można pozyskać bardzo wysoką dopłatę unijną. Mało tego. Przy projektach, które wzbudzą zainteresowanie władz centralnych można uzyskać znaczne dofinansowanie do udziału własnego i wtedy może się okazać, że będzie on wynosił np. tylko 5%!!! Takim ciekawym, ambitnym projektem mógłby być …tunel pod Kubalonką, który byłby alternatywą dla remontowanej drogi. Słowacy nie bali się takich projektów, Włosi też nie. Tunel nie tylko otwarłby drogę w stronę Czech i Słowacji, ale ułatwiłby przemieszczanie się mieszkańcom Trójwsi oraz odwiedzających ją turystom. Do takich projektów potrzebna jest jednak odwaga wizjonera i grube (unijne) pieniądze.
Płacę ja, a nie pracodawca. Z resztą nawet gdyby płacił pracodawca, to Ty nim nie jesteś ;)
gal coś poczytałeś, gdzieś dzwoni, pomysł odważny ale z księżyca. dlaczego nie:
- przez Wisłę i Ustroń droga za wąska,
- większość mieszkańców Wisły i Ustronia nie zgodzi się na poszerzenie drogi,
- ekolodzy będą liczyć żabki, motyle itd.
- na szczycie Kubalonki jest sanatorium, osiedle i ośrodek narciarski i dojazd musi być zapewniony czyli drogę i tak trzeba zmodernizować,
- tranzyt planowany jest na Cieszyn i Zwadroń gdzie istnieją dalsze połączenia,
- o kosztach nie piszę bo nie chcę strzelać jak Gal,
- jeśli ktoś myśli że koszty utrzymania tunelu są niewielkie to jest w wielkim błędzie,
- sam tunel nie jest atrakcją turystyczną !!!
- problemy z komunikacją na śląsku są tak ogromne że nawet na pijaka nikt nie podejmie decyzji o budowie tunelu,
Pozdrawiam kierowców i życzę Zielonych świateł na Kubalonce.
a kiedy zamkną ul.poligonową w Cieszynie ? (dawna bielska)
Mity o unijnych pieniądzach ciągle żywe ...
Jak do takiego tunelu ustawili by się mieszkańcy Wisły? Podejrzewam, że tak samo jak mieszkańcy Brennej do projektu tunelu prowadzącego do Szczyrku
Jestem za budową lotniska w Wiśle, przecież w Innsbrucku też jest
Dodaj komentarz