Cieszyn: Uniwersytet Śląski zaprasza do Escape RoomuStudenci podczas tej zabawy mają dowiedzieć się czegoś więcej o niepełnosprawnościach. Jest to zderzenie się rzeczywistością osób niepełnosprawnych, pokonywaniem barier i ograniczeń na co dzień. Niesamowity klimat miejsca stworzyli studenci wykonując wszystkie dekoracje oraz meblując pomieszczenie. W tym pokoju oprócz odpowiedniego klimatu potrzebne były efekty specjalne i komunikaty głosowe nagrane przez studentów. Jakie zagadki należy rozwiązać by znaleźć wyjście? - Stacja Kosmiczna uległa zniszczeniu, musicie odnaleźć moje notatki o kluczowym dla ziemi znaczeniu i wrócić z nimi na ziemię – takie słowa można usłyszeć z głośników w pokoju, a potem zabawa dopiero się zaczyna. Studenci podczas tej zabawy mają dowiedzieć się czegoś więcej o niepełnosprawnościach. Jest to zderzenie się rzeczywistością osób niepełnosprawnych, pokonywaniem barier i ograniczeń na co dzień. Do pokoju w którym jest stacja kosmiczna odwiedzający wchodzą z zawiązanymi oczami lub unieruchomionymi kończynami. Zadaniem jest wspólne rozwiązywanie zagadek. Na opuszczenie pokoju mają 60 minut, zanim przysłowiowa stacja ulegnie całkowitemu zniszczeniu. Według dr Szymona Godawy, koordynatora projektu, dopiero takie dosłowne doświadczenie pozostawia trwały ślad. Współpracujący przy projekcie psycholog wzorował się np. na elementach terapii stosowanej w pedagogice specjalnej, takiej jak „krypto grafy” czyli pałki z naniesionymi znakami, które jak w kostce Rubika trzeba ułożyć w hasło. To daje dopiero poczucie jak wygląda komunikacja np. z osobą cierpiącą na autyzm, która ma trudności w nazywaniu zjawisk i dobieraniu pojęć. - Uczestnikom zabawy, bo chodzi tu oczywiście również o zabawę, chcemy uświadomić jak ważna jest akceptacja niepełnosprawnych i jak trudno z niepełnosprawnościami żyć w dzisiejszej rzeczywistości. Jak ważne jest przywracanie osobom z rozmaitymi dysfunkcjami możliwości pełnego uczestnictwa w życiu społecznym – podkreśla koordynator projektu. Pokój zagadek swoje drzwi ma nadzieję otworzyć dla szkół średnich oraz podstawowych, licząc nie tylko na zainteresowanie projektem grona pedagogicznego, ale również samych uczniów.
|
reklama
|
Dodaj komentarz