, niedziela 16 czerwca 2024
Owocowa jak Marszałkowska
Drogowym chaosem przerażeni są mieszkańcy ulicy Owocowej, którą kierowany jest objazd z Katowickiej. fot. Daria Guba 



Dodaj do Facebook

Owocowa jak Marszałkowska

DG
W tym tygodniu ruszyła w Cieszynie budowa nowych rond na ulicy Katowickiej, a dla kierowców zaczął się drogowy koszmar. Z powodu zamkniętej wiślanki i remontu ulicy Frysztackiej wąski objazd placu budowy codziennie forsują sznury ciężkich tirów.
Drogowym chaosem przerażeni są mieszkańcy ulicy Owocowej, którą kierowany jest ruch samochodów jadących z obu stron ulicy Katowickiej. Przyznają, że nie byli przygotowani na taką sytuację. - Ten objazd to nieprzemyślane rozwiązanie. Owocowa jest za wąska, nieprzystosowana do takiego ruchu. Auta jeżdżą non stop, trudno przejść przez ulicę, a o godz. 15.00 zaczyna się tu istny cyrk. Skończą się wakacje i jak dzieci będą tędy chodzić do szkoły? - pyta mieszkanka ulicy Kościelnej. - Wczoraj był tu ruch jak na Marszałkowskiej w Warszawie. Rano czekałam na autobus i w ciągu trzech minut naliczyłam 28 tirów - dodaje pani Agata, właścicielka kwiaciarni na ul. Owocowej.

Omijając plac budowy tiry przejeżdżają przez wąski objazd, gdzie z trudem mieszczą się na ostrym zakręcie. Aby nie doprowadzić do kolizji kierowcy przepuszczają pojazdy jadące z naprzeciwka. - Pod naciskiem tirów już pierwszego dnia budowy na łuku drogi załamały się płyty, całą noc naprawiali ulicę. Wystarczy deszcz i ziemia zleci - mówi pani Agata.

Drogowy horror potrwa co najmniej tydzień, kiedy otwarta zostanie ulica Frysztacka i samochody jadące od Kaczyc czy Zebrzydowic nie będą już musiały jeździć Katowicką. Niestety, z tej trasy korzystają też tiry jadące ze Skoczowa i Katowic - a wszystko z powodu zamkniętego dla ciężarówek fragmentu wiślanki.

- Remonty dróg w Cieszynie muszą być przeprowadzone do końca roku. Jeśli tego nie zrobimy, z powodu zmiany ustawy o finansach publicznych stracimy środki na ich wykonanie - tłumaczy Wiesław Sosin, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie. - Mieszkańcy nie mają powodów do narzekań, bo ulica Owocowa została dwukrotnie poszerzona, a ruch odbywa się pod stałą kontrolą kierownika budowy - dodaje.

Cieszyńscy kierowcy przejdą w tym roku prawdziwy sprawdzian cierpliwości. Po remontach ulic Frysztackiej, Sikorskiego i budowie rond na Katowickiej w planach jest jeszcze przebudowa al. Łyska.
Komentarze: (35)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

zaczyna być placem budowy, cieszę się bo to znaczy, że zaczęto coś robić. Lepiej późno niż wcale. Brawo Starostwo Powiatowe.

i znowu źle! no co byś nie zrobił to źle i źle!

Plac budowy - świetnie, tylko budowa rond w tym mijscu to fatalny pomysł i teraz nie jest źle przy objeździe, będzie tragedia jak je oddają do użytku! W zimie pierwszy lepszy tir je po prostu zakorkuje, a to samo będzie w czasie szczytu, bedzie się stało kilka razy w korku. Budowa tych rond to jakby mieć w domu dwa pokoje, jeden pomalowany a drugi nie i po pierwszej wypłacie malować pokój ktory jest już pomalowany...

Niech robią, niech robią. Lepiej przemarudzić parę miesięcy i mieć po czym jeździć. Trzeba przetrzymać,a potem się cieszyć!

znowu jątrzycie, kiedyś trzeba to było wybudować, lepiej wcześniej niż później

W końcu widać , że coś sie dzieje w Cieszynie w sprawie dróg aczkolwiek decyzja o powstaniu w tym miejscu 2 rond jest dyskusyjna.

zobaczymy, czas pokaże. najpierw niech skończą, ą potem zobaczymy czy pomysł był dobry czy nie i wtedy dopiero możemy krytykować albo nie. Trzeba zostawić jedno, ostatnio coś zaczął powiat u na robić, a jesteśmy miastem powiatowym, więc wypadałoby:-)

komu się ciężko wyjeżdża z tamtejszych bocznych ulic i czy czasem te osoby nie mają jakiś koneksji w urzędach

niech mi ktoś wyjaśni jaki występował problem na tym skrzyżowaniu ??? ruch wylotowy z Cieszyna odbywał się przecież płynnie a najważniejsze jest żeby wyprowadzić w miarę płynnie ruch poza miasto i odciążyć centrum... wszyscy piszą że zobaczymy jak to będzie jak skończą budowę... NIE WOLNO jednak robić za nasze pieniądze eksperymentów bo przecież jak to rozwiązanie okaże się klapą, a bardzo prawdopodobne jest, że tak będzie, to nikt nie przywróci już skrzyżowania do poprzedniego stanu :( Poza tym myśli się znów tylko o kierowcach... ułatwi się niby włączanie się do ruchu mieszkańcom osiedla Wrzosów, ale przystanek autobusowy zostanie oddalony w kierunku Biedronki więc osoby korzystające z komunikacji miejskiej będą miały dalej do domów... Reasumując... decyzja o budowie ronda (właściwie już bez znaczenia czy jednego czy dwóch) wydaje się nieuzasadniona a porównanie pana Cybulskiego do dwóch rond w okolicach Auchana w B-B świadczy o jego niesamowitej inteligencji... gratuluję

ukłony z Wisły...!

?

Ekspresówka na start. Wybudują 15,5 km za 788 mln zł (Bielsko-Żywiec) ...!

miałem okazję nieraz korzystać z wjazdu z ul.Rudowskiej na Katowicką. Po prostu paranoja. Swoją drogą, powinni byli zlikwidować wjazd do Biedronki z Katowickiej i to dawno. Poza tym dwie osoby tam zginęły, jedną z nich znałem. Nie możemy się cofać, a stanie w miejscu to też cofanie się. Myślę, że to jest dobre rozwiązanie ale tak jak wcześniej pisałem poczekam i zobaczę. Rondo na Liburnia - Katowicka- Stawowa też było mocno krytykowane jak było budowane. Co prawda, to trzeba go było poprawić pomimo wypowiedzi Burmistrza, że średnica jest dobrze obliczona. Okazało się, że Ci którzy to obliczali, nie wzięli pod uwagę, że niektórzy kierowcy mogą stanąć samochodem bardziej w głębi ronda i jak na rondzie krążył TIR czy też łąmaniec to wnętrze ronda było obowiązkowo zmasakrowane. Krótko reasumując nasi inżynierowie pracowali ale zapomnieli niestety łączyć myślenie.

....włączyć myślenie.

popieram remonty ale zdrowe - te ktore są na ul. Katowickiej to nie dokońca przemyslane.Ruch z ulic przyległych nie jest wcale duzy aby trzeba było robić słynne ronda. Zamiast robot w cieszynie trzeba było rzucic wszystkie siły na ul. Wiślańską w Skoczowie i wtedy zmalał by ruch w Cieszynie do normalności. W ccale nie będzie lepiej na katowickiej po ukończeniu rondax2 bo trzeba będzie remontowac nawierzchnię całej katowickiej z powodu ogromnych kolein , ktore już utrudniają jazdę a jak jeszcze przygrzeje bardziej???

jest tam nakaz skretu w lewo za znakiem a skret jest przed, tak tylko gadam

a o co Tobie właściwie chodzi, wyjaśnij bo nie rozumiem? No, chyba, że siebie miałeś, "zadudrańcu jedyn", na myśli:-)

nikt nie zauważył, że nasilenie robót przypadkiem ma miejsce w roku wyborów samorządowych... nie jestem z tych, co wiecznie narzekają, ale było trzeba remontować regularnie przez ostatnie lata, a nie teraz zamykać Frysztacką i Katowicką jednocześnie! nie wspomnę już o planowanej przebudowie al. Łyska, gdy Błogocka jest wciąż zamknięta...
swoją drogą wypowiedzi w stylu "pożyjemy, zobaczymy" są trochę dziwne. czy wy ludzie, np. budując dom (inwestując!), wybudowalibyście go nie zważając na uwagi innych, kierując się w/w maksymą? mam wrażenie, że gdyby p. Sosin i inni ze spółki dysponowali swoimi finansami, takie eksperymenty nie miałyby miejsca... ale wspólne znaczy niczyje, więc... i weź się tu nie stresuj człowieku ;(

tzn. na rok przed wyborami, reszta bez zmian ...

