, sobota 7 grudnia 2019
Dlaczego warto optymalizować stronę pod konkretne słowa kluczowe?
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga czasu, wiedzy i umiejętności.  fot: mat.pryw



Dodaj do Facebook

Dlaczego warto optymalizować stronę pod konkretne słowa kluczowe?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się przenieść swój biznes do internetu coraz częściej korzystają z usług osób, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Skuteczne działania, które mają podnieść miejsce strony internetowej w wynikach wyszukiwania wymagają czasu, umiejętności i przede wszystkim wiedzy. Aby lepiej przybliżyć naszym czytelnikom tego typu działania zaprosiliśmy do wywiadu eksperta, Marka Masalskiego, freelancera z Białegostoku, specjalistę ds. marketingu internetowego, który zajmuje się pozycjonowaniem stron od lat i dostarcza swoim klientom profesjonalne usługi. 

Witaj Marku, cieszę się, że zgodziłeś się na krótki wywiad odnośnie pozycjonowania stron internetowych. Dowiedziałem się, że marketing internetowy to Twoja specjalność, którą zajmujesz się już bardzo długo. Mógłbyś przybliżyć nam czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Marek Masalski: Witaj, dziękuje za zaproszenie. Marketingiem internetowym zajmuje się już od paru dobrych lat, a większość moich działań skupiona jest na pozycjonowaniu stron. Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkie działania, które skutkują podwyższeniem miejsca w rankingu wyszukiwań Google. Osoby zajmujące się tym zawodowo, w tym ja, stosują kilka metod, które skutecznie podnoszą wartość naszej strony dla algorytmu Google'a. Jedną z podstawowych metod pozycjonowania jest wypełnianie strony klienta przygotowanymi materiałami, które zawierają frazy będące dostosowane pod hasła wyszukiwania, które wpisują internauci. Są to tzw. słowa kluczowe, których obecność na stronie klienta sprawia, że użytkownicy częściej wchodzą na jego witrynę. 

Czyli pozycjonowanie polega na umieszczaniu tekstu, który zawiera słowa odpowiadające hasłom wpisywanym w wyszukiwarkę przez klientów?

Marek Masalski: W skrócie pewna metoda na tym bazuje, jednak należy pamiętać, że wykorzystujemy różne techniki, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Wykorzystywanie przygotowanej treści jest jednak najbardziej powszechne, a według wielu i najbardziej skuteczne. Warto zwrócić uwagę, że takie teksty mogą mieć i często mają wartość merytoryczną dla odwiedzającego stronę. W praktyce stosuje się często teksty tematyczne, dotyczące branży, w której obraca się dany produkt. Mogą to być poradniki, nowinki czy artykuły, które jednocześnie pogłębiają wiedzę zainteresowanych, jak i również podnoszą wartość naszej strony dla algorytmów Google'a. 

Czyli teksty zawierające słowa kluczowe nie muszą być pozbawione sensu i być niezdatne do czytania przez użytkowników?

Marek Masalski: Aby zapobiec nieuczciwym praktykom, Google sprawdza zawartość każdej strony, która widnieje w jego wyszukiwarce. Teksty, które znajdują się na stronie nie mogą być powielane, być przygotowane przez masowe edytory tekstów, czy nie mieć sensu dla czytelnika. Strony, które stosują nieuczciwe wypełnianie treścią najczęściej są blokowane. Obecnie podczas pozycjonowania stron stawia się nacisk na wartość merytoryczną, aby osoba, która trafi na daną stronę nie zraziła się do klienta. Jak najbardziej można skutecznie pozycjonować stronę i jednocześnie dbać o wysokiej jakości teksty znajdujące się w witrynie. 

Jak wygląda pozycjonowanie za pomocą takich treści? Kto je przygotowuje i jak trafiają do klienta?

Marek Masalski: Firmy zajmujące się pozycjonowaniem najczęściej korzystają z usług copywriterów, lub posiadają własnych w firmie. Dzięki takiej metodzie teksty, które trafiają do klienta są najwyższej jakości, są dostarczone szybko i jest duża szansa, że zostaną napisane przez osobę, która interesuje się daną branżą czy dziedziną. Wykorzystywanie treści dostarczanych przez copywriterów znacznie obniża czas związany z pozycjonowaniem strony, a klient dostaje produkt najwyższej jakości. Oczywiście firmy oferujące kompleksowe usługi zajmują się całym procesem, od zaplanowania i obrania strategii, po zlecenie działań osobom, które wykonują poszczególne elementy, aż do nadzorowania wyników i przygotowania raportu dla klienta.

Dziękuję Ci Marku za wywiad, przybliżyłeś naszym czytelnikom pozycjonowanie stron internetowych.

Marek Masalski: Również dziękuje za rozmowę, pozdrawiam. 

Komentarze: (0)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama