, poniedziałek 29 kwietnia 2024
Skoczów: Mieszkańcy raczej zadowoleni z jakości pracy urzędników
Badanie zostało przeprowadzone na losowej próbie 12529 klientów korzystających z usług świadczonych przez urzędy zlokalizowane w 16 śląskich gminach. fot: JM



Dodaj do Facebook

Skoczów: Mieszkańcy raczej zadowoleni z jakości pracy urzędników

MB/MAT.PRAS.
Kilka tygodni temu zakończyło się dwumiesięczne badanie jakości świadczonych usług w urzędach miasta prowadzone przez Śląski Związek Gmin i Powiatów. Spośród miast województwa śląskiego pod lupę badania został też wzięty Urząd Miasta w Skoczowie.

Badanie w ramach projektu "Benchmarking - narzędzie efektywnej kontroli zarządczej w urzędach miast na prawach powiatu, urzędach gmin i starostwach powiatowych” zostało zrealizowane w marcu i kwietniu 2014 roku. Celem projektu jest poprawa jakości usług publicznych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Benchmarking to metoda porównywania własnych rozwiązań z najlepszymi, udoskonalanie ich, uczenie się od innych i wykorzystanie najlepszych doświadczeń. Badanie miało na celu zebranie opinii i oceny klientów odwiedzających urzędy, dotyczące organizacji i jakości świadczonych usług.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Biostat na losowej próbie 12529 klientów korzystających w tym okresie z usług świadczonych przez urzędy zlokalizowane w 16 śląskich gminach, z czego w jednym z powiatu cieszyńskiego, w Skoczowie.

Pierwszy z analizowanych problemów badawczych dotyczył ogólnej oceny poziomu świadczenia usług przez urzędy. 41,3% ankietowanych oceniło poziom świadczenia usług przez urzędy bardzo wysoko. Jedynie 2,1% oceniło poziom świadczenia usług przez urzędy nisko (1,4%) lub bardzo nisko (0,7%).

W dalszej kolejności poproszono, aby każdy z respondentów ocenił czytelność informacji o zasadach załatwiania spraw w Urzędzie. Podobnie jak w pytaniu poprzednim, zdecydowana większość badanych wystawiła i tu pozytywną ocenę. Spośród ogółu respondentów 39,9% badaną czytelność oceniło bardzo wysoko.

Poza dokonaniem oceny, respondenci mieli także możliwość wyrażenia dodatkowych uwag na temat czytelności informacji o zasadach załatwiania spraw w urzędach. Respondenci zwracali głównie uwagę na brak aktualnych informacji, nieczytelność informacji oraz brak tablic informacyjnych.

W dalszej części wywiadu ankietowani oceniali poszczególne elementy jakości obsługi interesantów. Najwyższą średnią ocenę uzyskała uprzejmość urzędników. Najniżej oceniona została szybkość załatwienia sprawy.

W kolejnym pytaniu poproszono ankietowanych o wskazanie i zarazem ocenę najważniejszych zmian, jakie w ich opinii dokonały się ostatnio w urzędach. Okazuje się, że 82,2% ankietowanych nie dostrzega żadnych zmian. Dla pozostałych, którzy takie zmiany dostrzegają, są to w zdecydowanej większości zmiany na lepsze. Do najważniejszych badani klienci zaliczyli zmianę w wyglądzie urzędów.

Respondenci zostali także poproszeni o opinię na temat wybranych aspektów funkcjonowania miasta. Wśród tych zagadnień znalazł się m.in. problem dotyczący realizowania inwestycji w danej miejscowości. 1027 respondentów (tj. 8,2%) wskazuje, że w ciągu ostatnich dwóch lat oni lub członkowie ich najbliższej rodziny, realizowali inwestycje (prywatne lub biznesowe). Spośród miast, gdzie było prowadzone badanie, najczęściej inwestycje realizowane były w Skoczowie (143 wskazania). Respondenci określili, że do najsprawniej załatwionych spraw były te związane z pozwoleniem na budowę. Jednak, co ciekawe, ta sprawa podzieliła respondentów, bo wśród ich trafów na sprawę, którą przyszło im załatwiać najtrudniej w urzędzie, było także pozwolenie na budowę, a zaraz za nim dokumentacja i inne pozwolenia.

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama