, poniedziałek 29 kwietnia 2024
Wiślanie nie chcą obwodnicy
W weekendy Wisła jest zapchana do granic możliwości. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Wiślanie nie chcą obwodnicy

DG
Z powodu sprzeciwu mieszkańców podczas publicznej debaty, zrezygnowano z koncepcji przedłużenia odcinka obwodnicy z Ustronia do Wisły-Oazy. Nie wiadomo też, kto miałby sfinansować budowę drogi.
- Na początku października odbyła się publiczna debata nad dokumentem, dotyczącym koncepcji przedłużenia obwodnicy od granicy Ustronia, aż do Wisły-Oazy. W trakcie gorącej dyskusji publicznej tylko jedna osoba była za przyjęciem takiego rozwiązania obwodnicy. Zarzucono mi, że to zły pomysł - mówi Andrzej Molin, burmistrz Wisły.

Obwodnica miała powstać jako przedłużenie oddanego w 2005 roku dwukilometrowego odcinka drogi prowadzącej z Ustronia do Wisły-Obłaźca. W maju 2006 roku wyznaczono rezerwę terenu pod tzw. "obwodnicę miasta Wisły".

W 2009 roku do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta dołączono plany przedłużenia obwodnicy od granicy Ustronia do Oazy. Ponieważ koncepcja nie zawiera inwestora, projektu budowlanego i nie została wpisania do planu zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego spotkała się ona ze sprzeciwem mieszkańców. - Usłyszałem kategoryczne żądania mieszkańców o wykreślenie tej inwestycji ze studium - mówi Andrzej Molin.

Zapadła już natomiast decyzja o przedłużeniu obwodnicy od granicy Ustronia do Piły. Inwestycja ma objąć budowę bezkolizyjnego skrzyżowania z trasą kolejową. - Urząd Marszałkowski wyraził zgodę na tę inwestycję. Zastosowanie bezkolizyjnych skrzyżowań, zdaniem ekspertów od transportu drogowego powinno usprawnić i poprawić komunikację w mieście - przekonuje Molin.

Nadal nie wiadomo, kto pokryje koszty budowy obwodnicy. Przeprowadzone na tym terenie badania wykazały, że ruch weekendowo-sezonowy jest zbyt mały, aby inwestycja mogła zostać sfinansowana z pieniędzy unijnych.

- Wisła musi się rozwijać, a do tego niezbędne jest rozwiązanie problemów komunikacyjnych w mieście. Jeśli nie możemy liczyć na środki unijne, trzeba poszukać innych źródeł finansowania. Tego tematu nie można popuścić - stwierdza Paweł Brągiel, szef Stowarzyszenia Przyjaciół Miasta Wisły "Imko Wisełka" i kandydat na burmistrza Wisły.
Komentarze: (45)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Ciemnogród

do Piły??

to samo co w Zakopanem:) zawsze mówiłem że lepiej jechać do Austrii niż męczyć się w naszych górach

Zaścianek nie tylko w Brennej...

Nieprawda. To nie ciemnogród. To efekt bawienia się ludem wiślańskim, podawania szczatkowych lub nierzetelnych informacji, a szczególnie posługiwania się tego typu koncepcjami wyłącznie w kampanii Wyborczej. Teraz Panie Brągiel nie czas na żolynii. To że coś "trzeba" to my kumiemy. Wy, "przedstawiciele ludu" mieliśta na to czas lat kilka. Mieliście czas na układanie się z właścicielami gruntu. Mieliście czas na szukanie inwestorów, których jak wieść gminna niesie kilku czeka u bram. Inwestorzy podług tych samych informacji nie chcą jednak układać się z osobnikami, którzy na przebiegu drogi chcą zwyczajnie zarobić. Co tam zarobić, zwyczajnie pokombinować. Tera czas na sprzątanie.

po prostu istniejącą trasę z ustronia puścić TUNELEM pod gahurą i już jesteśmy w obłaźcu. Tunel może wiercić kopalnia surowców skalnych - musi 'tylko' zmienić technologię wydobycia...

W Wiśle muszą zrozumieć,że jak nie rozwiążą problemu komunikacyjnego (obwodnica,parkingi itp.) to straca turystów a tym samym "dutki".Już i tak przegrywają sromotnie z Ustroniem.Przyjazd w sezonie do Wisły to istny koszmar.Nie ma gdzie zaparkować , a komunikacja już około 21.00 kończy swoją działalność i nie ma się już jak wydostać z tego grajdołowego miasta.Z tego stanu rzeczy najbardziej cieszą się miejscowości beskidu żywieckiego.Po oddaniu do użytku nowoczesnej trasy Bielsko Biała - Żywiec większość turystów będzie jeździć na wypoczynek właśnie tam. A Wisła zejdzie do poziomu podrzędnej wioseczki , jak teraz Istebna. WIŚLANIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ.

Temat podjęty wyłącznie na potrzeby kampanii wyborczej. Szykuje się niezła jazda .... Jeśli jednak to prawda że wiślanie są przeciwni obwodnicy to sami na siebie bata kręcą, nierozumni.

tych ludzi. zamiast jeździć cały tydzień do Wisły na wypoczynek to wszyscy pchają się tam na weekend. powariowali, czy co. Kapke by tak rozdzielić tych turystów w czasie i byłoby okej.

Szkoda że u nas też panuje ciemnogrod

masakra... aczkolwiek aż mi się wierzyć nie chce ze wiślanie byliby przeciwni obwodnicy - sami w weekend nie mogąc korzystać z samochodu pewnie raczej wypatrują obwodnicy - chyba cały ten artykuł to element kampanii - panie molin, panie bragiel - upadek staliście się zwykłymi podrzędnymi politykiewiczami

po co obwodnica co to warszawa?korki sa pare razy w roku w weekendy jak nie pada i wielkie halo.

takie konsultacje, że niewiele osób o nich wiedziało... a obwodnica jest potrzebna!

Właśnie nikt nie słyszał o tych konsultacjach

Kto właściwie kandyduje w wiśle na burmistrza?

Mieszkam w Centrum ,czytam codziennie. !! Www.wisla.Pl. A nie wiem z Kim i kiedy byl debata o obwodnicy !!

Zapytajcie w naszym imieniu Jak igdzie odbywala sie ta debata. Zapomnialem napisac pytajcie burmistrza

Oj wiślanie , czy wy macie mało oleju w głowach, przeto dla Was więcej forsy wpłynie. Czyżby w Wiśle rządził ciemnogród, chyba NIE. Popatrzcie ilu rezygnuje z wjazdu do Waszego miasta i dalej w góry , bo jak widzą te korki i utrudnienia to wolą pojechać gdzie indziej i pobyć trochę z klasą, a nie z tandetą. Jeżeli nie chcecie turystów to zamknijcie drogę na Manhatanie w Ustroniu i ,każdy chętny odwiedzenia gór na piechotę niech idzie swoimi ścieżkami , a wy już z torbami się brać .

Panie Molin pan nie wie czego wiślanie chcą!!! Dyskutuje się o obwodnicy na miesiąc przed wyborami.Może jasniej na temat "publicznej debaty"
o której nikt nie wiedział.Kto sie za nas wypowiadał,kiedy i gdzie odbyła sie ta debata ile było tam mieszkańców Wisły.Proponuję żeby skierować ruch przez ul.Willową może wreszcie dotrze do pana co dla nas mieszkańców znaczy wybudowanie obwodnicy.Napewno ja nie będę na pana głosował (oraz mniej 6 głosów rodziny) Nie będę też głosował na p.Brągiela bo dla Was panowie załatwienie obwodnicy to problem ponad Wasze siły i wyobrażnię

a raz dwa obwodnica będzie

wszedzie gory i ma byc obwodica,ja sie pytom gdzie?kupcie se jeepa ijedzcie gorami,cos pieknego

kandydatów na burmistrza w Wiśle

Szwajcaria - najdłuższy tunel na świecie - 60 km.
Gość z Dzięgielowa buduje Helvetom najdłuższą w Europie kładkę dla pieszych 370m..?
A w Wiśle zastanawiają się czy robić drogę kapkę szerszą aby nie było ścisku i wypadków... no i korków wielogodzinnych...?

ktoś tu lody kręci na ciepło ...?

śmieszne pytanie ...?

nie mają pensji 7- 8 - 10 tys.PLN

a co pana burmistrza, trochę nie wiadomo...?

Szwajcaria. Najdłuższy kolejowy tunel świata, będzie gotowy za 7 lat…(60 km)
15 października 2010 roku olbrzymia stalowa maszyna zwana "Sisi", z tarczą o średnicy 10 metrów przewierciła ostatnie metry najdłuższego kolejowego tunelu na świecie, który umożliwi połączenie szynowe Amsterdamu z Genuą. W piątek 15 października 2010 roku olbrzymia stalowa maszyna drążąca TBM, zwana "Sisi" z tarczą o średnicy 10 metrów, przewierciła na wylot najdłuższy kolejowy tunel o centralnym znaczeniu dla europejskich połączeń szynowych. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych 64 proc. głosujących Szwajcarów w referendum wypowiedziało się za przyjęciem projektu, którego koszt miał wynosić 8 mld franków. Tunel miałby się zwrócić w ciągu 65 lat. W trakcie prac wiertniczych napotkano na wiele niespodziewanych geologicznych utrudnień, które znacznie obciążyły budżet. Obecnie, tj po ponad 10 latach trwania budowy, koszt tunelu wyliczono na 20 mld franków. Nikt jednak nie żałuje wydanych pieniędzy i nikogo nie obwinia o nieprzewidziany kosztorys. Sukces techniczny inżynierii górniczej jest ogromny, a korzyści w europejskim ruchu komunikacji kolejowej i transportu będą wielkie. Pociągi będą pokonywały tunel z prędkością 150 -200 km na godzinę, podróż przez tunel będzie trwała ledwie 20 minut. Przewiduje się, że ruch kolejowy i transport ciężarówek na szynach będzie już możliwy za 7 lat co znacznie zmniejszy zanieczyszczenie środowiska. Tunel prawie w prostej linii połączy północ Europy z Włochami. Zaczyna się na wysokości 1 tys. metrów nad poziomem morza i przechodzi na głębokości 2 tys. metrów pod najwyższym punktem masywu Gotthard. W tym właśnie punkcie, gdzie pracuje się przy 40 stopniach Celsjusza, dnia 15 października nastąpi przebicie rury biegnącej z południa z rurą z północy. W roku 2011 przewidziane jest przewiercenie na wylot drugiego równoległego tunelu o tej samej długości, aby ruch odbywał się jednocześnie w obie strony. Dzisiaj o godzinie 14 tej odbędzie się oficjalne, uroczyste przewiercenie na wylot 57 km "rury" o średnicy 10 metrów. Czerwone dywaniki są już przygotowane, szampan się mrozi a górnicy szorują swoje hełmy na wielką galę. Telewizja będzie to wydarzenie transmitowała na żywo, albowiem tunel ten jest uznany za budowlę stulecia i jest chlubą szwajcarskiej polityki komunikacji i transportu oraz myśli technicznej. Dodać warto, że imieniem "Sisi", cesarzowej o filigranowej figurze , nazwali gigantyczną maszynę drążącą pracujący przy drążeniu tunelu, austriaccy górnicy.

kłamstwo !

prawda niewystarczy...?

i dobrze...

z hukiem zamkniętego przez pana burmistrza...?

Co tam droga, im wystarcza głosować na peło...i pełnia szczęścia.

forum w Wiśle znów jest, pod nowym adresem www.forum-wisla.pl
a o debatę faktycznie warto by zapytać Molina... niech się szczerze wypowie, znów mu notowania w mieście spadną

I mają rację. Widział kto, aby w rezerwacie czerwonych braci ktoś prowadził dwupasmówkę?

co nie...?

inne doliny Beskidu są aktywne do czerwoności...!

http://www.forum-wisla.pl/viewtopic.php?t=578

Zapraszam mieszkańców Wisły na zebrania w poszczególnych dolinach. Na spotkaniach zostaną przedstawieni kandydaci na radych oraz program dla Wisły. Wszystkie zabrania o godz. 17:00. Serdecznie zapraszam.

20.10 Głębce, Słoneczny Gród
21.10 Malinka, OSP Malinka
22.10 Jawornik, OSP Jawornik
25.10 Piła, Sanatorium Jubilat
26.10 Czarne, OSP Czarne
27.10 Centrum I (m.in.Dziechcinka, Willowa), OSP Centrum
28.10 Nowa Osada, DW Rymer
29.10 Centrum II (m.in.Osiedle XXV-lecia, Os.Zdejszy), Karczma Wiślanka

Jak popatrzycie w soboty albo w niedziele po południu to na NOWEJ OBWODNICY USTRONIA od Obłaźca do Manhatanu stoi albo ślimaczy sie korek. Co nam da zbudowanie obwodnicy w Wisle jeżeli od Obłaźca do Manhatanu i tak będziemy stali w korku? Chyba, że dwupasmówkę przedłuzyć aż do Oazy....

I BARDZO DOBRZE!!!! POCHWALAM !!!!! Najwyższy czas przesiąść się na pociąg, a nie wjeżdżać autami gdzie się da, gdzie wolno i tam gdzie nie!!!!!

Tylko forsa, forsa i forsa.... przyjeżdżają z wałówą w tych gratach, żrą, zostawiają śmieci i tyle macie z tej forsy. Najwyższy czas zacząć dbać o otoczenie!!!!!!!!

Ruch być może jest "za mały" bo wszyscy stoja w korkach a to jest "bezruch". Mówiąc serio jak droga nie ma odpowiedniej przepustowości to jak ktoś chce osiągnąć wieksze natężenie ruchu. Wielu ludzi wybierając się na wypoczynek jedzie inną trasą gdzie nie musi stać do południa w korku a potem wyjeżdżać wczesnym popołudniem aby na wieczór zdążyć do domu.

to wg. ciebie Wisłę najlepiej obetonować i gó...i zalać,bo jak tu nikt nie przyjedzie to ty z braku forsy będziesz korzonki żarł i wył do księżyca.

"Przeprowadzone na tym terenie badania wykazały, że ruch weekendowo-sezonowy jest zbyt mały, aby inwestycja mogła zostać sfinansowana z pieniędzy unijnych". Kto to powiedział? Można sypać z rekawa przykładami karuzelów finansowanych z Unii. Na drogę ni ma? Dzwonnice za te kase na Kosciłach satwiajom a na publiczną drogę ni ma. Istny dom wariatów! Dobrze co wybory idą. Trza trochu pozamiatać.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama