, poniedziałek 6 maja 2024
Cieszyn na słodko, Wisła z humorem
Małgorzata Powada (z lewej) i Ilona Porwoł prezentują jubileuszowe łakocie. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Cieszyn na słodko, Wisła z humorem

WOJCIECH TRZCIONKA
Cieszyn na słodko, Wisła z humorem

Pierwsze rysunki satyryczne z Wisłą w tle już się pojawiły. fot. Imko Wisełka

Wadowice mają papieskie kremówki, Cieszyn będzie miał ciastka z... widokówkami. O tym, jak ciacho będzie się nazywało zdecydują mieszkańcy i turyści w konkursie, który właśnie ruszył. Natomiast Wisła postanowiła reklamować się poprzez... rysunkową satyrę.
Cieszyn obchodzi w tym roku 1200-lecie legendarnego założenia. Z tej okazji władze miasta zwróciły się do miejscowych firm z propozycją wypuszczenia na rynek specjalnych produktów promocyjnych związanych z jubileuszem. — Jako pierwszy zareagował hotel Orbis „Halny” proponując torcik owocowy. I to nie byle jaki - z „jadalnym” zdjęciem przedstawiającym cieszyńskie zabytki — mówi wiceburmistrz Jan Matuszek.

— Aby móc tworzyć takie niezwykłe ciastka kupiliśmy specjalną włoską drukarkę cukierniczą. Miasto użyczyło nam profesjonalnych zdjęć i zaczęliśmy próby. Efekt jest, myślę, bardzo smakowity — mówi Ilona Porwoł, dyrektorka „Halnego”. Jubileuszowe ciastko to owocowy torcik na biszkopcie, z galaretką, całymi wiśniami i odrobiną śmietany. Na górze ma „jadalny” nadruk - logo 1200-lecia oraz widok Cieszyna (do wyboru jest 21 wzorów). Pakowane jest w specjalne pudełka. Dziś ciastko po raz pierwszy trafiło do sprzedaży. Kosztuje sporo - 9,90 zł, ale jest też sporych rozmiarów. — Jedna porcja jest dla wyjątkowego łasucha, albo dwóch osób. Można ją też w łatwy sposób dzielić na cztery równe części, w sam raz na spróbowanie — dodaje Ilona Porwoł.

Ciastko można kupować w kawiarni „Pod Arkadami” na cieszyńskim Rynku. — Liczymy, że zasmakują w nim nie tylko mieszkańcy. Dla turystów to może być znakomity prezent z Cieszyna — przekonuje Małgorzata Powada, szefowa cukierni. O tym, jak ciastko będzie się nazywało zdecydują mieszkańcy i turyści. — Konkurs na nazwę ciastka trwa do 28 maja. Rozstrzygnięcie 12 czerwca podczas Festiwalu Kulinarnego „Cieszyńskie smaki”. Nagrodą będzie tort dla 24 osób również z „jadalną” widokówką — mówi Renata Karpińska, szefowa biura promocji Urzędu Miejskiego w Cieszynie.

Dziś z nietypową promocją rusza również Stowarzyszenie Przyjaciół Miasta Wisły „Imko Wisełka”. — Będziemy promować Wisłę poprzez oryginalną i ciekawą formę humoru i rysunkowej satyry. Rysunki będą dotyczyły Wisły i aktualnych wydarzeń lub działań i imprez, które będziemy organizować.  Takie działania przez fachowców określane są jako marketing wirusowy albo szeptany. Od wielu lat badania reklamy i marketingu pokazują, że Polacy lubią kontekst humoru w reklamie. Aż 77 proc. z nas wyraża silne przekonanie, że atrakcyjność zapewnia reklamie zawarty w niej humor. Z tego też powodu chcemy w oryginalny i ciekawy sposób promować miasto — tłumaczy Paweł Brągiel, przewodniczący stowarzyszenia.
 
Pierwsze rysunki satyryczne z Wisłą w tle już się pojawiły. Wkrótce będą też plakaty i pocztówki z zabawnymi historyjkami. Docelowo powstanie strona internetowa, na której umieszczane będą aktualne rysunki i konkursy z nagrodami w postaci pobytów w Wiśle. — Chcemy postawić na coś oryginalnego i ciekawego. Powoli kończy się czas kiedy miasta promowały się tylko poprzez foldery i targi turystyczne. Wisła jest znaną miejscowością, ale dodatkowej promocji nigdy nie za wiele — uważa Paweł Brągiel.

Foto
Komentarze: (6)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Kogoś tutaj doszczętnie powykrzywiało. Czy to jest współfinansowane z kasy na obchody 1200 lat Cieszyna?

"Oglądalność skoków narciarskich w TVP jest mocno skorelowana z formą i wynikami sportowymi Adama Małysza. Na samych skokach narciarskich w tym sezonie TVP zarobiła 20,3 mln zł - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Gdyby nie "Orzeł z Wisły" - zdaniem gazety – telewizja publiczna miałaby kłopoty. Konkurs na dużej skoczni, gdzie Małysz sięgał po srebro, oglądało 8,3 mln ludzi. Jak ustalił "Dziennik Gazeta Prawna", za 30-sekundowe reklamowe spoty trzeba było zapłacić przeszło 70 tys. zł."

Juz kupilam ciacho. Pomysl fajny, ale drogawe

Inga to kiedy ta degustacja u Ciebie?

pomysł super!! Ciasto bardzo dobre, polecam, może drogie, ale za to duże.

No, ciastka muszę koniecznie spróbować bardzo fajny pomysł!
co do promocji poprzez humor i satyrę to jestem za
do takich tematów tez tak trzeba podchodzić żeby odniosły skutek brawo....................

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama