, wtorek 30 kwietnia 2024
Śląska strategia rozwoju transportu przyjęta przez radnych
Kwietniowa sesja sejmiku wojewódzkiego odbyła się w urzędzie miejskim w Bielsku-Białej. fot: Tomasz Żak/slaskie.pl



Dodaj do Facebook

Śląska strategia rozwoju transportu przyjęta przez radnych

SM/MAT.PRAS.
W trakcie kwietniowej sesji, która w poniedziałek 7 kwietnia odbyła się w urzędzie miejskim w Bielsku-Białej, radni wojewódzcy zadecydowali o przyjęciu Strategii Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskiego. Również wczoraj ruszyły konsultacje społeczne wstępnej wersji projektu "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Śląskiego".

Celem Strategii Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskiego jest stworzenie efektywnego systemu transportu umożliwiającego sprawne przemieszczenie się mieszkańców regionu przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Przyszłość systemu transportu jest planowana przez pryzmat m.in. komunikacji autobusowej, tramwajowej, kolejowej i lotniczej.

Na liście priorytetowych inwestycji drogowych znalazły się m.in. budowa autostrady A1 od Pyrzowic do granicy z województwem łódzkim, obwodnicy autostradowej Metropolii Górnośląskiej (A4 bis), drogi regionalnej Racibórz - Pszczyna, budowa Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do Dąbrowy Górniczej. Ważne też będą inwestycje związane z budową i modernizacją dróg łączących autostrady z innymi drogami krajowymi i wojewódzkimi.

Projekty kolejowe to m.in. szybka kolej regionalna w korytarzach Gliwice - Katowice - Dąbrowa Górnicza - Częstochowa, Katowice - Rybnik - Racibórz, Katowice - Tychy - Bieruń - Oświęcim, Katowice - Bielsko-Biała - Żywiec. Zakłada się także rozbudowę Centralnej Magistrali Kolejowej poprawiającej prędkość połączenia między Katowicami a Krakowem oraz stworzenie północnej obwodnicy kolejowej Metropolii Górnośląskiej.

Wśród wielkich inwestycji wymienia się także rozbudowę Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach oraz Modernizację Kanału Gliwickiego.

Wśród projektów priorytetowych strategii wymienić można także m.in. rozbudowę i modernizację lokalnych lotnisk i lądowisk dla celów biznesowych, budowę spójnej sieci dróg i tras rowerowych, budowę centrów przesiadkowych oraz rozwój kart usług publicznych.

Niezależnie od przyjętej wczoraj strategii, trwają konsultacje społeczne wstępnej wersji projektu "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Śląskiego". Plan ma przede wszystkim określić sieć komunikacyjną, na której planowane jest wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej; ocenić potrzeby przewozowe mieszkańców województwa; zobrazować przewidywane finansowanie usług przewozowych; określić preferencje dotyczące wyboru rodzaju środków transportu; wybrać zasady organizacji rynku przewozów; pożądany standard usług przewozowych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej; przewidywany sposób organizowania systemu informacji dla pasażera.

W konsultacjach społecznych nt. w/w projektu udział wziąć mogą wszyscy zainteresowani, w tym samorządy, partnerów społecznych i gospodarczych oraz osoby prywatne. Wszelkie opinie, uwagi i wnioski należy zgłaszać m.in. pisemnie z wykorzystaniem formularza znajdującego się tutaj, drogą elektroniczną na adres: plantransportowy@slaskie.pl, bądź ustnie w wydziale komunikacji i transportu - urzędu marszałkowskiego województwa śląskiego (Katowice, ul. Ligonia 46). Konsultacje społeczne trwają do 27 kwietnia.

Wstępna wersja "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Śląskiego" znajduje się tutaj

Komentarze: (8)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Bo to, że nie ma rozwoju transportu, to wina naczelnika komunikacji w powiiecie. Chyba dał się zmanipulować pewnej osobie. Zobaczcie na stronę powiatu, na plan transportowy podretuszowany przez właściciela lokalnej, prywatnej firmy autobusowej. To kpina jak fundują nam 20 letnie autobusy (marszałek autobusy do 10 lat). Jak się wczyta dokładnie w ten plan, to ma się wrażenie, że ułożone jest to pod kogoś, komu zależy na monopolu powiatowym i przejęciu całego rynku w powiecie. Włodarze uważajcie na to. Radni przeczytajcie plan dokładnie, to nasza przyszłość. Porównajcie to ze świetnymi planami w innych powiatach. To co nam się tutaj planuje to ... żenada, nastawiona na czerpanie profitów z kasy podatników. Czy nasz powiat na to stać?

czy ktoś może potwierdzić, lub nie że będzie od Bielska budowana trasa do Krakowa, bądź do granicy z woj. małopolskim, żeby nie jeschać starą drogą, albo nie jechac aż na a4...

Najlepszy sport to transport

A co to jest Cieszyn?, gdzie lezy?. Zrównoważony?. niezrównoważeni POlitycy nami rządzą , ja tez płacę podatki i jak mam sie przemieszczać do/z Cieszyna, samochód mnie nie kręci. Dobrze piszą komentatorzy po co codzienna o tym pisze. Kogo trzeba zabić aby coś na lepsze się zmieniło w naszym regionie a zabiję go w imię interesu mieszkańców powiatu, bo prośby,wnioski, petycje nic tu nie dają a może zaczną się bać nieroby które siedzą na stołkach.

na ruinach celowo zniszczonek PKP mozna budować jedynie słuszny zrównoważony transport. Zrównoważone emerytury, zrównoważone dotacje , zrównoważone fundacje.

To sie powinno nazywac "Śląska TRAGEDIA rozwoju transportu przyjęta przez radnych"

Z tego artykułu wynika,że Cieszyńskie zostanie pominięte w"planie".Tak więc nie wiem czym Codzienna tak się podnieca.Nawet nie warto otwierać dodatkowych linków bo wiadomo,że i tak nic Nasz region nie dostanie.Pozostaniemy taką"białą plamą"komunikacyjną z której nie będzie się można nigdzie wydostać.

Jak widać, u nas w Cieszynie system transportu publicznego działa bez zarzutu i nie muszą w województwie sobie nami głowy zawracać.I jak tu nie kochać władzy !!!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama