, niedziela 14 lipca 2024
Śląsk Cieszyński na billboardach
Billboard reklamujący Cieszyn. 



Dodaj do Facebook

Śląsk Cieszyński na billboardach

TWO/Gazetacodzienna.pl, ANNA MALINOWSKA/Gazeta.pl
Śląsk Cieszyński na billboardach

Billboard reklamujący Wisłę.


Śląsk Cieszyński na billboardach

Billboard reklamujący Katowice.


Śląsk Cieszyński na billboardach

Billboard reklamujący Częstochowę.


Śląsk Cieszyński na billboardach

Billboard reklamujący Rybnik.

Cieszyn i Wisła wraz z pięcioma innymi miastami Śląska promują się w ramach wojewódzkiej kampanii reklamowej, która kosztuje 880 tys. zł. Specjaliści od reklamy nie pozostawiają na kampanii suchej nitki.
Kampania wystartowała dzisiaj. Władze Cieszyna i Wisły są zachwycone, bo na kampanię nic nie wydały, a na billboardach promowanych jest tylko siedem miejscowości z całego województwa. Dwaj reprezentanci Śląska Cieszyńskiego pokazywani są obok Będzina, Częstochowy, Katowic, Zabrza i Rybnika. — Powiat i gminy uczestniczyły w przygotowaniu strategii akcji promującej województwo. Efekty tej pracy będziemy przez kilka najbliższych tygodni śledzić w mediach, na bilbordach i reklamach — cieszy się Paweł Brągiel, członek Zarządu Powiatu Cieszyńskiego.

Kampania reklamowa prowadzona jest pod hasłem „Śląskie. Pozytywna energia" i potrwa do 11 maja. — Skierowana jest do mieszkańców naszego regionu - do nas wszystkich, z przesłaniem, abyśmy docenili walory naszego województwa i polubili to, co posiadamy — tłumaczy marszałek województwa śląskiego Bogusław Śmigielski.

Twórcy oparli kampanię na hasłach wykorzystujących nazwy miejscowości, np. „Śląskie zabrze wygrywa", „Śląskie będzin dobrze", „Śląskie cieszyn się bardzo" czy „Śląskie skarby często chowa". Województwo zaprezentowane w reklamach jest miejscem pełnym pozytywnych emocji i różnorodnych atrakcji, zamieszkanym przez ludzi z poczuciem humoru, potrafiących również na samych siebie spojrzeć z dystansem. — Celem kampanii jest zbudowanie silnego poczucia tożsamości i dumy z regionu — mówi Mateusz Zmyślony z przygotowującej kampanię agencji Eskadra.

Nośnikami kampanii będzie 200 billboardów, 160 citylightów, 25 autobusów miejskich, kilka tytułów prasowych i rozgłośni, dwa duże portale internetowe, a także m.in. plansze ze sloganami trzymane przez rzekomych autostopowiczów czy puszki z napojem energetycznym „Silesian Life Style" - rozdawane kierowcom, którzy nakleją na samochód reklamową naklejkę.

Specjaliści od reklamy nie pozostawiają na kampanii suchej nitki. — Slogany brzmią infantylnie. Nie informują, nie zachęcają. W ogóle nie rozumiem pomysłu. Poczucie humoru też jest tu dość dyskusyjne. Ponieważ kampania przeznaczona jest dla mieszkańców, to chyba ktoś miał o nas dość niskie mniemanie — nie szczędzi słów krytyki dr Bohdan Dzieciuchowicz, specjalista od PR i wizerunku.

Rafał Czechowski, szef agencji Imago Public Relations, lubi grę słów, ale przyznaje, że przeciętny mieszkaniec może mieć z nią problemy. — To może być zbyt wysoki poziom abstrakcji. Zważywszy na fakt, że będzie to reklama zewnętrzna, odbiorca przechodząc ulicą czy jadąc samochodem, będzie miał zbyt mało czasu na dogłębną refleksję. W zrozumieniu haseł nie pomagają też grafiki, np. różowy jeleń w Cieszynie. Skojarzenie Zabrza z piłką nożną też nie jest zbyt trafne. Nie wszyscy śląscy kibice utożsamiają się z Górnikiem Zabrze, bo są przecież też inne kluby. Reklama Rybnika zupełnie odbiega od pozostałych, jest chyba najbardziej wydumana — wzdycha Czechowski.

Kampania kosztuje 880 tys. zł. Drugie tyle pochłonie kolejna, która ma rozpocząć się po wakacjach i dotyczyć konkretnych produktów turystycznych regionu. Na planowaną w przyszłym roku, wartą ok. 5 mln zł ogólnopolską kampanię, samorząd chce pozyskać środki unijne.
Komentarze: (64)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Co ten plakat promuje, bo nie bardzo rozumiem? Tandetnego jelonka, którego ktoś w końcu powinien zlikwidować? Poduszki? bo miasta na pewno nie...

Czy to dalej pryma aprilis?Czy tych w ratuszu pogieło.

Jak Cieszyn Cieszynem znakiem rozpoznawczym miasta była rotunda i wieża, a nie kretyńskie fioletoworóżowe plastikowe coś, które zachwyca co najwyżej załogę zamku. Tak "sprzedano" wizerunek miasta ludziom z agencji reklamowej no i mamy efekt. Ale czego się można spodziewać, kiedy Wisłę reklamuje się za pomocą jeziora...

Pogięło pewnie ;-)

Plakat z Cieszynem jest do d...( brak rotundy lub wieży), plakat z Wisłą OK

Plakat z Cieszynem promuje pożeracza kasy podatników, tzw. zamek. Gdyby to jeszcze miało coś ciekawego do pokazania, to by było fajnie. Ale to pustostan

7 miast : 900.000 zł = 130.000 zł to nawet nie starczy na drogi, by dziury załatać...
To nieuczciwe, spraszać gości, który kaleczą swoje auta o złe drogi...?

hmmm Czyżby Wisłe reklamował zbiornik wody pitnej Czarne? w którym pływać nie wolno, przynajmniej w teorii? Ale ok, nie jest źle, kojrzay się z wypoczywanie, ale Cieszyn z tym różowym jeleniem i szklanym budynkiem? już widze, jak tłumami walą do nas ludzie ze szklanych budynków i industriali. Reklama Sląskiego Zamku ... ok - ale NIE CIESZYNA - on ma tyle pięknego do zaoferowania!!!!!

Jeleni widocznie wciąż dużo na cieszyńskim, że godzą się na taką wizytówkę i akceptują takie spojrzenie.
Gdzie piękną Cieszynianka, cieszyńska biżuteria,. gdzie ten ząb czy pazur wiekowy...
Lichota i miernota plastikowa

Czy was niektorych juz calkiem pogniotlo? Zgadzam sie, kampania ejst beznadziejna. Ale to kampania organizowana i oplacana przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego a nie Urzędy Miejskie w Cieszynie i Wiśle. To nie one decydowaly co bedzie na billboardach. Nie można za wszystkie winy obarczac miejscowych urzędnikow. A poza tym w kampanii chodziło o pokazanie innego, nowoczesnego slaska wiec to zrozumiałe ze nie ma na zdjeciach wiezy piastowskiej i rotundy a jest nowa oranzeria... Ale generalnie - kampania porazka.

czy Wisłę nie mogła podeprzeć p.Iza, jest piękna kobietą i ma dobrą medialna prezencje...
Po co te dwa nygusy, chyba to są ci dwaj Amerykanie, geje czy co...?

Wisła wypada dużo gorzej niż Cieszyn. Dwóch facetów wyleguje się na nieistniejącym podeście, nad nieistniejącym jeziorem w otoczeniu nieistniejących szuwarów...

Iza to sie nadaje do reklamowania lekow na bol glowy...

Iza to sie nadaje do reklamowania lekow na bol glowy...

góral do żywego dotknięty

jeżeli Izie zaproponowano idiotyczne leki, to świadczy że w tym kraju wszystko jest chore..?

a ci, w większości już wyjechali i robią kasę, za granicą

czyli sztuka, dla sztuki, by być oryginalnym

to jest poroniony i chory pomysł, by zapraszać i kpić z gości...?

Wymyslcie sobie jakies nicki i piszcie po ludzku, bo jak mamy sie odnosic do waszych wpowiedzi.

Cała kampania jest tragiczna!

elf

В искусстве тенденция к усложненности - признак бесталанности.

tym razem krótko - STOP czerwonemy Jeleniowie. NIe dla Jelenia jako symbolowi Cieszyna. Chyba, ze chodzi o to, że tuaj z obywateli robić się będzie ... Jelenia...

Kto mi wytłumaczy o co chodzi z tymi PODUSZKAMI?

czyli jalpeiej dać standartowo piękne artystytczne zdjęcia z tardycyjnymi hasłami piękno, folklor rodzina z jakimś góralem, górnikiem plus familok kopalnia no i oczywiście zrobione to przez agencje ze slaska a nie z malopolski, O tak TAK to bedzie dobrze !!!!

Czemu pisze pan aż 880 tys. czy według Pana to jest dużo jak na kampanię reklamową ??? Inne regiony wydają conajmniej po 2-3 mln na kampanie, które w ogóle nie są zauważane !!!

DNO! Nie rozumiem o co chodzi twórcom tych reklam. Hasła brzmią dziecinnie a plakat promujący Cieszyn nic nie promuje. Mnie te plakaty zamiast zachęcić - zniechęcają. P. S. czy to projektowały dzieci z przedszkola?

I jeszcze jedno - czy ktoś mi może wytłumaczyć od kiedy ten kiczowaty jelonek jest symbolem naszego miasta?

..... KLĘSKA ...... (te plakaty to jest ANTY-reklama!!). Nic więcej. tylko wyć jak ten różowy stworek jeleniopodobny!

tragedia typowe bezguście pieniądze poszły w błoto.

"abyśmy docenili walory naszego województwa i polubili to, co posiadamy" - czyli gęby na kłódkę i polubić różowego jelenia. Zamek też. I poduszki, które pewnie biorą udział w konkursie o "śląską rzecz". Panowie twórcy tak nam kazali i nie jest ważne, co my, mieszkańcy lubimy i z czego jesteśmy dumni. Nawet nie dziwią mnie efekty, wyobrażam sobie, że kampanię projktowali tacy sami młodzi ludzie, jak te dwie panienki, które wmówiły zamkowym i ratuszowym, że różowe plastik to jest Sztuka. Ale ktoś w urzędzie marszałkowskim taką kampanię zatwierdziła przecież?!

Reklamowa noga stołowa ... takiego podpisu brakuje pod reklamą

brakuje jeszcze 2 faktów: kto zatwierdził zapłatę za to i kto to wymyślił (- artysta :) )

Odczytajcie mi proszę, bo nie widzę - pod białym prostokątem na reklamie Cieszyna jest napis "Cieszyn -Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości" a co jest napisane na tablicach Wisły i Rybnika?

"Gdzieś w Wiśle" - trochę obciachowo bo takiego miejsca nie ma. Nad zaporą czerniańską nie ma żadnego pomostu a i ruch turystyczny w bezpośrednim sąsiedztwie nie jest mile widziany (o kąpielach nie wspominając), gdyż jest to zbiornik wody pitnej.
Jakby to ująć ? - Kicha...

Dzięki :) faktycznie kicha...

Panie Marszałku...?

Plakaty są jak papierosy, są do d..y !

dlaczego ją wybrano, czy to znajomi p.Marszałka?
Czy przetarg lub inny konkurs na pomysł reklamowy regionu ogłoszono, kiedy i gdzie...?

Wpisujcie NIE dla Jelenia!

jesteśmy normalni ! (e)

Ваши мысли настолько гениальны, что санитары уже приехали!

Moim zdaniem tu nie chodzi o to czy pokazano Jelonka, czy Zamek, tylko o to jak to zrobiono... Ta cała kampania jest beznadziejna. Popatrzecie na inne miasta!

ale ten Jelonek jest baznadziejny, to "jeleń na miarę naszych czasów"

NIE dla jelenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mamy w Cieszynie Ksiąznice Cieszyńską, mamy ponad 200 letnie najstarsze w Europie Środkowej muzeum, mamy 14 wieczną Madonnę cieszynską a chwalimy sie jelonkiem i Zamkiem Sztuki?

Bo chwalimy sie nie cepelią ale nowoczesnością. Ludzie zrozumcie w koncu ze nie tylko Rotunda człowiek zyje. Dzis trzeba czegos wiecej.

mylisz się. Jeżeli duch w człowieku jest martwy, to człowiek nie żyje. W życiu duchowym człowieka zamknięta jest cała tajemnica z cząstką wieczności. O powodzeniu w życiu człowieka decyduje jego duchowe bogactwo , a nie czerwona koza... Konieczny jest powrót do korzeni i źródeł duchowych, de Dekalogu i Ewangelii. Nie przypadek decyduje o naszym życiu ani żadna predystynacja, ale więź z naszym Stwórcą i Chrystusem...

Na bilbordzie powinien sie znajdowac Fido Dido, zule spod kauflandu, szczury z menniczej i Pyton!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama