, piątek 26 kwietnia 2024
Cieszyn: Autosany pójdą na części
ZGK ma na stanie cztery takie autosany. Dwa wkrótce znikną z ulic. fot. Wojciech Trzcionka 



Dodaj do Facebook

Cieszyn: Autosany pójdą na części

TWO
Dwa nowe autobusy będą w listopadzie kursowały w Cieszynie. Dzięki nim z ulic znikną kopcące autosany.
W maju radni zgodzili się na zaciągnięcie kredytu w wysokości 250 tys. zł na i dołożenie 400 tys. zł z miejskiej kasy na zakup dwóch nowych autobusów dla miejskiej komunikacji. Potem ogłoszono przetarg. Autobusy miały być wygodne, przeznaczone również do obsługi osób niepełnosprawnych i spełniać odpowiednie normy emisji spalin.

Pod koniec października autobusy w końcu dotrą do Cieszyna, a w listopadzie wyjadą na ulice. — Zastąpią dwa stare autosany, które nie są już produkowane, więc coraz trudniej jest nam znaleźć do nich części — mówi Józef Szyguda, dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej.

ZGK ma na stanie 18 autobusów. Cztery czekają na wymianę, bo są stare, coraz częściej się psują i strasznie dużo palą - nawet 37 litrów. Tymczasem nowoczesne autobusy zużywają od 16 do 20 litrów paliwa na 100 km. — Co roku staramy się kupić przynajmniej jeden nowy autobus. W tym roku uda się kupić dwa, co nas bardzo cieszy — przekonuje burmistrz Bogdan Ficek.

Autosany, które znikną z ulic zostaną rozebrane. Części z nich będą wykorzystywane przy remontach dwóch ostatnich autobusów tej marki, które pozostaną na stanie ZGK.
Komentarze: (16)    Zobacz opinię czytelników (0)    Dodaj opinie
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy pozostawionych przez internautów. Komentarz dodany przez zarejestrowanego użytkownika pojawi się na stronie natychmiast po dodaniu. Anonimowy komentarz zostanie opublikowany z opóźnieniem, po jego akceptacji przez redakcję. Komentarze niezgodne z regulaminem będą usuwane.

Niestety, nikt nie chce sfinasowac zakupu autobusów prywatnym firmom. Przecież widac gołym okiem, że MZK to deficytowa instytucja do której dopłacają wszyscy mieszkańcy Cieszyna. O wiele taniej byłoby wzięcie prywatnych przwożników, i dopłacac do konkretnych lini, zwłaszcza tych peryferyjnych. Może by wystarczył mniejszy bus, który nie pali 20 - 37 l na 100 km., lecz ok. 50 % mniej. Panowie (i może Panie) włodarze cieszyńscy, weźcie to pod rozwagę, przeliczcie koszty i wyciągnijcie wnioski. Najprościej to co roku podnosic podatki, bo są wydatki (jak czasami pisze Pan Burmistrz - są przedszkola, komunikacja miejska, itp. itd, etc,). Myślenie (ekonomiczne) nie boli .... więc myślmy!!!!

Nie wiem, czy wszyscy to zauważają, ale to zdjęcie gołej babki pojawiające się co jakiś czas w ramach reklamy "Laser Studio" jest świetne.

Sztandarowe pojazdy cieszyńskiego MZK, łezka się w oku kręci ( o ile dobrze pamiętam na samym początku były czerwone, a może nie ? ).
Ad Kamrat - mniej uczęszczane linie też są komuś potrzebne, jakieś ekonomiczne busiki - ok, ale jaki prywatny Ci weźmie taką peryferyjną linię ? Konkurencja wyrasta tam, gdzie jest największy zysk.

Mam pytania, 1)to ile kosztuje jeden autobus? A może ZGK, ma jakąś własną gotówkę,bo przecież zarabiają ,a w niektórych branżach są monopolistami- np. cmentarz komunalny,wywóz śmieci, trzykrotnie droższy niż za Olzą,: itd 2) skoro podatnicy kredyt będą musieli spłacać za ZGK to czy bilety,potanieją? Czy zapłacą i ostatecznie spłacą kredyt osoby korzystające z MZK i kredyt nie będzie obciążeniem dla ogólu podatników. Skoro trzeba zaciągnąć kredyt i zabrać pieniądze z kasy miejskiej, to jak Pan Burmistrz może twierdzić ,że stać nas na dwa autobusy?? Kto pytał podatników, a może Pan burmistrz wzorem premiera Irlandii wraz z pozostałą dwójką zastępców zrzygnowali na czas krachu gospodarczego z pensji i dlatego sięgnęli po kredyt.??

To dopiero będzie jazda- może w cenę biletu należało by wliczyć cenę zakupu kredytu-podać kwotę a osobno na bilecie drukować reatę kredytu, i koszty utrzymania komunikacji MZK. PKS od dłuższego czasu wnosi do gmin i starostwa o dotację no deficytowych linii ,ktore musi utrzymywać i spotyka się z odmową- problemy podobne a myślenie przeciwne.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i tu znajduje potwierdzenie.A może na czas kryzysu o komunikacji miejskiej i podmiejskiej należy rozmawiać z wszystkimi przewoźnikami dla dobra mieszkańcow.

Zdjęcie ładnej babki gołej, zawsze miłe i wesołe

Jak patrzymy na takie babki ze szwagrem (jam 15 lat starszy od szwagra ) To jemu ani się nie wspomni, a mi od razu zagra

Babka jest fantastyczna. Tak odbiegać od tematu to sie rozumie :-)

Dlaczego czerwone autobusy już nie są czerwone? To skandal!!! ;)

No a tak już poważnie to na świecie coraz większą popularnością cieszą się autobusy na tzw. biogaz, może należałoby też o takich pomyślec.

Na samym myśleniu nie pojedziesz.

Jakie nowe autobusy? Zapomnijcie. Dzisiaj o godz. 10 ojro podskoczyło do 3,8 zł. Czy nie widzicie siły tego kryzysu finansowego? Jeżeli nie to służę jednym przykładem. Od 1999 roku fundusze emerytalne inwestujące na giełdzie składki Polaków, zarobiły blisko 24 miliony 800 milionów złotych. Ale od stycznia z funduszy znikło tyle samo - 24 miliardy 200 milionów złotych z powodu spadków na giełdzie, na której fundusze inwestują zgodnie z prawem do 40% naszych składek. Politycy nas uspakajają, ale za to im płacą.

A to dopiero pierwszy rok panowania tego rudego irlandzkiego cudotwórcy. Oj emeryci, budżetowcy i kredytobiorcy po co wam to było? Jeszcze wierzycie w cuda?

Do exe: Ty potrafisz nawet rozsądnie pisać! Gratulacje!
Do Kot’a: autobus nowy to 300tyś do 2 mlj zł i proszę nie pleć, bo zęby bolą, nawet te wyrwane.
Do lexxx: ten kolor jest zarezerwowany dla fajermanów i czerwonych jak …
Zostawcie ten temat, bo i tak się nie znacie na nim.

Mnie się wydawało ,że 400 + 250 =650 :2 wychodzi325 tys. na autobus. Myślę ,że nie jesteś księgowym czy dyrektorem ZGK ,i te 50tysiaków to nie na prezenty dla decydentów od zobowiązanych.

nie zapominaj o rdzennych mieszkańcach Ameryki

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

Image CAPTCHA
Wpisz znaki widoczne na obrazku.
reklama
reklama