Hyundai wystartuje wcześniejWe wrześniu tego roku firma ma zamiar rozpocząć próbną produkcję, uruchomienie produkcji seryjnej przewidziane jest na marzec przyszłego roku. Ze względu na to, że kierownictwo firmy chciałoby przyspieszyć produkcję, uruchomienie produkcji seryjnej, o ile uda się uzyskać niezbędne pozwolenia, powinno nastąpić jeszcze przed końcem roku. Przed początkiem wiosny planowane jest natomiast rozpoczęcie pracy w systemie dwuzmianowym. — Przy wykorzystaniu wszystkich mocy produkcyjnych każda zmiana jest w stanie dziennie wyprodukować około tysiąca samochodów, których brak stałby się odczuwalny w przypadku opóźnienia się rozszerzenia produkcji — powiedział Petr Vaněk. Dla firm z okolic Ostrawy i Frýdka Místka oznacza to, że będą musiały podjąć jeszcze ostrzejszą walkę o każdego nowego pracownika. W regionie już w tej chwili brakuje pracowników o odpowiednim wykształceniu technicznym, co w połączeniu z nowym zapotrzebowaniem fabryki samochodów spowoduje, że ich niedobór zwiększy się jeszcze bardziej. Mimo, że koreańska firma nie ma wygórowanych wymagań co do wykształcenia pracowników – w większości wystarczą bowiem jedynie zdolności manualne i chęć do pracy, wraz z wzrostem ilości zmian zwiększy się również zapotrzebowanie na kadry średniego stopnia. Dlatego coraz bardziej pożądani będą absolwenci techników i szkół średnich o profilu technicznym. Fabryka Hyundaia w czeskich Noszowiach będzie pierwszym zakładem koreańskiego koncernu w Europie. Inwestycja warta jest 30 mld koron.
|
reklama
|
A co się dzieje po naszej stronie? Fabryka nieudacznych poczynań?
Dodaj komentarz