...i tu trafiłeś w sedno -k- za własne pieniądze nikt by nie robił takich eksperymentów... niestety nikt nie weźmie odpowiedzialności za te korki które będą powstawać po oddaniu do użytku tego podwójnego bubla

Nazywasz bublem rozwiązanie (dwa ronda blisko siebie), które zaproponowali inżynierowie , specjaliści od zarządzania ruchem drogowym, mający kilkudziesięcioletnie doświadczenie. Jakie ty masz wykształcenie? Jakie doświadczenie? a może jesteś po prostu takim wszystkowiedzącym cieszygłupkiem?!

panowie! dwa pytania.
1.czy nie mozna w zleceniach przetargów zastrzec prace na co najmniej 2 zmiany i davc krotsze termin? czy widzicie co się dzieje na Frysztackiej? pracują kilka godzin dziennie! założę się, że podobnie bedzie na Katowickiej.
2. czy urzędnicy nie wiedzieli wcześniej, że są zmiany w ustawie? czy naprawdę wszystko trzeba robić jednoczesnie?

Owszem tak ! ale na Katowickiej w okolicach zjazdu do Osiedla Piastowskie. Tam jest słaby punkt aby zjechać na Motelowa czy tez Skrajna, trzeba sie nastać -nieszczęśliwy skret 90 st w lewo!

i co się tak podniecasz i mnie obrażasz? to, że mama do ciebie mówi cieszygłupku, nie znaczy, że możesz tak mówić do mnie! wskaż mi, w którym miejscu zakwestionowałem opinię inżynierów? (pomijając fakt, że nasi wykształceni inżynierowie też mają skłonności do pomyłek, a kontrola podstawą zaufania). zwróciłem uwagę na fakt, że miasto nie liczy się z opiniami kierowców, bo "podobne rozwiązanie jest przy Auchan"... nie wiem gdzie podobieństwo - znacznie mniejszy ruch i wszystko praktycznie na płaskim terenie... ale poza tym faktycznie identycznie! także kimkolwiek jesteś egg - nie pień się, nie stresuj, czytaj ze zrozumieniem i nie obrażaj innych!

Wyluzuj człowieku! Nie pisałem do ciebie tylko do "ccm". No chyba ,że używasz dwóch nicków?!
To dopiero byłaby historia...

nie mam potrzeby używania 2 nicków... a ccm niech się sam/sama broni ;P

Ale dałeś ciała! Jakoś nerwowo reagujesz. Chyba za dużo bierzesz do siebie?

jednym wielkim bublem, a nawet skandalem jest zatkanie totalne Cieszyna na ponad pół roku - przy ślimaczącym się tempie wykonywanych robót; czegoś nie rozumiesz??... wsiądź więc w auto i pojeździj po mieście, może ci się oczka otworzą

na burmistrzowskie stołki: wykładowca z elitarnego Frysztoka, księgowy z upadłej Termiki i majster budowlany z PRL-owskim rodowodem... Kiepski Ferdynand bije ich wszystkich na głowę błyskotliwością i inteligencją.

budować aby budować to kiepski pomysł. W zimie na tych rondach będzie... masakra. To już bedzie po wyborach ale układ zostanie tyn sam

Ty też nie dorównujesz Ferdynandowi Kiepskiemu inteligencją , chyba że urodą?

a co nie pasuje?... księgowy czy majster?

Popieram budowę tych rond. Moje dzieci przez Katowicką wracają z autobusu. Jak będą ronda będę spokojniejszy, a i do pracy szybciej dojadę (na pewno łatwiej się włączę). Marodom, którzy narzekają na niedogodności przypominam budowę drogi do Bielska. Przypomnijcie sobie starą drogę, narzekania i obecny dojazd do B.B. :-)

Wiesław Sosin, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Cieszynie: Mieszkańcy nie mają powodów do narzekań, bo ulica Owocowa została dwukrotnie poszerzona, a ruch odbywa się pod stałą kontrolą kierownika budowy

prawie nikt nie kwestionuje konieczności zmian i zadowolenia z remontów. chodzi jednak o wybór jakiegoś sensownego rozwiązania; ani rondo ani krzyżówka ze światłami sensu nie mają, bo jeśli TIR zatrzyma się na "utrzymywanych na biało drogach" np. na wysokości zakładu Tomali czy kantoru powyżej, to nie ma szans na wystartowanie czyli BLOKADA. i porównywanie do budowy drogi S1 Cieszyn - Bielsko nie ma sensu, gdyż jak wspomniałem, nie kwestionujemy sensu zmian, tylko czy te zmiany będą na pewno na lepsze!? droga S1 na pewno znacznie poprawiła sytuację, ale czy z Katowicką i DK 938 będzie tak samo? śmiem wątpić...

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama