, sobota 13 kwietnia 2024
Piątka reklamuje się w Czechach
Brenna, Szczyrk, Ustroń, Wisła (na zdjęciu) i Istebna już piąty rok z rzędu wspólnie zabiegają o turystów. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Piątka reklamuje się w Czechach

EWA FURTAK/Gazeta.pl
Reklama w TV Ostrawa okazała się tańsza niż w Telewizji Polskiej. Dlatego beskidzkie kurorty postanowiły zareklamować się za naszą południową granicą. Czy będą tego jakieś efekty?
Brenna, Szczyrk, Ustroń, Wisła i Istebna już piąty rok z rzędu wspólnie zabiegają o turystów. Powołały w tym celu Beskidzką Piątkę, wydają razem foldery i wspólnie promują się na targach. Ostatnio postanowiły, że wspólnie zareklamują się także w telewizji. Marzeniem górali było zamówienie sponsorowanego materiału i pokazanie uroków Beskidów w którymś z programów TVP typu „Pytanie na śniadanie". — Otrzymaliśmy ofertę i okazało się, że koszt wyprodukowania takiego materiału to ok. 30-40 tys. zł. Nie stać nas na taki wydatek — mówi Jan Greń, dyrektor Ośrodka Promocji, Kultury i Sportu w Brennej.

Władze kurortów zapytały więc o ceny Telewizję Ostrawa. Okazało się, że reklama w podobnym, przedpołudniowym programie u Czechów jest dużo tańsza. W efekcie ekipa czeskiej telewizji odwiedziła z kamerą najpierw Brenną. Nakręcili piękne górskie pejzaże, stylową willę Konczakówkę, w której zobaczyć można wiele pamiątek związanych z miejscową tradycją łowiecką, stadninę koni huculskich. Potem filmowcy pojechali do pozostałych miejscowości.

Kilkunastominutowy program parę dni temu został wyemitowany po raz pierwszy, będzie jeszcze powtarzany. Jednorazowo mogli go także zobaczyć widzowie pierwszego programu czeskiej telewizji. Mało kto go w Polsce oglądał, bo niewiele osób, nawet w nadgranicznych miejscowościach, ogląda czeską telewizję. Czy będą tego jakieś efekty?

W zeszłym roku pisaliśmy o tym, że Cieszyńskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych Delta Partner za pieniądze Unii Europejskiej przeprowadziło badania ruchu turystycznego na terenie Beskidzkiej Piątki. Okazało się wtedy, że choć region odwiedza rocznie ponad 2,5 miliona turystów, to są to głównie mieszkańcy Górnego Śląska (ponad 70 proc.). Jak to się ma do reklamy w Czechach? — Ta promocja kosztowała nas zaledwie 6 tys. zł, jednak to wcale nie był zły pomysł. Czesi mieszkający w miejscowościach, gdzie zasięg ma ostrawska telewizja, mają w Beskidy bardzo blisko. To ludzie aktywni, lubią jeździć na nartach, rowerach, więc na terenie Beskidzkiej Piątki znajdą wiele atrakcji dla siebie — mówi Bartosz Tyrna z Delta Partner.

Dodaje, że to nie jedyna forma promocji Beskidzkiej Piątki, kurorty pokażą się np. na targach w Katowicach. Na początku maja Beskidzka Piątka złoży także wniosek o unijne fundusze na promocję.
Komentarze: (3)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Всякая реклама есть средство отделить человека от его денег.

No nareszcie !Znam wielu w Trzyncu co nie bardzo wiedza ,ze istnieje Wisla. i Uston z sanatoriami !!

po co do Polski u nas taniej i bez tłumuw hanysuw to može wyprubowacz ARD albo BBC hehehehe

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama