, sobota 4 maja 2024
Są przejazdy, ale nie ma pociągów
Na linii Bielsko-Biała-Skoczów kursują zaledwie dwa pociągi pasażerskie. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Są przejazdy, ale nie ma pociągów

EWA FURTAK/Gazeta.pl
Ponad 5 mln zł kosztowała modernizacja przejazdów kolejowych na trasie Bielsko-Biała-Skoczów. Tymczasem to jedna z linii, którą najbardziej dotknęła styczniowa „rzeź połączeń\".
W ciągu trzech ostatnich lat katowicki Zakład Linii Kolejowych spółki PKP PLK zmodernizował przejazdy na trasie Bielsko-Biała-Skoczów. Przejazdy obsługiwane przez dróżników zastąpiono przejazdami sterowanymi automatycznie. — O ile człowiek bywa zawodny, automatom się to raczej nie zdarza. Dlatego ta inwestycja poprawiła bezpieczeństwo na tej trasie — mówi Janusz Żmuda z katowickiego Zakładu Linii Kolejowych.

Tymczasem linia Bielsko-Biała-Skoczów jest jedną z tych, którą dotknęła styczniowa „rzeź połączeń". 10 stycznia, kiedy wprowadzono nowy rozkład jazdy PKP, Skoczów został praktycznie odcięty od pociągów. W ciągu doby na linii Bielsko-Biała-Skoczów kursują zaledwie dwa pociągi pasażerskie. Władze gmin Śląska Cieszyńskiego próbują przekonać marszałka województwa, że bez niektórych zlikwidowanych połączeń nie sposób w tym regionie żyć. List protestacyjny w tej sprawie napisała m.in. Janina Żagan, burmistrz Skoczowa. Wszyscy mają nadzieję, że uda się jeszcze przywrócić niektóre pociągi.

Tymczasem okazuje się, że na modernizację przejazdów na tej linii Zakład Linii Kolejowych wydał ponad 5 mln zł. Mieszkańcy są oburzeni. — To jakiś absurd. Po co było tyle inwestować w praktycznie już nieistniejącą linię? Myślę, że to pieniądze, które mogłyby uratować np. część połączeń do Cieszyna — uważa Jarosław Handzlik z Bielska-Białej.

Żmuda przekonuje, że z ekonomicznego punktu widzenia była to korzystna inwestycja, bo utrzymanie przejazdów bez dróżników jest tańsze. Przypomina jeszcze raz o bezpieczeństwie - z tego szlaku korzystają także pociągi towarowe. Dodaje, że gdy zapadły decyzje o modernizacji przejazdów, nie było mowy o likwidacji połączeń. — Dowiedzieliśmy się o tym niedawno — mówi Żmuda.

Jednym z argumentów za likwidacją pociągów na Śląsku Cieszyńskim były stare tory, po których pociągi jeżdżą bardzo powoli i z tego powodu pasażerowie niechętnie z nich korzystają. Zakład Linii Kolejowych przekonuje, że remont to nie jest żaden problem. Najpierw trzeba jednak ostatecznie wyjaśnić, czy pociągi będą kursowały i ile ich będzie. — Nam jest wszystko jedno, czy to będzie PKP, czy też jakiś inny przewoźnik — zapewnia Żmuda.
Komentarze: (10)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

i kolejarze też są proszę Państwa :))

Najlepiej na tym zarobią busiki zyskujące coraz więcej klijentów a PKP niech się wali na ryja!!

Busiki to trzeci świat, w 1szyn do którego Polska aspiruje jeżdzi się szynobusami wygodnie i szybko.

Ale busikiem z małym dzieckiem w wózku,do Bielska,czy Cieszyna-nie zajadę! O tym nikt nie pomyślał!!!!!!!! Pociągi muszą kursować!!!!!!!!

Policzmy: 5 mln(za remont torów) podzielmy przez 6 zł.za przejazd=830 tys. pasażerów.Na 10 lat czyli 3650 dni daje nam 230 dziennie. Do autobusu niech wejdzie 50 osób to daje 5 autobusów dziennie. To się wróci w 5 a nawet w 3 lata a liczyłem na 10 lat

Ja tam się cieszę. Może w ten sposób uwolnimy się do indolentnych linii PKP... Czesi zapraszamy na SCI!

A to Polska właśnie :-D

Już widzę jak PKP nagle remontuje tory po to, aby pociągi woziły maszynistę i konduktora jako jedynych podróżujących. Nikt normalny nie będzie jeździł pociągiem do B-B, jak ma szybką czteropasmówkę. W Niemczech zamknięto tysiące linii kolejowych i nikt za nimi nie płacze, kolej sprawdza się tam, gdzie auta nie są szybsze

Pie..olona Komunistyczna Pozostałość. I 100 tysięcy kolejarzy.

wszystko co dotychczas tu napisano ok... lecz co z ekologią..

trzeba by na to popatrzeć z innej strony.
tory wyremontować,pociągi przyspieszyć i jest ok

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama