Cieszyn: Zbudują kolejną kładkę na Olzie?Oddana do użytku w 2012 roku tzw. kładka sportowa łącząca Aleję Łyska z Parkiem Sikory była czwartą z kolei przeprawą w centrum. Jej koszt opiewał 1,5 mln euro, a samorządy Cieszyna i Czeskiego Cieszyna zdobyły na ten cel dofinansowanie z środków unijnych. Już od 2013 roku trwały rozmowy, by wybudować kolejną przeprawę. Taki most miałby powstać w rejonie Centrum Handlowego Nowa Juwenia, a dokładnie połączyć ulicę Moskewvską po czeskiej stronie z Młyńską Bramą po polskiej stronie Olzy. Oznacza to, że odległość takiej nowej przeprawy od Mostu Przyjaźni wyniosłaby ok. 350 metrów. W obecnej kadencji temat powraca w kontekście tzw. "projektu połączenia rynków Cieszyna i Czeskiego Cieszyna", a przeprawa miałaby być nazwana tzw. kładką europejską. Pytanie, co dalej z tymi planami zadała niedawno Komisja Urbanistyki, Architektury i Ochrony Zabytków Rady Miejskiej Cieszyna. - Komisja Urbanistyki popiera realizację kładki, wnioskowaną również przez Centrum Handlowe Nowa Juwenia - stwierdzili radni z Komisji Urbanistyki w piśmie do burmistrza Cieszyna. W odpowiedzi burmistrz potwierdził, że są plany, by wybudować kolejny most. - Potwierdzam, że realizacja tzw. kładki europejskiej jest ujęta w planach współpracy Cieszyna z Czeskim Cieszynem - poinformował Ryszard Macura. Nie jest jednak powiedziane, że do budowy kładki europejskiej miałoby dojść w szybkim czasie. Jak podał Macura, samorząd cieszyński skupia się obecnie na innych priorytetach w ramach współpracy transgranicznej (m.in. modernizacja Domu Narodowego czy kontynuacja ścieżki pieszo-rowerowej nad Olzą). Z kolei Czeski Cieszyn, jak się okazuje, nie jest tym tematem zbyt zainteresowany. - W celu wypracowania dalszych perspektyw współpracy projektowej rozpoczęliśmy regularne spotkania robocze władz miast w każdy pierwszy piątek miesiąca. Na dzisiaj wiadomo nam, że nasi czescy partnerzy nie są zainteresowani realizacją projektu tzw. kładki europejskiej w ramach środków transgranicznych. W takim przypadku na realizację tej inwestycji należałoby poszukać innych środków zewnętrznych - stwierdza Macura.
|
reklama
|
Czytam te komentarze, czytam i myślę, że gdyby radni uchwalili, że gmina zupełnie rezygnuje z tej kładki, to pewnie na forum większość by pisała, że bezmyślnie porzucają taką dobrą koncepcję.
Prawda jest taka, że pieniądze przydałoby w wielu miejscach. Ale pieniądze na wspólne inwestycje nie są z gumy i jest ich za mało w stosunku do potrzeb, a będzie jeszcze mniej, jak spełni się życzenie dotyczące podatków zamieszczone we wcześniejszym wpisie. Ja akurat uważam, że Cieszynowi tej kładki bardzo brakuje. Kładka stworzyłaby nowy, atrakcyjny szlak turystyczny od naszego rynku, przez Studnię Trzech Braci, Śrutarską, Wenecję do czeskiego rynku. Ale jak ktoś nie jest turystą, albo nie żyje z turystów, to pewnie uzna to za pieniądze wyrzucone w błoto.
W gminie, jak w każdej wspólnocie, ktoś musi wybierać priorytety. To nigdy nie jest łatwa sprawa. Nie można patrzeć tak jednostronnie i od razu wieszać psy na radnych.
ja Wam powiem jedno - OBNIŻYĆ CHOLERNE PODATKI !!!!!!!!!!!!!!!
Ja bym proponował kładkę, a nawet most drogowy w Marklowicach koło Polifarbu. Po drugiej stronie jest stacja kolejowa i pociągi, które jeżdżą co kilka minut.
Ja bym proponował kładkę, a nawet most drogowy w Marklowicach koło Polifarbu. Po drugiej stronie jest stacja kolejowa i pociągi, które jeżdżą co kilka minut.
Kładka jest potrzebna, ale nie w sensie tylko komunikacyjnym. Ma to być coś nietypowego, coś co będzie atrakcją turystyczną, czym będzie można się chwalić na widokówkach, folderach. Budowanie typowej prostej betonowej kładki nie ma sensu.
Z całym szacunkiem, Cieszyn ma zbyt mało atrakcji turystycznych??? Proponuję jeszcze park dinozaurów na placu po PKS-ie i oceanarium na Rynku...
Czytam i nie wierzę. Dworzec PKS zburzony, dworzec PKP w ruinie. Ul. Bielska, Stawowa, Pikiety, Frysztacka do natychmiastowego remontu, a ci znowu o kładce...Więcej pokory i wsłuchiwania się w głosy wyborców szanowni włodarze, ale to chyba głos wołającego na pustyni.
przeciez dworzec PKP/PKS jako całosc lada miesiąc bedzie remontowany,trwa własnie przetarg na dokumentacje.A ulica Frysztacka i Pikiety takze za kilka tygodni rozpoczną sie przebudowy do granic miasta!Juz trwaja przetargi! Dlatego nie ma co narzekac ,ta kładka rowerowo-piesza jest bardzo potrzebna bo połączy scisłe centra obydwu miast! wiec zamiast narzekac,to najpierw wychylic nosa poza swój własny i zobaczyc co sie w miescie robi
Dokładnie - do tego jeszcze ulica Głęboka, okolice teatru i wiele, wiele innych miejsc wymaga modernizacji. Są lepsze sposoby na wydanie grubej kasy. Widać Czesi są dużo mądrzejsi w tej sprawie.
otóż to...
Kładka by się przydała, ale na Małej Łące koło mostu kolejowego lub chociaż jakaś dobudówka do mostu, aby szło spokojnie przejść na drugą stronę, a nie 350 metrów od mostu Przyjaźni - ten odcinek można spokojnie przejść pieszo.
Dokladnie. Mialam napisac to samo :) kladka na wysokosci torow wydluzylaby trasy rowerowo/biegowo/spacerowe. Most na wysokosci Juwenii to zbedny wydatek.
Ulicę Moskiewską a nie ulicę Moskewvską.
Dodaj komentarz