Zaplanuj spotkanie z urzędnikami za pomocą oficjalnej strony miastaPrace nad nowym systemem, tzw. Systemem Rezerwacji Miasta Czeski Cieszyn, którego celem jest ułatwienie kontaktów mieszkańców miasta z urzędnikami rozpoczęły się na początku roku. Informatycy urzędu stworzyli specjalną zakładkę, którą można będzie znaleźć na oficjalnej stronie miasta i za jej pośrednictwem umówić się na spotkanie z danym urzędnikiem. Zakładka ma pojawić się na stronie już 2 września. Obecnie przechodzi fazę testów. Twórcy szacują, że pierwsze umówione spotkanie on-line będzie mogło odbyć się 5 września. - W praktyce oznacza to, że klienci urzędu miejskiego zyskają dodatkowy dzień, w którym będą mogli spotkać się z urzędnikiem w celu załatwienia swojej sprawy - mówi Marek Knapp, szef działu informatyki UM w Czeskim Cieszynie. - Standardowe, dotąd obowiązujące, dyżury urzędników pozostaną bez zmian, czyli poniedziałek, środa i wydłużone godziny w czwartki od godz. 8.00 do godz. 11.30 - dodaje. Praca w systemie rezerwacji jest bardzo prosta. Każdy mieszkaniec, który chce umówić swoje spotkanie z urzędnikiem, musi wykonać trzy kroki: wybrać temat spotkania, datę i czas jego wykonania oraz wypełnić dane umożliwiające z nim kontakt. Na podany przez mieszkańca adres e-mail zostanie automatycznie przesłany link aktywujący i potwierdzający dane spotkanie, który trzeba będzie potwierdzić. Dzień wcześniej do mieszkańca zostanie wysłana wiadomość zawierająca dokładne wskazówki z kim należy daną sprawę urzędową załatwić. W chwili obecnej system uruchomiony zostanie dla Wydziału Budowlanego i Ochrony Środowiska Naturalnego. Godziny spotkań będzie można rezerwować w czwartki. Nad włączeniem do systemu pozostałych wydziałów urzędu informatycy wciąż pracują. Czy jest szansa, że podobny system zostanie wprowadzony również w Cieszynie? - Jeżeli w przyszłości zaistnieje taka potrzeba, burmistrz rozważy taką możliwość - mówi Edyta Subocz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Cieszynie. - Dzięki systemowi SEKAP już teraz wiele spraw można załatwić bez kontaktu z urzędnikiem. Pozostałe staramy załatwiać się na bieżąco. Natomiast w wyjątkowych sytuacjach, tak jak na przykład miało to miejsce w wypadku wypełniania deklaracji śmieciowych, w holu urzędu organizowane są specjalnej dyżury urzędników, w trakcie których można uzyskać pomoc i informację - dodaje.
|
reklama
|
Dodaj komentarz