Dlaczego warto optymalizować stronę pod konkretne słowa kluczowe?Witaj Marku, cieszę się, że zgodziłeś się na krótki wywiad odnośnie pozycjonowania stron internetowych. Dowiedziałem się, że marketing internetowy to Twoja specjalność, którą zajmujesz się już bardzo długo. Mógłbyś przybliżyć nam czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Marek Masalski: Witaj, dziękuje za zaproszenie. Marketingiem internetowym zajmuje się już od paru dobrych lat, a większość moich działań skupiona jest na pozycjonowaniu stron. Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkie działania, które skutkują podwyższeniem miejsca w rankingu wyszukiwań Google. Osoby zajmujące się tym zawodowo, w tym ja, stosują kilka metod, które skutecznie podnoszą wartość naszej strony dla algorytmu Google'a. Jedną z podstawowych metod pozycjonowania jest wypełnianie strony klienta przygotowanymi materiałami, które zawierają frazy będące dostosowane pod hasła wyszukiwania, które wpisują internauci. Są to tzw. słowa kluczowe, których obecność na stronie klienta sprawia, że użytkownicy częściej wchodzą na jego witrynę. Czyli pozycjonowanie polega na umieszczaniu tekstu, który zawiera słowa odpowiadające hasłom wpisywanym w wyszukiwarkę przez klientów? Marek Masalski: W skrócie pewna metoda na tym bazuje, jednak należy pamiętać, że wykorzystujemy różne techniki, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Wykorzystywanie przygotowanej treści jest jednak najbardziej powszechne, a według wielu i najbardziej skuteczne. Warto zwrócić uwagę, że takie teksty mogą mieć i często mają wartość merytoryczną dla odwiedzającego stronę. W praktyce stosuje się często teksty tematyczne, dotyczące branży, w której obraca się dany produkt. Mogą to być poradniki, nowinki czy artykuły, które jednocześnie pogłębiają wiedzę zainteresowanych, jak i również podnoszą wartość naszej strony dla algorytmów Google'a. Czyli teksty zawierające słowa kluczowe nie muszą być pozbawione sensu i być niezdatne do czytania przez użytkowników? Marek Masalski: Aby zapobiec nieuczciwym praktykom, Google sprawdza zawartość każdej strony, która widnieje w jego wyszukiwarce. Teksty, które znajdują się na stronie nie mogą być powielane, być przygotowane przez masowe edytory tekstów, czy nie mieć sensu dla czytelnika. Strony, które stosują nieuczciwe wypełnianie treścią najczęściej są blokowane. Obecnie podczas pozycjonowania stron stawia się nacisk na wartość merytoryczną, aby osoba, która trafi na daną stronę nie zraziła się do klienta. Jak najbardziej można skutecznie pozycjonować stronę i jednocześnie dbać o wysokiej jakości teksty znajdujące się w witrynie. Jak wygląda pozycjonowanie za pomocą takich treści? Kto je przygotowuje i jak trafiają do klienta? Marek Masalski: Firmy zajmujące się pozycjonowaniem najczęściej korzystają z usług copywriterów, lub posiadają własnych w firmie. Dzięki takiej metodzie teksty, które trafiają do klienta są najwyższej jakości, są dostarczone szybko i jest duża szansa, że zostaną napisane przez osobę, która interesuje się daną branżą czy dziedziną. Wykorzystywanie treści dostarczanych przez copywriterów znacznie obniża czas związany z pozycjonowaniem strony, a klient dostaje produkt najwyższej jakości. Oczywiście firmy oferujące kompleksowe usługi zajmują się całym procesem, od zaplanowania i obrania strategii, po zlecenie działań osobom, które wykonują poszczególne elementy, aż do nadzorowania wyników i przygotowania raportu dla klienta. Dziękuję Ci Marku za wywiad, przybliżyłeś naszym czytelnikom pozycjonowanie stron internetowych. Marek Masalski: Również dziękuje za rozmowę, pozdrawiam.
|
reklama
|
Dodaj komentarz