, niedziela 26 maja 2024
Jak pomóc Polsce?
Zuzanna Skalska. fot. ARC 



Dodaj do Facebook

Jak pomóc Polsce?

TWO/DesignAlive.pl
Zuzanna Skalska, znana w Europie trendwatcherka i ekspertka w dziedzinie designu, wygłosi w czwartek i piątek wykłady na Śląsku. Pierwsze spotkanie kierowane jest do samorządowców, drugie do przedsiębiorców i środowisk akademickich. Oba wykłady odbywają się w ramach projektu Design Silesia realizowanego przez Śląski Urząd Marszałkowski, Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie i Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach.
Zuzanna Skalska, międzynarodowa ekspertka w dziedzinie projektowania, pochodzi z Warszawy, ale od ponad 20 lat mieszka w Holandii. Studiowała w Design Academy Eindhoven i w Królewskiej Akademii Sztuki i Projektowania w Den Bosch. Po otrzymaniu dyplomu, w 1998 roku rozpoczęła pracę jako sensorial trend analyst w departamencie strategii firmy Philips Design. Obecnie, od prawie 10 lat, pracuje dla największego holenderskiego studia projektowego VanBerlo Design strategy + Product development w Eindhoven, gdzie odpowiada za stałe monitorowaniem trendów w różnych dziedzinach przemysłu. Jej klientami są zarówno wielkie światowe korporacje, jak i średnie oraz mniejsze firmy. Zuzanna Skalska to też autorka serii książek o trendach "360˚Trend Reports", nagrodzonych prestiżową nagrodą Red Dot Design Awards 2009 i nominacją Designpreis Deutschland 2011. Według Giana Luci Amadei, autora książki, "Discovering Women in Polish Design: Interviews Conversations", należy do jednych z najbardziej wpływowych kobiet w polskim designie.

Podczas dwóch wykładów na Śląsku Skalska zastanowi się, czy da się zmienić wizerunek polskich miast i gmin, czy musimy być skazani na betonowe blokowiska, nieestetyczne centra handlowe i odstraszające parki z połamanymi ławkami, co zrobić, by przestrzeń publiczna wypełniła się bezpiecznymi, kameralnymi i ekologicznymi miejscami? Oraz co polski biznes powinien wiedzieć, żeby nie zostać w tyle: w jaki sposób trendy mogą stanowić wartość dodaną dla firm, biznesu i projektanta; w jaki sposób budowanie długoterminowej strategii firmy, produktu, marki czy usługi może pomóc osiągnąć sukces biznesowy i rynkowy?

2 grudnia spotkanie odbędzie się w sali 401 Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Śląskiego (ul. Jordana 18, Katowice) w godz. 10.00-15.30. 3 grudnia spotkanie odbędzie się w godz. 9.30-14.30 w auli Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, ul. Raciborska 37. Udział w wykładach jest bezpłatny. Informacje o rejestracji na: www.design-silesia.pl.
Komentarze: (21)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

co to ma wspólnego ze śląskiem cieszyńskim oprócz zamku, którego nazwy nie potrafię wymówić?

może pani Zuzanna sensorial trend analyst, przyjedzie kiedyś na urlop do Cieszyna - incognito, rzuci okiem na bryłę urbanistyczną miasta, architektoniczne szczegóły, design'y i trendy, by później,na otwartym spotkaniu,w sali ratuszowej UM, podzielić się swoimi uwagami,udzielając kilku niezbędnych oraz kilku luźnych rad?

Impreza bezpłatna dla słuchaczy, ale nie dla podatników. Jak zresztą prawie wszystko związane z przedsiębiorczym inaczej zameczkiem.

pierdoły za pieniądze podatników

sprzedała się i tyle, dla mamony !

tak jakby w Polsce nie mozna załozyć na UŚ placówki naukowej i pracować na chwałę polskich kapitalistów a nie zachodnich !

tyle, że jedzie na tym samym stołku co cały naród...?

czy nasi projektanci i artyści muszą poniewierać się po świecie. Czy Polacy nie moga godnie uczyć sie i pracować dla swojego kraju.
Dlaczego ta władza zachowuje się jak okupant?

pijane, nieudolne kierownictwo, niedouczone?

Podczas dwóch wykładów na Śląsku Skalska zastanowi się, czy da się zmienić wizerunek polskich miast i gmin, czy musimy być skazani na betonowe blokowiska, nieestetyczne centra handlowe i odstraszające parki z połamanymi ławkami, co zrobić, by przestrzeń publiczna wypełniła się bezpiecznymi, kameralnymi i ekologicznymi miejscami? Oraz co polski biznes powinien wiedzieć, żeby nie zostać w tyle: w jaki sposób trendy mogą stanowić wartość dodaną dla firm, biznesu i projektanta; w jaki sposób budowanie długoterminowej strategii firmy, produktu, marki czy usługi może pomóc osiągnąć sukces biznesowy i rynkowy?

?

Obecnie, od prawie 10 lat, pracuje dla największego holenderskiego studia projektowego VanBerlo Design strategy + Product development w Eindhoven, gdzie odpowiada za stałe monitorowaniem trendów w różnych dziedzinach przemysłu

Biuro kancelarii prezydenta poinformowało, że Komorowski wreszcie uczy się angielskiego i "zajęcia z angielskiego odbywają się tak często, jak tylko pozwalają na to obowiązki głowy państwa". Czas pracy prezydenta też opłacają podatnicy.

Posada prezydenta Polski nie wymaga znajomości j. angielskiego skoro to tylko żyrandol (jak podsumował to premier).

dobrze usytuowane,utytułowane, utytłane, trendualne (trendycyjne...), solipsystyczne, narcystyczno-prospołeczne, kapitałowsobne, i tym podobne...zawrrracanie głowy, na różne sposoby...

obawiam się, że skończy się na opowieściach z innej bajki, a nasi radni i tak niczego nie pojmą, bo żeby wiedzieć o co w tym wszystkim chodzi, trzeba trochę się douczyć, albo pozwolić działać tym, którzy na takich sprawach się znają. U nas niestety pokutuje zasada, że jak już ktoś jest radnym to staje się wszechwiedzący, jakby mandat radnego przydawał rozumu, nieprawdaż ?

TRENDWATCHERKA-ale super.To je po istebniansku albo hanysku bo nie rozumiym.

a co u Was moi kochani watcherzy? ^^ głownie watcherki ?

Tryndłoczerka je po ślunsku.
A na serio to powinno sę zakazać pod drakońskimi karami używania takich debilnych określeń, bełkoto posko-angielskiego

Dziś Polskę modernizuje PO Donalda Tuska, który uważa, że najlepszym sposobem naprawy Polski jest zostawienie jej taką jaka jest.

SMS charytatywny przesyłany z telefonu na abonament jest w całości zwolniony z VAT, a na kartę – dalej pomniejszony o VAT.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama