Wodociągi Ziemi Cieszyńskiej wyjaśniają liczne awarieNa stronie WZC pojawił się specjalny komunikat, w którym obszernie wyjaśnione zostały przyczyny ostatnich awarii sieci wodociągowej. Spółka na bieżąco reaguje na występujące awarie. "Aby sprostać sytuacji zatrudniliśmy dodatkowo firmę zewnętrzną, która również prowadzi prace związane z usuwaniem awarii na terenie miasta Cieszyna. Warto zaznaczyć, że tak trudnej sytuacji związanej z utrzymującą się niską temperaturą nie notowaliśmy w całym okresie istnienia spółki" - czytamy w komunikacie. Nie bez winy są sami użytkownicy wody. "Notujemy bardzo dużo awarii związanych z rozmrożeniem wodomierzy w pomieszczeniach, w których są zlokalizowane. Co roku przed sezonem zimowym przypominamy na łamach prasy oraz na naszej stronie internetowej o konieczności odpowiedniego zabezpieczenia pomieszczeń, w których zlokalizowane są wodomierze oraz fragmenty przyłącza wodociągowego wraz z zaworem. Zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków jest to obowiązek spoczywający na odbiorcy usług. Zlekceważenie powyższego powoduje straty finansowe, ponieważ zachodzi konieczność wymiany na koszt odbiorcy wodomierza, nie mówiąc już o stratach związanych z zalaniem obiektu oraz koniecznością dodatkowego angażowania służb wodociągowych wzywanych do usuwania awarii. Zamarzaniu wody w sieci sprzyja brak bieżącego rozbioru wody /przepływu/ co ma miejsce na końcówkach sieci, w nieeksploatowanych, opuszczonych obiektach budowlanych np. domki letniskowe i obiekty sezonowe. Najbardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne są rurociągi żeliwne i stalowe. Te jednak w przypadku zamarznięcia wody w przewodzie najłatwiej jest "rozmrozić" stosując odpowiednie urządzenia elektryczne" - wyjaśniają władze spółki. Pełną treść komunikatu można przeczytać na stronie www.wzc.com.pl
|
reklama
|
Dodaj komentarz