Cieszyn i Czeski Cieszyn postanowiły zdobyć unijne pieniądze na opracowanie studium komunikacyjnego, które wskaże jak rozwiązać problem ruchu w okolicach mostów granicznych. Oba miasta już od dawna zastanawiają się, czy na mostach Przyjaźni i Wolności można wprowadzić ruch dwustronny samochodów.
Kiedy w grudniu 2007 roku Polska i Republika Czeska wchodziły do strefy Schengen, naturalną konsekwencją wydawała się likwidacja wszystkich symboli, które przypominały o granicy. Najpierw zostały wywiezione charakterystyczne zielone budki po służbach granicznych, ostatnio rozebrano szpecące krajobraz wiaty. — Aż prosiłoby się, żeby wprowadzić na mostach ruch dwustronny — mówił Wiesław Sosin, dyrektor Miejskiego Zarząd Dróg w Cieszynie.
Takie same zdanie ma wielu kierowców, dlatego na ostatniej sesji radni Czeskiego Cieszyna ustalili, że wspólnie z Cieszynem miasto złoży projekt na sfinansowanie opracowania studium komunikacyjnego. — Pokaże ono, czy jest możliwa taka zmiana ruchu, by przejazd na mostach był dwukierunkowy. Celem jest zmniejszenie ruchu w centrum, które jest przeciążone, zwłaszcza w dni targowe, oraz uproszczenie przejazdu na polską stronę i z powrotem — powiedział burmistrz Vít Slováček. — Studium ma też określić, w których miejscach można będzie postawić parkingi wielopoziomowe – jeden w Czeskim Cieszynie i jeden w Cieszynie — dodał wiceburmistrz Stanisław Folwarczny. Ewentualne wprowadzenie ruchu dwustronnego na mostach i przylegających do nich ulicach oznaczałoby bowiem likwidację miejsc parkingowych w centrum.
Władze miast chcą zdobyć pieniądze na opracowanie pierwszej wspólnej analizy komunikacyjnej w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska-Polska 2007-2013.
Sprawdzałem, można.
do tego nie trza studium. Trza to zrobić. Wystarczy wola i zgoda zarządcy dróg i tyle. Nie róbta zamieszania tam gdzie nie trzeba
coś co proste dla ludzi to skomplikowane dla urzędnika
PS
wiem coś o tym, ale nie OTAKE Polske my walczyli ( czytaj nasi ojcowie).
"Ewentualne wprowadzenie ruchu dwustronnego na mostach i przylegających do nich ulicach oznaczałoby bowiem likwidację miejsc parkingowych w centrum." nie chodzi chyba o ten mini parking przy moście wolności?
To raczej czeskiej strony dotyczy (parkingi wzdłuż ulic).
W Czeskim Cieszynie drogi są na tyle szerokie , że bez problemu miną się tam dwa tiry.
a później panowie zajmą się prostowaniem ogórków...?
Na ul. Strelnicni byłby problem z tymi TIR-ami :)
Wystarczy zmienić znak z drogą jednokierunkową na droga dwukierunkowa i po kłopocie,ino u nas wszystko musi trwać i rodzić się w bólach.
Albo puścić autobus wahadłowy,Czesi parkują u siebie,my u siebie,a dalej autobusem w celu zmniejszenia ruchu samochodowego.Znaki o granicy i tak zostaną,bo będzie pisało:witamy w Polsce i tablica ze znakami prędkości drogowych.
Ciekawe ile taka analiza kosztuje,ktoś wie?
Trzeba ogłosić najsamprzód przetarg.
widzą konieczność zatrudnienia menedżera do organizacji ruchu na mostach i zarządzania nimi.
Gepard
studium ręce opadają a potem może projekt ustawienia znaków itd itd ludzie pomocy idioci nami rządzą ruch dwustronny na moście wolności i przyjaźni ale z wyłączeniem sobót i śród do tego drugiego i tyle po kłopocie.
Na Střelniční bydlí místostarosta Stasio Folwarczny. Kde by chudák parkoval auto? Pánové Ficek a Slováček, otevřete Střelniční oběma směry a peníze dejte raději na povodně!
Perwersi już to sprawdzili - można.
co studium za ciężkie pieniądze potrzebują do otwarcia mostów, to na postronkach z ratusza wywlec i do Frysztoka na nauki!
Dla tirów jest przejście Boguszowice/Chotebuz. Strelnicni i tak jest w połowie dwukierunkowa. Nie widze problemu. Szanowna rado po połowie wynagrodzenia za studium dla mnie i dla Tajemnicy.
dopłaca miasto z naszych podatków do takich "wynalazków" jak zamek, teatr, dom narodowy, a są jeszcze droższe - mosir czy książnica. Lokale wypasione, zaplecza, pokoje hotelowe, sale konferencyje itp. Wszędzie tam grono dyrektorów, kadrowych i księgowych, podziemne garaże, spacery po mieście i kawa na biurku - menedżerują, fachowcy.. A cieszyński Kowalski prowadzi swój malutki sklepik czy knajpkę, ledwie wiąże koniec z końcem, i jeszcze nie dość, że miastu daninę czynszową musi płacić, to dodatkowo podatki na utrzymanie tego szalonego marnotrastwa, bezczelnie się zamkiem "przedsiębiorczości" zwącego czy osrodkiem "sportu i rekreacji". Wstyd, panie i panowie. Tak naprawdę to zwykłe złodziejstwo.
wiadomo o co chodzi , o kasę dla swoich, czyli ludzi
batmana.
Przecież każdy wie że na tym polega piastwoanie ważnego stanowiska w Cieszynie(i nie tylko),dlatego każdy pcha się do władzy,przecież nie chodzi o dobro wspólne,tylko koryto i ustawienie "swoich".Dotacje z Unii polega na wymyślaniu "projektów"za które można skasować,
taka sztuka dla sztuki(albo dla kasy).
w ratuszu po 10 i 15 lat, to nic dziwnego, że im się mózgi zlasowały, skapcanieli i tylko na przetrwanie się nastawiają. Naukowo udowodnione. I zadnej odpowiedzialności na siebie nie brać, nawet za ustawienie znaku na ulicy. Pora na zmianę ekipy. Najwyższa pora.
trzeba zebrać się raz i drugi na obu mostach, zablokować je, telewizję ściągnąć - inaczej nic tych nieudaczników z obu ratuszy nie ruszy....
studium komunikacyjne dla Cieszyna już było zrobione kilka lat temu, i gdzie ono jest.Dla zbicia czasu wystąpi się o nowe i poczekajmy na następną kadencję burmistrzów być może tych samych,będą mieli się czym chwalić.To już jest ludzka głupota (studium) siądzcie do stołu nie na moście i załatwcie tą sprawę w jeden dzień.Dosyć tego obciachu nasi włodarze.
zaś pierdzielicie. po co nam mosty i ruchy dwustronne. narazie niech jest jak jest. ważniejsze dla mieszkańców centrum jest kładka z parku za kościołem pl.londzina do castoramy i kauflandu. ludzie starzy nie mają samochodu i musza drałowac na około.
Dodaj komentarz