, wtorek 14 maja 2024
Perony na dworcu w Cieszynie do remontu
Jest już pewne, że inwestycja rozpocznie się w drugiej połowie września i zostanie ukończona w bieżącym roku. fot: ARC SPOT



Dodaj do Facebook

Perony na dworcu w Cieszynie do remontu

MB
Wczorajsze spotkanie w Starostwie Powiatowym w sprawie remontu strategicznych dla regionu Śląska Cieszyńskiego linii kolejowych przebiegło według znanego już od dawna schematu i bez konkretnych ustaleń. Jedyną nową informacją jest ta o planowanym remoncie peronów na dworcu w Cieszynie, który ma rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu. Jednak te informacje potwierdziliśmy po oficjalnym spotkaniu.

Spotkanie, które miało miejsce wczoraj w Starostwie Powiatowym, nie różniło się w niczym od wcześniejszych tego typu debat. Samorządowcy znów przekonywali, jak ważny jest remont i wznowienie połączeń kolejowych do Cieszyna, z kolei zarządca linii kolejowych, czyli PKP PLK rozkładał bezradnie ręce, powołując się na brak środków finansowych, które pozwoliłyby na wykonanie tych inwestycji.

Podczas wczorajszego spotkania zarządca miał udzielić odpowiedzi na pytanie: Jaki jest konkretny koszt modernizacji linii kolejowej nr 190? O takie konkrety wystąpili bowiem w lipcu samorządowcy. - W wyniku spotkania doszliśmy do porozumienia, iż do sierpnia br. powstanie dokument określający poziom nakładów niezbędnych do uruchomienia tego połączenia. Koszty te oczywiście zweryfikujemy z naszymi specjalistami, których zamierzamy w to również zaangażować. Dzięki takiej wycenie będziemy mieli konkrety, które posłużą nam do dalszych starań o przywrócenie linii nr 190 - z początkiem lipca komentował w rozmowie z naszą redakcją Bogdan Ścibut, wiceburmistrz Cieszyna.

Jednak w sierpniu przedstawiciele PKP PLK nie przygotowali obiecanej wyceny, za to dotarła do nas informacja, że spotkanie, podczas którego mają paść konkretne dane, odbędzie się we wrześniu. Spotkanie, owszem, odbyło się wczoraj, ale zarządca linii kolejowych nie przedstawił oczekiwanych informacji. Na zadane pytanie Radosława Mrózka (stowarzyszenie Kolej na Śląsk) w sprawie przewidywanych kosztów inwestycji usłyszeliśmy odpowiedź Macieja Kaczorka (PKP PLK), że w kwestii wyceny i zakresu modernizacji nic się raczej nie zmieniło. Więcej szczegółowych informacji nie padło, gdyż starosta Janusz Król w tym punkcie zamknął spotkanie. Dopiero w kuluarach udało nam się dowiedzieć od przedstawicieli PKP PLK, iż koszt remontu 10-kilometrowego odcinka torów między Goleszowem a Cieszynem został oszacowany, ale bardzo ogólnie. Ostatecznie padła informacja o przedziale 40 - 60 mln zł. Z kolei na pytanie, jakie konkretnie elementy tej infrastruktury miałyby podlegać remontowi, otrzymaliśmy odpowiedź, że wszystkie.

Przy okazji rozmów z zarządcą potwierdziliśmy także informację o remoncie peronów na dworcu kolejowym w Cieszynie. Jest już pewne, że inwestycja rozpocznie się w drugiej połowie września i zostanie ukończona w bieżącym roku. W ramach tego zadania PKP PLK przewiduje wymianę nawierzchni trzech peronów, na których ma zostać położona kostka brukowa, a także instalację nowego oświetlenia. Na nasze pytanie, jaka jest przyczyna tego nagłego przełomu i jaki ma w tym udział informacja o tym, że od grudnia br. Ceskie Drahy uruchomią połączenia z Frydka-Mistka do Cieszyna, przedstawiciele PKP PLK odparli, żeby nie łączyć tych dwóch spraw. - Remont peronów na dworcu kolejowym w Cieszynie jest reakcją na wiele wniosków, które docierały do nas od dawna. Realizujemy to zadanie w momencie, gdy mamy na to środki - stwierdził Maciej Kaczorek w rozmowie z naszą redakcją.

A jakie są ustalenia środowego spotkania w Starostwie Powiatowym? Na pewno nie należy spodziewać się szybkich rozwiązań w sprawie uruchomienia linii kolejowej nr 190. Efektem zebrania jest natomiast powołanie nowej komisji, która będzie działała w kierunku reaktywowania połączeń do Cieszyna, czyli komisji ds. transportu kolejowego Śląska Cieszyńskiego. W skład tej komisji wchodzą przedstawiciele: Urzędu Miasta Cieszyna, Urzędu Miejskiego w Skoczowie, Urzędu Gminy w Zebrzydowicach, Urzędu Gminy w Hażlachu, Urzędu Gminy w Chybiu, Urzędu Gminy w Goleszowie, Urzędu Gminy w Jaworzu, Urzędu Gminy w Jasienicy, Urzędu Miasta w Strumieniu, Urzędu Miasta w Bielsku-Białej. Jak poinformował starosta, komisja jest otwarta na przyjęcie kolejnych członków. W ten sposób powołana komisja dostała oficjalne wsparcie wicemarszałka województwa śląskiego, Henryka Mercika, który zadeklarował pomoc w prowadzonych działaniach.

Komentarze: (6)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

".... Na nasze pytanie, jaka jest przyczyna tego nagłego przełomu i jaki ma w tym udział informacja o tym, że od grudnia br. Ceskie Drahy uruchomią połączenia z Frydka-Mistka do Cieszyna, przedstawiciele PKP PLK odparli, żeby nie łączyć tych dwóch spraw ......" Czy te barany i osły z PLK robią sobie jaja z ludzi. Przez naście lat zgniłe perony i to wtedy kiedy jeżdziło więcej pociągów i tu nagle wymiana peronów która nie jest związana ze WSTYDEM z ich strony. To mam pytanie do PLK co dzisiaj robiła firma z Krakowa "spaw-tor" od rana na zwrotnicy przy EC Cieszyn. Spawane i szlifowane były szyny w kierunku na Czechy. Przecież tam nic nie jeździ za wyjątkiem węgla do EC. Tylko że regenerowane były szyny w łuku i krzyzownik w kierunku do Ceskiego Tesina. Też przypadek czy PLK się boi że motoraczek podczas jazdy inauguracyjnej mógłby się wykopyrtnąć :-) Buhaha brawo kłamstwo PLK-a

Po pierwsze ile ma kosztować rewitalizacja peronów? Po drugie, dlaczego dla PKP priorytet to budowa dworcowych pałacy??? Bo pałac wybuduje byle pajac, a trakcję zaprojektuje i wybuduje wąska grupa specjalistów.
Inna sprawa to postawa naszych władz, które od lat miały to głęboko... bardzo głęboko....Teraz jakaś iskierka, ale wtedy gdy tworzono listę zadań dla województwa nie kiwnęli palcem. No więc nic dziwnego, że Bieńkowska powiedziała, że ta linia nie jest nikomu potrzebna.

Dlatego ja już dawno temu jeszcze jako prezes CSMK powiedziałem że nie wierzę a ni PKP PLK a ni lokalnym władzom. PLK nie w smak posiadać linię i ją utrzymywać kiedy nie przynosi zysku a władzy spadły by zyski z wydawania koncesji przewozów autobusowych (tylko na co oni biorą te pieniądze) Lobby działa jak i IZ Sosnowiec to najbardziej leniwy odział PLK-i. Posiadam około 3 tyś podpisów w sprawie rewitalizacji linii 190 i nikt z władz nie jest nią zainteresowany a więc ten cały bełkot w starostwie jest celem samym w sobie bo już rok, dwa, trzy lata temu coś by ruszało gdy by komuś zależało na tym szlaku. Jedyny sposób na to aby coś ruszyło złożyć pozew zbiorowy przeciw PLK że działa na szkodę interesu publicznego.

Już nas traktują ja nieuków i debili, szkoda gadać . No ale cóż yakie mamy władze jakie samiśmy wybrali

Już nas traktują ja nieuków i debili, szkoda gadać . No ale cóż yakie mamy władze jakie samiśmy wybrali

w dalszym ciągu najpierw zbiera się aktyw......a dalej- te same bzdety bez konkretów. Koń by się uśmiał.....

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama