Prawie absolwenci przygotowani do działań animacyjnych- Dzisiejsza prezentacja jest podsumowaniem waszych praktycznych umiejętności zawodowych - umiejętności animacyjnych. Jednym z obowiązków uczelni jest wypuszczenie w pełni przygotowanych absolwentów na zewnątrz. Pracujemy tu głównie w zamkniętej przestrzeni naszego kampusu. Mimo to każdy z was ma już spore doświadczenie jeżeli chodzi o pracę animacyjną - czy to jako wolontariuszy, czy też jako organizator różnych imprez. Dla wielu z was pięć lat studiów było okresem, kiedy wchodziliście we współpracę z różnymi instytucjami kultury. Projekty, które dzisiaj pokazujecie, są tego dowodem. Są również zwieńczeniem pięcioletniej pracy, która mam nadzieję, przyda się w waszej codziennej pracy zawodowej - mówiła podczas prezentacji projektów Jolanta Gisman-Stoch, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Większość z zaprezentowanych dziewięciu projektów skupiała się na grupowej pracy przy planowaniu i organizacji wydarzenia realizowanego w ramach imprezy odbywającej się w Cieszynie, lub na terenie województwa śląskiego. Czasem opierała się na codziennej pracy instytucji kultury, z którą wcześniej udało się nawiązać kontakt. I tak studenci zaprezentowali swoje doświadczenia przy organizacji koncertu Dawida Podsiadło wraz z zespołem Lemon i Cheers w Bielsku-Białej; otwarciu księgarnio-kawiarni "Euro-Caffee" w budynku rektoratu Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; koncertu gongów w cieszyńskiej kawiarni Cafe Muzeum; "Nocy z Andersenem" w bibliotece miejskiej w Tychach; II Rybnickim Dziecięcy Festiwalu Teatralny "Przestrzeń wyobraźni"; projekcie "Wyspiański - obserwator" realizowanym w miejskim domu kultury w Tychach; II Turnieju Szachowym organizowany w domu kultury "Olszówka" w Bielsku-Białej; akcji "Doszyj się" realizowanej na Wzgórzu Zamkowym w Cieszynie, oraz pikniku rodzinnym szkoły podstawowej i przedszkola z polskim językiem nauczania w Stonawie. Podczas prezentacji projektów studenci przedstawiali przebieg procesu organizacji wydarzenia oraz jego efekt finalny. Za pomocą drzewa problemów i celów przedstawiali największe trudności, z jakimi przyszło się im zmierzyć oraz sposoby ich rozwiązania. Każdy ze studentów szczegółowo określił swoje miejsce w realizowanym projekcie. Co ważne, dla wielu studentów "prawie absolwentów" realizacja projektu animacyjnego była kontynuacją lub początkiem współpracy z instytucją, w której już wkrótce będą mogli znaleźć zatrudnienie. - Po tych pięciu latach studiów chcę wrócić do Tychów aby organizować wydarzenia podobne do tych, które współorganizowałem lub organizowałem w Cieszynie. Chcę tam sprowadzić objazdowy festiwal "Etiuda&Anima", liczę, że uda się zorganizować wydarzenia podobne do tych towarzyszących "Kręgom Sztuki”, pomysłów mam wiele - przyznaje Adam Michniewicz, student piątego roku animacji, który od kilku lat współpracuje z miejską biblioteką publiczną w Tychach.
|
reklama
|
Ciekawe, ale ten "urzędniczy" język sprawia, że z trudem dobrnąłem do końca.
Np. "..studenci przedstawiali przebieg procesu organizacji wydarzenia oraz jego efekt finalny."
Dodaj komentarz