, sobota 6 marca 2021
Biblioteka cieszyńska najlepsza w województwie śląskim
Co roku Instytut Książki i „Rzeczpospolita” nagradzają najlepsze biblioteki w Polsce i w każdym z województw, doceniając tym samym zaangażowanie samorządów, które uznały, że dobrze działająca biblioteka publiczna jest najlepszym sposobem zapewnienia wszystkim mieszkańcom bezpłatnego dostępu do kultury, literatury, wiedzy i nowych mediów. fot: UM



Dodaj do Facebook

Biblioteka cieszyńska najlepsza w województwie śląskim

red.mat.pras.
Biblioteka Miejska w Cieszynie podtrzymała zaszczytny tytuł „Najlepszej biblioteki w województwie śląskim”, w ogólnopolskim Rankingu Bibliotek organizowanym przez „Rzeczpospolitą” i Instytut Książki. Zajęła też wysoką, 11. pozycję w kraju.

Co roku Instytut Książki i „Rzeczpospolita” nagradzają najlepsze biblioteki w Polsce i w każdym z województw, doceniając tym samym zaangażowanie samorządów, które uznały, że dobrze działająca biblioteka publiczna jest najlepszym sposobem zapewnienia wszystkim mieszkańcom bezpłatnego dostępu do kultury, literatury, wiedzy i nowych mediów.

W tym trudnym roku jubileuszowa 10. gala Rankingu Bibliotek miała charakter wirtualny. Transmisja wydarzenia była realizowana 10 grudnia br. na Facebooku i kanale YouTube Instytutu Książki.

- W dzisiejszej, ekstremalnej sytuacji, którą niewątpliwie jest pandemia oraz jej skutki, tylko te biblioteki i te samorządy, które były bardzo dobrze przygotowane, które dbały o infrastrukturę, które dbały o kontakty nie tylko bezpośrednie, ale również o wykorzystywanie najnowszych technologii osiągnęły sukces – powiedział podczas tegorocznej gali Dariusz Jaworski, Dyrektor Instytutu Książki.

Gratulacje zwycięskim bibliotekom złożyli również dr Tomasz Makowski, Dyrektor Biblioteki Narodowej oraz Marcin Piasecki, Redaktor Zarządzający Rzeczpospolitej.

Sukces cieszyńskiej biblioteki jest wypadkową trzech czynników: władz miasta Cieszyna, które rozumiejąc znaczenie instytucji w środowisku lokalnym łożą środki finansowe na jej utrzymanie, mieszkańców miasta, którzy czytają i korzystają z usług biblioteki, no i wreszcie kreatywnego zespołu pracowników instytucji, którzy potrafią wykorzystać ten potencjał oferując usługi adekwatne do potrzeb lokalnej społeczności.

Ocenie w Rankingu podlegały m.in. wielkość księgozbioru biblioteki, zakup nowości wydawniczych, godziny otwarcia biblioteki dla czytelników, udział dotacji podmiotowej dla biblioteki w budżecie gminy, dostęp do nowych mediów, a także takie działania, jak: promocja czytelnictwa, współpraca z innymi instytucjami, zaangażowanie bibliotekarzy, którzy podążając z duchem czasu tworzą atrakcyjną dla mieszkańców ofertę usług bibliotecznych, są przewodnikami po cyfrowym świecie oraz wyznaczają kierunek rozwoju instytucji.

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama