, poniedziałek 8 marca 2021
Zebrzydowice i Istebna mają jedne z najlepszych PIT-ów w Śląskim
Jeden z najlepszych Punktów Informacji Turystycznej w województwie śląskim znajduje się w Zebrzydowicach. fot: mat. pras.



Dodaj do Facebook

Zebrzydowice i Istebna mają jedne z najlepszych PIT-ów w Śląskim

JM
Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przyjrzeli się, jak funkcjonuje 71 placówek Informacji Turystycznej w województwie śląskim. Wśród najwyżej ocenionych znalazły się te z Zebrzydowic i Istebnej. Jedną z najniższych ocen uzyskało - Cieszyńskie Centrum Informacji Turystycznej.

Głównym zadaniem jakie postawili przed sobą studenci UE było ocenienie jakości usług świadczonych przez punkty informacji turystycznej zarówno należących do Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej, jak i działających poza nim. Pod lupę zostało wziętych 71 placówek z terenu województwa śląskiego. Na ocenę końcową składały się trzy czynniki: audyt bezpośredni, czyli wizyta w punkcie IT (sprawdzano wówczas m.in. sposób oznakowania, czystość, porządek, estetykę placówki, jak i kompetencje pracowników), audyt mailowy (studenci sprawdzali w nim, jak często sprawdzane są skrzynki mailowe IT, jak szybko pracownicy odpowiadają, w jaki sposób witają się i żegnają w korespondencji elektronicznej i jaka jest jakość udzielanych przez nich odpowiedzi) oraz audyt telefoniczny przeprowadzony w języku obcym, który pracownicy IT zdeklarowali jako opanowany w stopniu komunikatywnym w ankiecie przeprowadzonej przez Śląską Organizację Turystyczną (ŚOT).

W ogólnym zestawieniu najlepszy wynik uzyskało Biuro Informacji Turystycznej w Pszczynie, które zdobyło ocenę na poziomie 93 proc. Na drugim miejscu znalazł się punkt IT w Raciborzu przy ul. Zamkowej (92,6 proc.) oraz w Zebrzydowicach, który uzyskał 92,3 proc.

Twórcy rankingu przygotowali również ranking Informacji Turystycznych działających w poszczególnych kategoriach. Wśród punktów trzygwiazdkowych najlepiej wypadł punkt w Pszczynie (ogólny zwycięzca). - W tej grupie warto zwrócić uwagę na bardzo słaby wynik Cieszyńskiego Centrum Informacji, które uzyskało 39,2 proc. punktów i sklasyfikowano na 62. miejscu. Na niekorzyść punktu działa fakt, że został on bardzo słabo oceniony we wszystkich trzech rodzajach audytów - piszą autorzy badań. Co na to władze Cieszyna? - Na pewno wyciągniemy wnioski - zapewnia Jan Matuszek, zastępca burmistrza miasta.

W kategorii punktów dwugwiazdkowych najwyżej oceniony został punkt IT w Istebnej, które zdobyło 92 proc (czwarte miejsce w ogólnej klasyfikacji). Kolejne miejsce zajął punkt w Pszczyńskiej Zagrodzie Żubrów (84,1 proc.) oraz punkt w Zamku Cieszyn z rezultatem 88,5 proc (ósme miejsce w ogólnym zestawieniu).

Dwa pierwsze miejsca w kategorii punków jednogwiazdkowych przypadły tym z naszego regionu. Najlepszy okazał się PIT z Zebrzydowic (trzeci w zestawieniu wszystkich PIT-ów). Na kolejnych pozycjach znalazły się punkt w Hażlachu, który otrzymał 84,1 proc. punktów (dało mu to 13. miejsce w ogólnej klasyfikacji) oraz Tarnowskich Górach (82,5 proc.). - To potwierdzenie, że to co robimy, robimy dobrze. Staramy się pozyskiwać turystów, bo mamy co pokazać. Zdajemy sobie sprawę, że nie przyjadą oni do nas na dwa tygodnie, ale na dwa dni już może tak - mówi Przemysław Lose z Gminnego Centrum Informacji w Zebrzydowicach.

W zestawieniu wszystkich 71 punktów pozostałe z naszego regionu, które poddane zostały badaniu, zajęły odpowiednio: 10. miejsce - Gminny Punkt Informacji w Brennej (87,6 proc.), 23. - Centrum Informacji Turystycznej w Wiśle (78,7 proc.), 30. - Punkt Informacji Turystycznej w Goleszowie (72,4 proc.), 40. - Punkt Informacji Turystycznej w Strumieniu (67,8 proc.), 50. - ARTadres - Biuro Promocji i Informacji w Skoczowie (59,2 proc.), 54. - Miejska Informacja Turystyczna w Ustroniu (56 proc.), 57. - Punkt Informacji Turystycznej PTTK - Oddział w Wiśle (49,8 proc.).

Badania działających na Śląsku Punktów Informacji Turystycznej przeprowadzili studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, którzy na co dzień działają w kołach naukowych marketingu i turystyki.

Komentarze: (17)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Do 'adam' - Zapytaj Autora o źródło informacji, hi, hi...

a jakież to konkretnie błędy popełnili ci audytorzy, skoro jest ich mnóstwo i gdzie można się zapoznać z tym raportem? bo sądząc po wpisach niektórzy mieli do niego dostęp.

Też mam swoje podobne zdanie - takim nieodpowiedzialnym podejściem różne takie 'audyty' potrafią 'zaszczuć' Bogu Ducha winnych ludzi. Trzymajcie się i róbcie swoje, byleby dobrze.

Naprawdę coś z tym audytem nie tak. Centrum w Ustroniu (naprawdę jedno z lepszych w regionie, podobnie jak CCI - jeżdżę dużo i korzystam z usług) też tak źle? Nie, no śmiech na sali - studenci i poważny audyt? Pieniądze wyrzucone w błoto. A jeżeli z tym infokioskiem to prawda - to ja bym raczej nie brał wyników na poważnie. Cóż - złośliwców nigdy dość, teraz dodam - głupich nie sieją, bo sami rosną na takiej karmie...

Wie ktoś gdzie jest dostępne szczegółowe opracowanie tego rankingu i coś więcej na ten temat?

Gdyby Autor artykułu nie przepisał wniosków z audytu bezwiednie, ale przynajmniej go przekartkował - wiedziałby, ze autorzy audytu popełnili mnóstwo błędów, które poddają w wątpliwośc jego wiarygodność. Np. rzekomy brak infokiosku obok CCI. Ja też pracę CCI oceniam pozytwnie.

W Miejskim Centrum Informacji zawsze otrzymałam potrzebne mi wiadomości , panie , które tam pracują zawsze są miłe i chętnie je udzielają czy to z pamięci czy wyszukują w internecie . Więc nie jest prawdą jakoby miałyby jakieś kłopoty w szybkim w wyszukiwaniu informacji . Uważam ,
że jest to fachowa i kompetentna obsługa .

W informacji miejskiej w Cieszynie nigdy nie spotkałam się z sytuacją , żeby ktoś odchodził niezadowolony z obsługi. Na moje pytania zawsze otrzymywałam rzetelną i wystarczającą odpowiedź i spotkałam się z miłą i sympatyczną obsługą . Nie można również powiedzieć o braku fachowości tych pań. Jeśli nie z pamięci to z internetu- otrzymywałam potrzebne mi wiadomości . Sytuacje są różne . Klienci również .

Może warto byłoby rozgraniczyć i sprecyzować zadania informacji turystycznej na Zamku oraz Cieszyńskiego Centrum Informacji .
Jedno zostało powołane chyba po to,żeby udzielać typowych informacji turystycznych i sprzedawać gadżety,a drugie(CCI) ma udzielać
przydatnych i potrzebnych informacji dot.funkcjonowania instytucji,urzędów,przydatnych adresów itp.
Jeśli takie zadania postawimy przed tymi dwiema informacjami,to mogę śmiało powiedzieć,że CCI spełnia swoje zadanie bardzo dobrze.
Jeśli jednak"wierchuszka"zaczyna dokładać obowiązków,a nie daje nikogo więcej do ich realizacji-to niestety jakość nie idzie w parze z ilością,a później to najlepiej zrzucić całą winę za słabe wyniki na pracowników.Nie zdarzyło mi się ,abym odszedł z punktu CCI bez potrzebnej informacji,czy to dotyczącej spraw miejskich,czy też związanych z turystyką w bliższej lub dalszej okolicy.

Dziwi mnie taka ocena, bo wielu moich znajomych pozytywnie ocenia pracę Centrum Informacji w ratuszu. Może jedynie lokum nie takie, jak powinno być - ciasno!!!

To kolejna prawidłowo przeprowadzona ocena pracy naszego całego Urzędu Miejskiego. Ocenę wystawiono nie tylko IT ale całemu zwierzchnictwu, są przecież osoby które uczestniczyły w zatrudnianiu pracowników, oceniające kompetencje osób, które przed przyjezdnymi reprezentują miasto jako pierwsza linia. Pod względem współczesnego zarządzania marketingowego Urząd Miejski pokazuje że w naszym mieście najważniejsze są UKŁADY i CIACIAŃSKIE MYŚLENIE JO JE STELA głupi bez wiedzy i wykształcenia ALE SWÓJ.

To kolejna prawidłowo przeprowadzona ocena pracy naszego całego Urzędu Miejskiego. Ocenę wystawiono nie tylko IT ale całemu zwierzchnictwu, są przecież osoby które uczestniczyły w zatrudnianiu pracowników, oceniające kompetencje osób, które przed przyjezdnymi reprezentują miasto jako pierwsza linia. Pod względem współczesnego zarządzania marketingowego Urząd Miejski pokazuje że w naszym mieście najważniejsze są UKŁADY i CIACIAŃSKIE MYŚLENIE JO JE STELA głupi bez wiedzy i wykształcenia ALE SWÓJ.

ale jaja! z tego co widzę to w porównaniu do 2009 roku (wtedy również były audyty) to IT Ratusz Cieszyn poleciał ostro w dół a Zamek Cieszyn awansował jeszcze wyżej niż był :) brawo Zamek!

Jaki kontrast w Punktach IT z Cieszyna ! Punkt na rynku: 39,2 proc. punktów i sklasyfikowany na 62. miejscu. Natomiast Punkt IT na Zamku w Cieszynie: 88,5 procent punktów i 8.miejsce (a 2.miejsce w klasyfikacji punktów 2-gwiazdkowych!!!) . Często odwiedzam Wzgórze Zamkowe w Cieszynie i faktycznie Punkt IT na Zamku jest rewelacyjny! Pani, która tam pracuje zawsze jest bardzo dobrze zorientowana i z uśmiechem udziela odpowiedzi na zadawane pytania. Dodatkowo sprzedają tam wiele ciekawych i unikatowych pamiątek! Szczególnie miło odwiedza się ten PIT z dzieciakami! Pełno tam atrakcji dla najmłodszych!

...kto zna punkt w Cieszynie ten wie że nie ma tam - po pierwsze miłej i przyjaznej atmosfery, po drugie miejsca żeby komfortowo uzyskać info , może chwilkę odpocząć, po trzecie nie ma tam kompetentnych osób które znają co najmniej dwa języki obce i mają kompetencje informatyczne na jako takim poziomie. Panie nie sa biegłe żeby szybko wyszukać info w internecie jesli czegos nie wiedzą itp,itd! z całym szacunkiem tam są potrzebne sympatyczne, wygadane, obrotne młode osoby siedzące w necie, znające języki, marketing , robiące cos od siebie, w takim centrum potrzebna jest też ZDECYDOWANIE WIĘKSZA PRZESTRZEŃ! Co najważniejsze w cieszyńskim centrum OBOWIĄZKOWO któraś z osób powinna znać JĘZYK CZESKI!!!!!!!!!!! Wydział Promocji powinien się wziąć za robote bo te centrum jest jego wizytówką!!!

Nie wiem dlaczego taki mylący tytuł. Tak jakby chodziło o druki urzędu skarbowego albo zeznania podatkowe. A można było napisać "punkty IT" czy po prostu Informacja Turystyczna. Czy nie może być normalnie, zawsze trzeba coś udziwnić?

Czy można zapoznać się gdzieś ze szczegółowymi wynikami badań? :)

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama