Ustroń ma nową drogęEtap I polegał na budowie odcinka nowej drogi gminnej (o długości blisko 554 m i szerokości 7 m) od ul. Partyzantów do ul. Gałczyńskiego wraz z kanalizacją deszczową, chodnikami oraz ścieżką rowerową. fot. ARC Etap I polegał na budowie odcinka nowej drogi gminnej (o długości blisko 554 m i szerokości 7 m) od ul. Partyzantów do ul. Gałczyńskiego wraz z kanalizacją deszczową, chodnikami oraz ścieżką rowerową. fot. ARC — Ustroń jest atrakcyjnym centrum turystycznym i uzdrowiskowym, a to zobowiązuje do zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości dróg. Inwestowanie w infrastrukturę drogową ma służyć zarówno mieszkańcom, turystom, jak i przedsiębiorcom, a także zapewniać bezpieczeństwo pieszym. Budowa drogi zbiorczej była i jest dla gminy jednym z priorytetowych zadań — podkreśla Agata Markiewicz, która zarządza projektem. Umowa o dofinansowanie w wysokości 782 008, 09 zł została zawarta 21 lipca 2009 r. pomiędzy Zarządem Województwa Śląskiego a Burmistrzem Miasta Ustroń. Całość kosztów inwestycji oszacowano na 920 009,52 zł. Etap I polegał na budowie odcinka nowej drogi gminnej (o długości blisko 554 m i szerokości 7 m) od ul. Partyzantów do ul. Gałczyńskiego wraz z kanalizacją deszczową, chodnikami oraz ścieżką rowerową. Dalszy odcinek, do ul. A. Brody, zostanie sfinansowany ze środków budżetu miasta. Nowa droga znacznie ułatwi transport pomiędzy wspomnianymi ulicami, pozwalając uniknąć konieczności wjeżdżania do centrum miasta i na drogę krajową nr 81, która - zwłaszcza w „godzinach szczytu” - charakteryzuje się wysokim natężeniem ruchu. — Droga będzie stanowiła część podstawowego układu komunikacyjnego, prowadząc ruch wewnętrzny do osiedli mieszkaniowych oraz punktów handlowo-usługowych. Projekt odpowiada jednemu z podstawowych celów Regionalnego Programu Operacyjnego, jakim jest ukształtowanie efektywnego i zintegrowanego systemu transportowego. Wierzymy, że inwestycja przyczyni się do poprawy dostępności komunikacyjnej podmiotów zlokalizowanych w otoczeniu wspomnianych ulic i wpłynie na poprawę jakości życia mieszkańców, turystów i przedsiębiorców, a także zminimalizuje problem wysokiego natężenia ruchu w centrum miasta. Pośrednio pozwoli też osiągnąć inne cele: zapewni bezpieczeństwo ruchu drogowego, przyczyni się do rozwoju przedsiębiorczości w mieście oraz korzystnie wpłynie na atrakcyjność turystyczną gminy — dodaje Agata Markiewicz.
|
reklama
|
kiedy gotowa?
jak to jest, że wciąż mamy takie anomalia administracyjne ? Dalej komuna?
jak się u nas w zimie zazieleni ! Jesteśmy narodem niewyuczalnym...?
Normalnie duma mnie rozpiera
jest sponspor z kasą to się pisze...każdy centymetr drogi liczy się czyli STATYSTYKA prawdę ci powie...?
DK 81 kończy się w Harbutowicach, a dalej to jest droga wojewódzka 941
Dlaczego w Ustroniu ciągle sąjakieś inwestycje,a w Cieszynie nic?Pora zmienić władców Cieszyna,bo jak tak dalej pójdzie to miastem powiatowym zostanie Ustroń.Może i dobrze by się stało,bo wreszcie burmistrz Cieszyna i całe jego towarzystwo wraz z radnymi musieliby zadbać o własne życie,a nie ciągle żerować na mieszkańcach.Kiedyś jedna z radnych stwierdziła,że Cieszyn jest miastem turystycznym i nie ma potrzeby budować zakładów pracy.Jakie to miasto turystyczne kiedy w sobotę i niedzielę nie można kupić nawet głupiej widokówki,nie mówiąc o normalnie działjącej informacji turystycznej.Co turysta ma robić w Cieszynia w weekend oprócz siedzenia w knajpie?
Nie przenoście nam stolicy powiatu do Ustronia..
bo się zaraz tutaj zjawią
butne miny święte słowa
i głupota która aż naprawdę boli
i mopsa, mosira, teatra, kupe dziadostwa innego do tego i dobrze nam z tym!
Najlepsze w Ustroniu sa progi zwalniajace,dzieki nim mozna pomyslec ze miasto peka w szwach tak kolo15stej,super spelniaja swoja role jako przejscia dla pieszych.One powinny byc ale na polanie przy moscie na wisle,gdzie droga sie przecina z droga dla rowerow,nie wszysty rowerzysci tam robia stop,wiec o wypadek nietrudno.
powiatu do Ustronia
Dodaj komentarz