, poniedziałek 17 czerwca 2024
Starostwo dołożyło się do remontu kładki w Mnichu
Kolej nie dołożyła ani złotówki do remontu kładki, który już pochłonął 100 tysięcy złotych. fot. Damian Kazimierczak 



Dodaj do Facebook

Starostwo dołożyło się do remontu kładki w Mnichu

PRZEMYSŁAW SZCZEPANEK
40 tysięcy złotych z kasy powiatu cieszyńskiego dołożyli do remontu kładki w Mnichu radni, przychylając się tym samym do prośby gminy Chybie.
- To dla naszej gminy bardzo dobra informacja. Cieszę się, bo tej pory na remont kładki wydaliśmy około 100 tysięcy złotych. Kolej nie dołożyła ani złotówki, bo jak twierdzą, przejście nie jest im do niczego potrzebne – tłumaczy wójt Chybia, Elżbieta Dubiańska-Przemyk.

Nie tylko wójt ucieszyła się z decyzji powiatowych radnych, ale także Radomił Pudełko. Stanął on na czele rodziców walczących o ponowne otwarcie przeprawy łączącej ulice Kopernika i Piechy. - To bardzo dobra decyzja, bo remont kładki pochłonął ogromne środki gminy, a budżet nie jest przecież z gumy. Cieszę się także, że nasze dzieci mogą znowu normalnie chodzić do szkoły. Nie musimy dowozić ich codziennie do szkoły samochodami przez centrum Chybia - mówi, dodając, że tylko cudem, w czasie kiedy kładka była zamknięta, nie doszło do tragedii.

PISALIŚMY: Chybie wypromuje się razem ze Skoczowem i Strumieniem

To jednak nie koniec prac na kładce. - Pozostało nam jeszcze pomalowanie przeprawy oraz wykonanie remontu filarów, a ten etap prac z pewnością będzie dużo droższy, bo w grę wchodzą zamknięcia torowe, a to bardzo drogie operacje - przyznaje Dubiańska-Przemyk.
Komentarze: (7)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

A ile płaci PKP podatku gruntowego dla Gminy Chybie za torowisko na terenie Chybia.

Psują nam humor obrazki i głosy dochodzące z „Warszawy”. Politycy dwóch opcji zadają sobie „śmiertelne ciosy”. Zdecydowana większość moich znajomych ma tego dosyć i to bez względu na fakt, za jaką opcją dotychczas głosowali. Popatrzmy teraz lokalnie i Ci, którzy są bardziej Ślązakami aniżeli Polakami i Ci, których polskość jest na pierwszym miejscu. Ewangelicy i Katolicy, Postkomuna i Zwolennicy Radia Maryja! Ovo vadis Polsko, Śląsku, Cieszynie??? Zadaję sobie jeszcze jedno pytanie: Czy ryba psuje się od głowy, czy od ogona?
Te wątpliwości powstają, gdy czytam wpisy internautów, gdy obserwuję Starostwo, Ratusz, PKS i wiele innych miejsc w tym najpiękniejszym z zakątków Ziemi, Ziemi, która powstała, jak sami mówimy, z „uśmiechu Boga”!
A kładkę dobrze, że robimy, bo będzie dobrze służyć Wszystkim Ludziom.

"spółki w spółkach" są dalej państwowe - i to jest faktyczna przyczyna zapaści

pozostało burdelem

Do wtf. Właśnie dla tego nie mogą sobie poradzić z kładka bo cała kasa idzie na rozwój kolei w dużych miastach. A koszta kładki nie są takie drogie tylko 3/4 kasy pochłania cała otoczka. Aby wyremontować kładkę trzeba zamknąć tor pod nią i wyłączyć prąd w sieci. Za wyłączenie toru z ruchu PLK bierze tyle kasy co remont dwóch takich kładek, za wyłączenie napięcia w sieci PKP Energetyka bierze podobnie i stąd takie koszta. To nie wina przewoźnika ani gminy tylko pozostałych podmiotów kolejowych. Za komuny wszyscy chcieli sprywatyzowania kolei, teraz jak są spółki w spółkach to wszyscy narzekają. Krytykujcie tych którzy do tego doprowadzili a nie samą kolej.

cały czas wszyscy ładują kasę w PKP - my z biletów, państwo i UE daje na dworce i torowiska a lepiej nie jest!!! jak dal nich problemem jest remont kładki na zadupiu to jak mogą wprowadzić kolej szybkich prędkości - burdel i tyle!

Zamknięcia torowe to drogie operacje - zgoda, ale PKP powinno w ramach pomocy nie pobierać za nie opłat. I tak się nie dorzucają do remontu. Pazerne dziady! Z niecierpliwością zcekam kiedy ten moloch padnie i wreszcie zacznie się normalne zarządzanie koleją.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama