, niedziela 19 lipca 2020
Cieszyn: Szczegółowe mapy pomogą inwestorom
Celem tego projektu jest danie wsparcia inwestorom w postaci konkretnych i szczegółowych informacji, co jest w ziemi, oraz wszystkim zainteresowanym, którzy potrzebują korzystania z map - wyjaśnia burmistrz. fot: mat. pras.



Dodaj do Facebook

Cieszyn: Szczegółowe mapy pomogą inwestorom

MB
Podczas minionej sesji Rady Miejskiej Cieszyna, 25 września br., radni przyjęli uchwałę dotyczącą przygotowania projektu dotyczącego podniesienia jakości, dostępności oraz zwiększenia wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych subregionu południowego województwa śląskiego. Brzmi dość zawile, dlatego poprosiliśmy burmistrza Cieszyna o wyjaśnienie, na czym będzie polegać to zadanie.

Projekt pod nazwą „Podniesienie jakości, dostępności oraz zwiększenie wykorzystania administracyjnych zasobów mapowych subregionu południowego województwa śląskiego” ma konkretny cel. - Chodzi o doprecyzowanie GESUT-u, czyli Gminnej Ewidencji Sieci Uzgodnienia Terenu i wszystkich pozostałych elementów mapowych. Celem tego projektu jest danie wsparcia inwestorom w postaci konkretnych i szczegółowych informacji, co jest w ziemi, oraz wszystkim zainteresowanym, których potrzebują korzystania z map - wyjaśnia burmistrz. - Takie informacje są potrzebne wszystkim ludziom. Każdy z nas chociażby raz w życiu kupując działkę czy budując dom, będzie potrzebował takiej mapy - przekonuje.

- W tej chwili w Cieszynie Wodociągi kładą swoje rury, gazownia swoje, Energetyka kładzie swoje kable. W zasadzie jest obowiązek, żeby takie działania zgłaszać miastu, ale często jest tak, że ktoś o tym zapomina, a my nawet nie wiemy, co w tej ziemi jest. Potem prowadzimy roboty budowlane i dochodzi do uszkodzenia tych połączeń i są awarie, takie właśnie przypadki nader często unaocznił nam obecnie prowadzony w Cieszynie remont kanalizacji. Mając zewidencjonowane wszystkie elementy na jednej mapie, ograniczymy te problemy w przyszłości. Usystematyzowanie ułatwi pracę inwestorowi: będzie wszystko widzieć, że tu w ziemi ma prąd, tu ma gaz, a tu nie ma niczego - tłumaczy Mieczysław Szczurek.

Na ten moment współpraca odbędzie się z powiatem żywieckim, bielskim i miastem Czechowice-Dziedzice. - Projekt jest szacowany wstępnie na sto kilkadziesiąt milionów złotych. Na minionej sesji Rada upoważniła mnie do podpisania porozumienia, w ramach którego powyższe podmioty przystąpiłyby do przetargu na opracowanie dokumentacji, a następnie wykonywania zadania. Prawdopodobnie powiatem wiodącym, który będzie prowadził przetarg będzie powiat żywiecki, bo tam jest najwięcej do zrobienia - mówi burmistrz. - Pomysłodawcą realizacji takiego zadania są ościenne powiaty, ale chętnie do tego przystępujemy, bo za zewnętrzne pieniądze będziemy mieć znaczną poprawę tego, co już mamy - dodaje burmistrz.

- Jeśli porozumienie między gminami i powiatami zostanie podpisane, to w 2015 roku nastąpi wydanie dwudziestu paru tysięcy złotych z każdej ze współpracujących jednostek samorządowych na projekt i dopiero wtedy można będzie planować przetarg na wykonanie zadania - informuje burmistrz. - Także szacunkowo w 2015 roku będzie porozumienie, a na przestrzeni lat 2016-2018 wykonanie zadania - dodaje.

Komentarze: (1)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

A po co mi mapy,skoro warunków zabudowy nie potraficie wydać ..?!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama